طراحی اپلیکیشن در تبریز:
امروزه با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از اپلیکیشن ها نیز رواج پیدا کرده است.
تعریف اپلیکیشن یا به اختصار اپ :
اپلیکیشن ها در دنیای امروز، وسیله یا به زبان ساده تر نرم افزاری هستند که ما آن ها را روی کامپیوتر، گوشی های همراه، تبلت ها، لپ تاپ ها و … نصب می کنیم و از آن ها برای راحتی در انجام کار ها و نیاز های روزمره ی خود استفاده می کنیم.
اپلیکیشن ها انواع مختلفی دارند که چند نوع از آن ها را در زیر نام می بریم:
اپلیکشن هایی مانند آب و هوا، آشپزی، آموزشی، ارتباطی، امور مالی، پزشکی، تناسب اندام، خرید، رفت و آمد، سبک زندگی، سفر، شبکه های اجتماعی، شخصی سازی، عکاسی، کتاب ها، کودک، مذهبی، موسیقی و ورزشی و … .
وظایفی که اپلیکیشن ها دارند:
اپلیکیشن ها وظیفه ی اصلی که بر عهده دارند این است که نیاز های ما رفع کنند و آن ها را تامین سازند.
اپ ها که روی منابع سخت افزاری نصب می شوند، از این منابع استفاده می کنند و اهداف ما را روی این منابع سخت افزاری پیاده می کنند.
اپلیکیشین ها توسط طراحان اپلیکیشن با هدف های متنوع و برای کار های متنوع و با ایده های خلاقانه طراحی می شوند.
مراحل طراحی اپلیکیشن در تبریزچگونه است؟
طراحی اپلیکیشن در تبریز می توان پیچیدگی های زیادی داشته باشد. برای این نوع از طرحی ها باید ماهیت اپ را کد نویسی کرده، روی طراحی گرافیکی آن اپ کار کنید و هم چنین برای مدتی ان را تست کنید و نسخه های مختلف آن را روی منابع سخت افزاری متفاوت امتحان کنید.
اپلیکیشن ها هنگام طراحی، مراحل متعددی دارند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:
اولین قدم؛ آشنایی با نیاز ها و ملزومات:
در قدم اول ، ابتدا شما باید نیاز های خود را بررسی و بدانید هزینه و زمانی که در نظر دارید برای هدف مورد نظر چقدر باید باشد تا بهره وری آن بالا برود.
دومین قدم؛ جامعه ی هدف:
شما باید همان ابتدای کار مشخص کنید اپلیکیشنی که قصد طراحی و برنامه نویسی آن را دارید برای چه کسانی است.
به این منظور که برای چه بازی سنی می خواهید، برای چه جنسیتی مورد نیاز است و هم چنین این را نیز باید در نظر داشته باشید که کاربر شما برای متصل شدن به برنامه ی شما از چه سیستم عاملی استفاده می کند.
باید در انتخاب جامعه ی هدف توجه بسیاری داشت.
چرا که اگر بخواهید برای همه ی جنسیت ها و همه ی بازه ها اپلیکیشن طراحی کنید باید هزینه، زمان و نیروی بیشتری را صرف کنید.
در نتیجه سعی کنید اپلیکیشن شما در بازه ای که انتخاب می کنید موفق و همه گیر باشد.
هم چنین باید بتوانید آن را روی سیستم عامل های مختلف پیاده سازی کنید.
برای مثال ممکن است یک سری از افراد با گوشی های اندرویدی به اپ شما متصل شوند، در حالی که سری دیگر با گوشی ای او اس به اپ شما دست پیدا می کنند.
سومین قدم؛ نحوه ی کسب درآمد:
شما باید مشخص کنید اپی که می خواهید بنویسید از چه طریقی کسب درآمد می خواهید داشته باشد:
در این حوزه راه های متنوعی وجود دارند ، اپ ها می توانند ماهیت پولی داشته باشند، می توانند رایگان باشند اما پرداخت های درون برنامه ای برای خدمات خود داشته باشند، می توانند تبلیغاتی باشند و از این راه کسب در آمد داشته باشند، و هم چنین می توانند حق دانلود داشته باشند؛ به طوری که برای حق دانلود هزینه ای دریافت کنند.
برای انتخاب نحوه ی در آمد زایی اپلیکیشن شما باید جامعه ی هدف خود را در نظر داشته باشید و برای آن جامعه برنامه ریزی کنید.
چرا که ممکن است جامعه ی هدف شما توانایی پرداخت های درون برنامه ای یا پرداخت حق دانلود را نداشته باشد.
چهارمین قدم: طراحی اپلیکیشن در تبریز:
در این قدم شما باید دست به کار شوید و ایده ی خود را عملی کنید.
می توانید خود طراحی اپلیکیشن یاد بگیرید که به دلیل زمان و پیچیدگی های کار بسیار توصیه نمی شود.
هم چنین می توانید ان را به افراد و شرکت های متخصص در این حوزه بسپارید.
که ویراسئو در طراحی اپلیکیشن در تبریز از با تجربه های این حوزه می باشد و انواع این خدمات را برای شما ارائه می دهد.
پنجمین قدم: ارائه نمونه اولیه:
این گام برای این است که باگ های نمونه ی اولیه را بشناسید و ایرادات آن را برطرف کنید.
همانطور که همه می دانیم، طرح های اولیه نرم افزار ها همگی دارای ایراداتی از جمله باگ های نرم افزاری، امنیتی و … است و برای برطرف کردن آن ها ابتدا باید نسخه ی آزمایشی آن را بررسی کنید و ایاردات موجود را روی آن برطرف کنید.
ششمین قدم: آنالیز کردن اپلیکیشن ها:
برای اینکه روند بازار کار در حوزه ی کاری خود را به دست بیاورید باید اپلیکیشن های رقیب را آنالیز کنید و روند کار آن ها را برای خود نیز پیش بینی کنید.
ابزار هایی که برای آنالیز وجود دارند عبارتند از: فلوری، localytics، preemptive و … . و برای زمانی که شما از وبسایت نیز استفاده می کنید، می توانید از گوگل آنالیتیکس نیز بهره ببرید.
هفتمین قدم: تست بتا:
این قسمت برای این است که شما بازخورد هایی از جامعه ی مورد هدف بگیرید که آیا این اپلیکیشن تاثیری مثبت داشته یا منفی؟
در این روش شما باید ایرادات احتمالی اپلیکیشن را حذف کنید و هم چنین راجب تاثیرات و روند اپلیکیشن بازخورد هایی را دریافت کنید.
به عبارتی این بازخورد ها، تجربه ی کاربری کاربران از اپلیکیشن شما هستند.
هشتمین قدم: دیباگ و منتشر کردن اپ:
در این مرحله شما باید دیباگ نهایی را روی اپلیکیشن خود انجام دهید و آن را در مارکت منتشر کنید.
هم چنین باید توجه داشته باشید در طراحی اپلیکیشن این پایان راه نیست. شما باید همواره روی اپلیکیشن خود کار کنید، آن را به روز نگه دارید، و هم چنین ایرادات و باگ هایی که در طول مسیر به وجود می آید را رفع کنید.
طراحی اپلیکیشن در تبریز توسط افراد و شرکت های مختلفی صورت می گیرد که ویرا سئو یکی از آن هاست.
ما همواره سعی داریم این امر را به خوبی هر چه تمام تر انجام داده و شما را در اهدافتان یاری نماییم.