اصول سئو در تولید محتوا و کاربرد های آن

اصول سئو در تولید محتوا

 

با توجه به گستردگی اصول سئو در تولید محتوا، تنها تا الان چهل و چهار درصد از کسب و کار ها در تولید محتوای خود از این اصول استفاده می کنند.

از سال 2011 تا الان بسیاری از اصول هایی که در سئو رواج داشته اند تا الان منسوخ شده اند ولی اصول دیگری هستند که همچنان پر قدرت استفاده می شوند.

از سری اصولی که قبلا استفاده می شد اما الان منسوخ شده، استفاده ی بیش از حد و تکرار کلمه ی کلیدی است.

 

شاید پیش از این استفاده ی زیاد از کلمه ی کلید باعث می شد رتبه ی سایت شما تا حد زیادی تغییر کند اما امروزه تاثیر عکس دارد و استفاده این اصل باعث اسپم شناخته شدن سایت شما توسط گوگل و جریمه شدن توسط آن می شود.

 

تراکم بیش از حد کلمه کلیدی که اکثرا جزو واژه های اصلی به شمار می آیند، ممکن است توسط گوگل خوشایند نباشد اما پیش از این جزو اصول محتوا نویسی بود و زیاد تاکیدی بر عدم تراکم کلمه کلیدی نمی شد.

 

هم چنین پیش از این، کلمات کلیدی در دامنه ی سایت ها اگر استفاده می شدند تاثیر بسزایی در رتبه ی سایت شما داشت و به طرز عجیبی آن را بهبود می بخشید.

اما بعد ها گوگل با بروز رسانی این ترفند را حذف کرد و رتبه ی سایت ها را دگرگون ساخت و دگر این الگوریتم استفاده ی چندانی ندارد.
هر چند که هستند سایت هایی که از این متد استفاده کنند اما بهترین روش این است که دامنه ی سایت شما، برندینگ شما و یا نام شرکتتان باشد.

میتوانید این مقاله را نیز مطالعه کنید طراحی سایت در تبریز

پیشرفت اصول سئو در تولید محتوا:

با گذشت زمان الگوریتم های گوگل دچار دستخوش دگرگونی شد و تغییر یافت.

تولید محتوا با اصول سئو:

برای بهره وری بیشتر و بهبود بیشتر رتبه ی سایت باید محتوا نویسی خود را بر طبق الگوریتم هایی که گوگل در سئو دارد پیش ببرید. این الگوریتم ها همواره دچار به روز رسانی هستند و باید سعی کنید خود را با آن ها به روز نگه دارید تا بتوانید گیرایی خود را به مخاطب خود القا کنید.

 

منطبق کردن کلمه ی کلیدی با جست و جو های کاربر:

امروزه گوگل جست وجو های خود را طبق Semantic Search رتبه بندی کرده است و بر خلاف گذشته که در صورت جست و جو کلمه ای تصاویری را مربوط به آن کلمه می اورد.

امروزه بر اساس الگوریتم های گراف کار می کند و مشخصات دقیق کلمه ی مورد نظر را در کادر نشان می دهد.
بنابراین باید بر روی کلماتی که کاربر تمایل به جست و جوی آن در مرورگر دارد، تمرکز کرد.

 

اصول سئو در تولید محتوا

 

شما باید برای گرفتن رتبه ی مورد نظر، علاوه بر توجه داشتن بر عددی که رتبه به شما می دهد به جذب مخاطب خود نیز اهمیت دهید و باید به گونه ای محتوای خود را مرتب کنید که گوگل هنگام جست و جوی کلمه ای خاص از سوی کاربر، مقاله های شما را در اول و در صفحه های بالا نشان دهد.

 

استفاده از تگ ها:

استفاده کردن کلمه ی کلیدی در تگ عنوان و هم چنین کاربرد آن در بدنه ی محتوا از مهم ترین اصول های سئو هستند.
باید از کلمه ی کلیدی در عنوان و بدنه به نحوی استفاده کرد تا تطابق آن طبق الگوریتم های ذکر شده باعث نمایان شدن سایت در جست و جو های کاربر شود.

 

کاربرد متن های جایگزین در تصاویر:

استفاده از متن های جایگزینی که برای تصاویر در نظر گرفته می شود ترافیک زیادی به صورت همزمان روانه ی وب سایت شما شود و در نتایج آن تاثیر ویژه ای  دارد.
در این متن ها باید از عباراتی استفاده کرد که می دانیم جست و جوی زیادی برای این کلمات در گوگل خواهد شد بنابراین سایت ما در نتایج آن خواهد آمد و اصول سئو در تولید محتوا حفظ خواهد شد.

 

تگ متا:

زمانی که گوگل سایت شما را برای کاربر نمایان می کند، همراه URL سایت، متن تقریبا کوتاهی را نشان می دهد که این متن نمایانگر توضیحات سایت و مطلب شما است.

 

اصول سئو در تولید محتوا

 

این مطلب در تگ متا نوشته می شود و تاثیر ویژه ای در رتبه بندی ها  می تواند ایجاد کند چرا که اگر توضیحات شما قانع کننده باشد، می تواند شانس شما را در ارجاع کاربر به سایت تان افزایش دهد.
پس از مدتی می بینید که همین تگ متا به تنهایی باعث افزایش رتبه ی سایت شما شده است.

 

 

اصول دیگری در تولید محتوا وجود دارند که رعایت آن ها باعث می شود مخاطب بیشتر درگیر سایت شما شود:

یکی از این اصول در نظر داشتن مخاطب و کاربر وب سایت تان است، باید رنج و بازه ی سنی مخاطبانتان را در نظر داشته باشید، علاوه برا پست های مربوط به کسب و کارتان می توانید پست هایی برای تنوع ایجاد کنید.

بازه های سنی که ممکن است از سایت شما بازدید کنند بازه ی نوجوان 10 الی 18 سال ، بازه ی جوان 18 الی 29 سال، بازه ی میان سال 30 الی 49 سال، بزرگ سالان در سن 50 الی 64 سال و کهن سالان 65 به بالا است.

 

اصول سئو در تولید محتوا

پس باید رنج سنی اصلی که می خواهید مخاطب خود قرار دهید را انتخاب کنید و طبق دانش و سلیقه ی این بازه و گروه تولید محتوا کنید، علاوه بر بازه ی سنی اصلی که می خواهید مخاطب شما باشد بازه های دیگر را نیز در نظر بگیرید.
مثلا اگر برای بازه ی میان سال تولید محتوا می کنید و هدف شما این گروه است، گروه نوجوان یا کهن سال را نیز در نظر داشته باشید.

به این معنی که تنها برای گروه خاصی محتوا ننویسید بلکه طوری نویسندگی کنید که محتوای شما همه کاربره باشد و همه ی گروه های سنی را جذب کند.

 

از دیگر اصول می توان به انتخاب تیترها مناسب اشاره داشت، باید به گونه ای تیتر انتخاب کرد که کاربر ر راغب کند ادامه ی مطلب شما را بخواند،
چرا که اگر جذابی لازم را تیتر شما نداشته باشد کاربر میلی به اامه و خواندن مطالب شما ندارد و از سایت شما خارج می شود تا سایت های مشابه بسیاری را که در این زمینه ها وجود دارند را مورد بازدید قرار دهد.

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است