0
0

سئو چیست؟

286 بازدید
blank

 

سئو مخفف  search Engine Optimization است که به معنای بهینه سازی موتورهای جست وجو است. منظور از بهینه سازی موتورهای جست و جو فریب یا دستکاری آن ها به تکنیک ها و متدهای نادرست نیست. هدف از ایجاد سئو در کمک کردن به بهتر شدن رتبه ی نمایش وب سایت ها در نتیجه های موتورهای جست و جو و بالا تر بودن آن ها در این رتبه ها است به طور کل می توان گفت که یک روش برای متمایز کردن وضعیت استراتژیکی وب سایت ها است که وضعیت استراتژیکی به بیان اصلی ترین مواردی که با صفحه وب سایت مرتبط بوده و در بالاتر رفتن نتیجه های جست و جو اهمیت ویژه ای دارد.

 سئو یک فرآیند راحتی نمی باشد که به وسیله ی همه به سادگی انجام شود و برای انجام این کار و استفاده از آن مستلزم یادگیری علم کافی در این زمینه و فراگیری تمامی اطلاعات و فن و فنون در این زمینه است. و این دانش باید به صورت مستمر به روز شود چون موتورهای جست و جو به شکل مداوم در حال تغییر الگوریتم های رتبه بندی است. برای همین علت است که یک مهندس سئو باید دانش و علم پیش زمینه ی خود را در این مورد به صورت مستمر به روز نگه دارند. بهینه سازی سایت یکی از کارهایی است که باید به وسیله ی شخص سئوکار انجام می گردد.

 موتورهای جست و جو برای این که به یک وب سایت رتبه ی بالاتری داده بیشتر از 200 معیار برای این کار دارد. به همین علت باید مهندسین سئو از این معیارها آگاهی داشته و از آن ها در این جهات استفاده کنند. به صراحت می توان گفت که نزدیک به 30 سال است که اولین موتورهای جست و جو شروع به فعالیت کرده اند که از بهترین آن ها yahoo, Infoseek  , Alta vista بودند و در زمان های پیدایش این موتورهای جست و جو به دید یک لیستی نگاه می کردند که کلماتی که به دنبال آن هستند به صورت حروف الفبا در آن فهرست قرار گرفته است. با گسترش یافتن فضای اینترنتی به مرور زمان موتورهای جست و جوی به روزتری پیدا شده که از الگوریتم هایی استفاده می شود که رتبه بندی سایت ها به صورت پیچیده تری بر روی آن ها انجام می شود. در ابتدا این الگوریتم ها بر پایه ی بیشتر بودن کلمه های کلیدی و به اندازه ی تکرار آن ها در یک محتوا موجب رتبه گرفتن وب سایت ها می شدند.

blank

 

اهداف سئو چیست؟

 با رشد و پیشرفت رتبه بندی وب سایت ها به وسیله ی موتورهای جست و جو کارشناسان در این زمینه به دنبال روش ها و راه هایی برای اثربخشی این متد با استفاده از ترفند های اخلاقی بودند. برخی از توسعه دهنده های وب سایت ها برای این که از رتبه های بالا در موتورهای جست و جو استفاده کنند اقدام به استفاده از روش های غیر اخلاقی که موجب قول خوردن الگوریتم های گوگل می شود استفاده می کنند. برای نمونه استفاده ی مکرر کلمه ی کلیدی اصلی یکی از روش های غیر اخلاقی توسعه دهنده های وب سایت ها است که منجر به فریب خوردن الگوریتم های گوگل و در نهایت قرار گرفتن در رتبه های بالا می شود.

 ولی امروزه به دلیل پیشرفت و پیچیده تر شدن الگوریتم های موتور جست و جو با هیچگونه روش و ترفندی امکان دستکاری در تعیین رتبه ها وجود ندارد و به راحتی نمی توان در تعیین رتبه ها از روش های غیر اخلاقی استفاده کرد.

blank

 

اهداف سئو به صورت خلاصه به چه صورت است؟

اگر بخواهیم اهداف سئو را توضیح دهیم باید بگوییم که هدف آن در وب سایت ها به شرح زیر است:

  • کسب رتبه ی بالا در نتیجه های موتورهای جست و جو
  • افزایش ارتباط بین صفحه ها و کلمه های کلیدی که به وسیله ی مخاطبین وارد می شود.

