تعریف لینک اسپم و 7 مورد از رایج ترین انواع آن

لینک اسپم چیست؟

لینک اسپم به بک لینک هایی اشاره دارد که بدون توجه به زمینه یا تجربه کاربر در صفحات و وب سایت ها قرار می گیرند و تلاشی برای افزایش رتبه جستجو هستند.

موتورهای جستجو دارای دستورالعمل های واضحی هستند که در مورد لینک های اسپم هشدار می دهند و این لینک ها را حذف یا کاهش می دهند.

ارسال لینک اسپم، ارسال یا جاسازی پیوندهایی است که، بدون توجه به زمینه پست، کیفیت پیوند یا صفحه، یا شیوه‌های ایجاد پیوند، می‌خواهید استفاده کنید.

این کار در تلاش برای افزایش تعداد بک لینک های خارجی به یک صفحه خاص، به امید افزایش موقعیت SERP صفحه (صفحه نتایج موتور جستجو) انجام می شود.

رتبه‌بندی بالاتر SERP می‌تواند منجر به نرخ‌های ترافیک بالاتر شود.

اما دقت داشته باشید که لینک‌ اسپم هیچ ارزش اضافی برای صفحاتی که اشغال می‌کند، ارائه نمی‌دهد.

بنابراین لینک‌ اسپم هیچ تاثیر واقعی بر کیفیت صفحه شما، همانطور که توسط الگوریتم‌های موتور جستجو و خوانندگان به طور یکسان قضاوت می‌شود، ندارد.

 

لینک اسپم چیست؟

انواع لینک اسپم

چندین نوع مختلف از لینک اسپم وجود دارد که ممکن است در یک سایت پیدا کنید:

  1. Spam Posting

این نوع لینک اسپم زمانی است که یک سازنده لینک کلاه سیاه، لینک های انفرادی را در انجمن های عمومی یا بخش های نظرات پست می کند.

این نوع از فیلدهای وب، اهداف رایجی برای ارسال‌کنندگان لینک اسپم هستند، زیرا موانع کمی برای ورود دارند.

با این حال، شناسایی این لینک‌ها به‌عنوان لینک اسپم بسیار ساده است.

اغلب کم کلیک یا بدون کلیک واقعی هستند.

  1. لینک های پنهان

لینک های مخفی نوع دیگری از لینک های اسپم هستند که در آن یک سایت، هایپرلینک ها را در سراسر پست های خود پنهان می کند که بینندگان سایت نمی توانند به راحتی آنها را ببینند.

برای درج لینک های مخفی، سایت ممکن است رنگ هایپرلینک ها را تغییر دهد تا با پس زمینه مطابقت داشته باشند.

ممکن است هایپرلینک ها را در تصاویری که صاحبان سایت انتظار ندارند بسیاری از خوانندگان سایت روی آن کلیک کنند، مخفی کنند.

یا حتی هایپرلینک ها را در کد سایت مخفی کنند، بنابراین فقط الگوریتم می تواند آنها را ببینید.

این امر جهت دستیابی به هدف اعمال لینک اسپم، بدون ظاهر شدن به صورت بصری انجام میشود.

  1. Link Farms

نوعی از لینک اسپم است که شامل همکاری مالک سایت است.

صاحبان سایت هایی که در زمینه تولید لینک فعالیت می کنند، به طور مداوم به یکدیگر لینک می دهند و تنها هدفشان ایجاد بک لینک است.

با این حال، این عمل به عنوان لینک معتبر تلقی نمی شود و با علامت گذاری کل سایت به عنوان لینک اسپم، تاثیر منفی بر آن خواهد گذاشت.

  1. لینک های Nofollow

بسیاری از لینک های nofollow در یک صفحه ممکن است نشانه ای از لینک اسپم باشند.

برخی از برنامه‌های لینک‌سازی خودکار از لینک‌های تصادفی‌سازی‌شده nofollow برای بهبود نمایه بک لینک صفحه استفاده می‌کنند.

در حالی که توسط آشکارسازهای اسپم گوگل شناسایی می‌شوند.

علاوه بر این، لینک‌های nofollow هیچ لینکی ندارند و بنابراین از رتبه صفحه عبور نمی‌کنند.

بنابراین حتی اگر این لینک ها به عنوان اسپم انتخاب نشده باشند، باز هم در رتبه SERP شما نقشی ندارند.

مقاله مرتبط: نکات کلیدی در مورد الگوریتم های گوگل

 

شناسایی لینک اسپم توسط الگوریتم های گوگل

  1. وبلاگ های تک پستی

حضور در وبلاگ معمولا یک راه عالی برای بهبود قابلیت پیوند شما از طریق تنوع محتوای متمرکز بر کلمه کلیدی و قابل پیوند است.

با این حال، وبلاگ ها در طول زمان به دلیل ارسال مداوم و معتبر، نه به دلیل وجود صرف، به دارایی تبدیل می شوند.

وبلاگ های تک پستی می توانند نشانه ای از لینک اسپم باشند.

زیرا صاحب سایت یک مقاله پر از لینک را به امید بهبود نمایه بک لینک خود ارسال می کند.

با این حال، این وبلاگ ها اغلب تاثیر بسیار کمی دارند، زیرا به دلیل مجزا بودن، احتمالا ترافیک مستقل به دست نمی آورند.

  1. لینک اسپم دایرکتوری

وقتی به دنبال بهبود رتبه SERP خود هستید، این لینک ها ممکن است شمشیر دو لبه باشند.

هنگامی که با سئوی محلی سر و کار دارید، ثبت کسب و کار شما در دایرکتوری های معتبر مختلف می تواند باعث بهبود جدی در رتبه جستجوی شما شود.

با این حال، کلید این استراتژی این است که دایرکتوری باید معتبر باشد.

استفاده از این لینک ها به این معنی نیست که آیا سایت کسب و کار شما ارزشمند است، بلکه این است که آیا خود دایرکتوری ارزشمند است یا خیر!

اگر در هزاران صفحه خلاصه سایت RDF (RSS) یا دایرکتوری های فید وبلاگ ثبت نام کرده اید، این یک علامت قرمز الگوریتمی است!

زیرا این دایرکتوری ها معمولا با دستکاری پیوند ایجاد می شوند.

گوگل حتی شروع به پاک کردن دایرکتوری های رایگان از نتایج جستجو کرده است زیرا ارزش بسیار کمی دارند.

 

لینک اسپم

  1. Site-Wide Links

استفاده از لینک های پاورقی در سطح سایت قبلا رایج بود.

گوگل قدرت انتقال این لینک ها را فلج کرد زیرا بیشتر لینک های پاورقی که به سایت های خارجی اشاره می کنند یا بمب های گوگل هستند یا لینک های پولی.

الگوریتم پنگوئن گوگل به منظور اجتناب از ظاهر شدن این نوع لینک اسپم، تعدادی سایت با نسبت بالایی از لینک های Site-Wide Links را مورد انتقاد قرار داد.

این مسئله نشان می دهد که شیوه های صنعتی گسترده، ذاتا ایمن نیستند!

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است