0
0

کاربرد گوگل آنالیتیکس چیست؟

131 بازدید
blank

کاربرد گوگل آنالیتیکس:

گوگل آنالیتکس امروزه به ابزاری بسیار مهم تبدیل شده است که در این مقاله به توضیحاتی راجب آن و کاربرد هایش می پردازیم.

 

گوگل آنالیتکس چیست؟

در ساده ترین تعریفی که می توان راجب آن به گوگل آنالیتیکس عبارت است از ابزاری برای کسب کردن اطلاعاتی راجب کاربران وب سایت شما می باشد.

گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که کاربران شما چه کسانی هستند – از کجا سایت شما را پیدا می کنند – پس از اینکه به سایت شما ورود داشته اند چه کار هایی را انجام داده اند و چه صفحاتی را بازدید کرده اند  و هم چنین آیا کاربران شما کار ها و فعالیت هایی را که شما آن ها را انجام داده اید را انجام داده است یا خیر؟

نکته ی مهمی که باید در رابطه به گوگل آنالیتیکس به آن اشاره کرد این است که این ابزار، ابزاری رایگان است.

پس بهترین امکانات را به ما ارائه می دهد، چرا که از یک ابزار رایگان نمی توان انتظار های بیشتری داشت.

blank

افرادی که گوگل آنالیتیکس به درد آن ها می خورد:

مدیر های وب سایت ها – وب مستر ها – افراد دیجیتال مارکتر – متخصصانی که به امر تولید محتوا می پردازند – متخصصانی که در حوزه تجربه کاربری فعالیت می کنند – متخصصانی که در حوزه سئو فعالیت دارد – مدیران تبلیغات و غیره.

به طور کل می توان گفت؛ هر کسی که به طریقی با وب سایت و فعالیت های مرتبط به آن چه مستقیما و چه به طور غیر مستقیم مرتبط است باید گوگل آنالیتیکس را یاد بگیرد.

فرایند هایی که روی وب سایت ها انجام می گیرند به طور معمول فرایند هایی برای فروش، افزایش ترافیک، تعامل ای بین کاربری و غیره صورت می گیرد.

گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند ضمن اینکه هزینه ها را کاهش می دهید و فرایند های روی وب سایت را  بهینه سازی می کنید، تصمیمات معقولانه تری در رابطه آن بر حسب داده های واقعی بگیرید.

 

پاسخ به سوالات ذهنی شما:

ممکن است سوالاتی در رابطه با کسب و کارتان برایتان پیش بیاید که گوگل آنالیتیکس جواب برخی از ان ها را به راحتی در اختیارتان می گذارد که ما در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

 

1-بودجه ی تبلیغاتی را که در نظر می گیریم در کجا خرج کنیم:

همواره تبلیغات عامل موثری در افزایش ترافیک و فروش سایت بوده است.

روش های تبلیغات زیادی وجود دارد که عبارتند از:

تبلیغات از طریق ایمیل – تبلیغات از طریق اس ام اس انبوه – تبلیغات از طریق کانال های تلگرامی یا پیج های اینستاگرام – بنر های تبلیغاتی – گوگل – گوگل ادز و غیره.

گوگل آنالیتیکس در انتخا منبع به شما تا حد زیادی کمک می کند.

blank

2- تبدیل شدن کاربران به مشتری:

هدفی که در ابتدا شما باید برای کاربران خود در نظر بگیرید خرید نیست.

شما ابتدا باید فعالیت کاربران را در وب سایت تان زیاد کنید و سپس او را ترغیب به خرید کنید.

مثلا ممکن است زمانی که کاربر قصد خرید محصولی از وب سایت شما را داشته باشد به تعداد دفعات متعددی از وب سایت تان بازدید کند.

همین که تعداد متعددی از وب سایت شما بازدید کنند باعث می شود سئو سایت شما بالاتر رفته و شما در سرچ گوگل قرار بگیرید.

در این مراحل شما باید او را ترغیب کنید تا در سایت شما ثبت نام کند، به شبکه های اجتماعی شما سر بکشد و آن را فالو داشته باشد و هم چنین صفحه ی تماس با ما شما را بررسی کند و غیره.

گوگل آنالیتکس اطلاعاتی را که کاربران به چه قسمت از سایت شما و چند بار سر کشیده اند را در اختیار شما قرار می دهد.

blank

3- بیش ترین و کم ترین ترافیک را سایت در چه ساعاتی تجربه می کند:

گوگل آنالیتکس زمانی که کاربران در سایت شما آنلاین بوده اند و هم چنین تعداد کاربران آنلاین را به طور دقیق به شما نشان می دهد.

شاید با خود بگویید خب این امکان چه مزیت هایی برای ما دارد.

نکته ای که در این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید به آن اشاره داشت این است که:

زمان هایی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید سایت خود را آپدیت کنید یا سرور و هاست آن را دچار تغییر هایی کنید.

ممکن است زمانی که می خواهید این تغییرات را بر روی سایت ایجاد کنید، اگر ترافیک سایت زیاد باشد کاربران با مشکل مواجه شوند.

به طوری که در صفحات با ارور های عجیب و غریبی رو به رو شوند یا دسترسی آن ها مسدود شود و یا حتی سایت آن ها را بیرون بیندازد.

پس باید تمامی این تغییرات را زمانی انجام دهید که کاربران کمتری بر روی سایت شما آنلاین هستند تا ترافیک کم تر باشد و مشکلی نیز اگر در این خصوص پیش آمد شما به حد کافی زمان برای رفع آن داشته باشید.

 

نحوه نصب گوگل آنالیتیکس:

برای نصب این ابزار شما به یک تحریم شکن نیاز دارید و هم چنین جیمیلی که بتوانید با آن، اکانت خود را مدیریت کنید.

و هم چنین باید با مراجعه به سایت گوگل آنالیتیکس حساب کاربری ای برای وب سایت خود ایجاد کنید.

پس از آن که این حساب کاربری را در وب سایت ایجاد کردید، یک کد رجیتسری برای شما ایمیل می شود که آن را باید در وب سایت خود وارد نمایید.

آن کد را باید به گونه ای در وب سایت قرار دهید که در تمامی صفحات پس از قسمت هدر سایت تکرار پذیر باشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://viraseo.ir/?p=6878
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
blank

نظرات

0 نظر در مورد کاربرد گوگل آنالیتیکس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.