آشنایی با الگوریتم های گوگل
گوگل از بزرگ ترین های عرصه ی فناوری، همواره بر راحتی کاربرانش اهمیت می دهد.
این شرکت برترین موتور جست و گر را در کل دنیا دارا می باشد و باید برای اسانی و ارزش دادن به کاربرانش، الگوریتم هایی را داشته باشد که بتواند این اهداف را پیاده سازد.
گوگل در همه ی زمینه های مرتبط به تکنولوژی الگوریتم هایی را دارد که کاربران آن موظف به متعهد بودن به این الگوریتم ها می باشند.
در این مقاله می خواهیم به الگوریتم های گوگل که بیش تر مربوط به حوزه ی سئو می شوند اشاره کنیم و به تشریح آن ها بپردازیم.
همان طور که می دانید، سئو یک وب سایت عبارت است از کلیه ی فعالیت هایی که در راستای رتبه بندی وب سایت انجام می گیرد.
به این معنی که یک سری فعالیت ها در بازه های زمانی نسبتا طولانی روی وب سایت انجام می شود تا وب سایت از دیدگاه گوگل بهینه باشد.
به این ترتیب می تواند با این بهینگی به صفحات اول گوگل راه پیدا کند و در سرچ گوگل قرار بگیرد.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه ی پایه ای سئو می توانیو مقاله ی سئو چیست از ویراسئو مطالعه نمایید.
الگوریتم پاندا
این الگوریتم، از سری الگوریتم های گوگل می باشد که دارای اهمیت فراوانی است.
این الگوریتم برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ ارائه شد و از قوانین کمی رایت پیروی می کند.
به طوری که این الگوریتم زمانی که متوجه عکس، فیلم یا محتوای کپی باشد،این کپی را فورا به موتور های جست و جو گر اطلاع رسانی مینماید.
با این کار وب سایت هایی که محتوای آن ها تکراری و نا کارآمد می باشد را از داشتن رتبه ی بالاتر منع می کند.
وب سایت هایی که کپی کارند، یعنی از خود چیزی برای ارائه ندارند و فقط محتوای دیگر وب سایت ها را در وب سایت خود کپی می کنند!
با این الگوریتم هم از بالا آمدن آن ها جلوگیری می شود و هم چنین توسط گوگل جریمه می شوند و به عنوان اسپم شناخته می شوند.
الگوریتم پنگوئن، یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل
تاریخچه ی ارائه این الگوریتم از الگوریتم های گوگل نیز به سال ۲۰۱۱میلادی باز می گردد. این الگوریتم بر پایه ی لینک ها و بک لینک ها ساخته شده است.
طبق این الگوریتم، بک لینک هایی که در وب سایت شما وجود دارند اگر با قوانین گوگل هم خوانی داشته باشند امتیاز های مثبتی برای ان ها ثبت می شود.
و بر عکس اگر بک لینک های وب سایت شما، با قوانین گوگل هن خوانی نداشته باشند، امتیاز منفی برای وب سایت شما محسوب می گردند.
به مرور زمان امتیاز هایی که این بک لینک ها نصیب وب سایت شما کرده اند باعث پیشرفت یا پسرفت سئو وب سایت می شوند.
به طوری که اگر امتیازات مثبت شما زیاد باشد وب سایت به مرور به صفحات نتایج اول گوگل سوق داده می شود.
و بر عکس اگر امتیاز ات منفی ناشی از بک لینک ها زیاد باشد، به صفحات پایین تر گوگل سوق داده می شوید.
الگوریتم مرغ مگس خوار
این الگوریتم وقتی کلمات کلیدی را در قسمت جست و جوی گوگل می نویسید، باعث می شود ادامه ی کلمات در جست و جوی مرتبط به شما نشان داده شود.
این الگوریتم از الگوریتم های گوگل فقط به مورد ذکر شده مرتبط است و به سئو وب سایت ها کاری ندارد.
الگوریتم کبوتر
روش کار این الگوریتم از الگوریتم های گوگل به این صورت است که زمانی که محتوای شما به سرور های گوگل ارسال می شود، کبوتر هایی بین محتوای شما قرار می گیرند.
بعد از قرار گیری این کبوتر ها، گوگل کلمات شما را به کاربرانی که کلمه ی کلیدی شما را جست و جو کند نشان می دهد.
زمانی که کلمات کلیدی با کلمه ی کلیدی کابر هم خوانی اشته باشد این کبوتران محتوای وب سایت شما را نوک زنی می کنند.
در نتیجه باعث می شوند کلمات کلیدی مرتبط در صورت وجود بیشتر به کاربر نمایش داده شوند و در نتیجه در سئو وب سایت نیز موثر هستند.
موبایل گدون، از جدیدترین الگوریتم های گوگل
جدید ترین الگوریتمی که گوگل ارائه کرده، الگوریتم گوگل گدون می باشد که گوگل هنوز این الگوریتم را به صورت کامل مورد ارآیه قرار نداده است.
این الگوریتم باعث میشود وب سایت هایی را که نمی توانند در مرورگر های موبایل یا تبلت ها به نمایش در بیایند از نتایج های جست و جو گر حذف گردند.
اگر می خواهید وب سایت شما در موبایل و تبلت نیز نمایش داده شود و تحت این الگوریتم دچار حذفیات گوگل نگردد، وب سایت شما باید به صورت ریسپانسیو طراحی گردد یا در زبان فارسی باید وب سایتی واکنش گرا باشد.
بر اساس الگوریتم های گوگل باید در این نوع وب سایت ها از ابزار هایی استفاده نکنید که نمی توان از آن ها در موبایل و تبلت استفاده نمود و بهره برد.
و هم چنین دارای متن هایی باشد که خوانایی کافی را داشته باشند و فونت آن ها هم چون دیگر فونت های موبایل قابلیت استفاده داشته باشد.
میتوانید این مقالات را نیز مطالعه کنید