زمانی که صفحه های مرتبط با عبارتی که کاربر به دنبال آن است به نمایش گذاشته می شود این کار هم برای موتورهای جست و جو و کاربر می تواند مزیت هایی داشته باشد که هم کاربر به صفحه هایی که قصد جست و جوی آن را داشت دسترسی پیدا کرده و هم موتور جست و جو برای استفاده ی کاربران به صورت مجدد موجب جذب اعتماد بالاتر می شود. برای همین علت کاربران رغبت بیشتری از استفاده ی آن دارند. از زمانی که سئو جهت رتبه بندی وب سایت ها در نتیجه های موتورهای جست و جو شروع به کار کرد این فرآیند نیاز به داشتن علوم کافی و زمان جهت پیاده سازی متدها و ترفندهای خود شد.

 و البته این موضوع نیز شایان به ذکر است که زمان اصلی ترین مورد برای بهینه سازی یک سایت  و صفحه است. براساس همین موضوع سئو می تواند ماه ها و یا هفته ها زمان ببرد تا به نتیجه برسد که به چه صورت کلمه های کلیدی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرد. هرچند که نتیجه های بهینه سازی جست و جو ممکن است سریع مشاهده نشود ولی بعد از گذشت مدت زمان زیاد مزیت های سئو موجب می شود تا تعداد بازدید کننده ها از سایت زیاد شده و رتبه ی سایت افزایش یابد. این موضوع برای صاحبان سایت ها بسیار حائز اهمیت است که در رتبه های بالای نتیجه های جست و جو به ویژه در سه رتبه ی اول قرار بگیرد چون که این سه نتیجه ی اول موتورهای جست  وجو نزدیک به 60 درصد از کلیک های را برای خود شامل می شود. اگر چه قصد خلاصه سازی هدف های سئو را داشته باشیم به شرح زیر است:

  • موجب ایجاد برند سازی می گردد
  • در افزایش بازدید وب سایت می تواند تاثیر شایان به ذکری را داشته باشد.
  • موجب زیاد شدن تعداد ترافیک سایت می شود.
  • موجل برخوردار شدن وب سایت از رتبه ی بالاتری در صفحه ی نتیجه های جست و جو می گردد.
  • موجب زیادتر شدن فروش محصول های وب سایت می گردد.
  • به وضوح می توان گفت که به عنوان بهترین ابزار جهت ایجاد تبلیغات است.

 

انواع سئو به چه صورت است؟

اگر چه بخواهیم در پاسخ به این که انواع سئو به چه صورت است باید گفت که سئو در انواع گوناگون است که برای شما به صورت لیستی و تعریف کوتاه از آن بیان کرده ایم:

  • سئو درون صفحه : سئو درون صفحه به صورت مستقیم مربوط به محتویات و کدهای داخلی سایت مانند عکس ها و متن محتوا می شود و شخصی که اقدام به تولید محتوا می کند به راحتی می تواند با کنترل این موضوع در نتیجه های جست و جو تاثیر بگذارد.
  • سئو بیرون صفحه: در این نوع از سئو روش بهینه سازی در بیرون از صفحه است و به وسیله ی تمامی ارتقاهایی که شما خارج از وب سایت انجام می دهید صورت می پذیرد.
  • سئو کلاه سفید: تمامی تکنیک ها و ترفندهایی که تابع قوانین موتورهای جست و جو است و شما برای بالا رفتن رتبه ی وب سایت خود استفاده می کنید را می گویند.
  • سئو کلاه سیاه: این نوع از روش بهینه سازی شامل تمامی تکنیک ها و روش هایی است که برای فریب دادن و دستکاری کردن الگوریتم های گوگل استفاده می شود تا در نهایت از رتبه های بالایی در موتورهای جست و جو برخوردار باشد.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://viraseo.ir/?p=6183
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
blank

نظرات

0 نظر در مورد سئو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.