تبلیغات کلیلی یا ppc چیست ؟

Pay per click همان تلبیغات کلیکی می باشد و در لغت به معنای پرداخت به ازای هر کلیک می باشد.

در روش ذکر شده شرایط کار اینگونه است که به ازای هر کلیلی که روی تبلیغ شما انجام می پذیرد، شما باید مبلغی را بپردازید.

در حقیقت در روش این نوع تبلیغات می توان گفت که این روش با پرداخت مبلغی از سوی شما، برای وب سایت شما بازدید هایی را می خرد.

باید توجه داشت این نوع بازدید مانند بازدید های فیک، جعلی نمی باشد.

فقط این روش به صورت طبیعی برای شما بازدید به ارمغان نمی آورد بلکه باید برای ثبت بازدید هزینه کنید تا مشتری را با کلیک هایی به سمت وب سایت خود ارجاع دهید.

محبوب ترین روش برای تبلیغات از دیدگاه موتور های جست و جو گر مانند گوگل، تبلیغات PPC یا همان کلیدی می باشد.

در روش PPC شما کلمات کلیدی که در حوزه ی کسب و کار و فعالیت تان است را به گوگل می دهید تا گوگل شما را به صدر نتایج جست و جوی آن کلمه ی کلیدی برساند.

در این صورت به ازای هر کیلیکی که بر روی تبلیغ شما دریافت می شود، مبالغی را از شارژ حسابتان کم می کند.

زمانی که کلمه ای را در گوگل سرچ می کنید، گوگل نتایجی را از وب سایت های مختلف راجب آن کلمه به شما نشان می دهد.

در حقیقت کلمه ای که شما جست و جو کرده اید، به عنوان کلمه ی کلیدی محتوای وب سایت هایی است که گوگل برای شما به نمایش در می آورد.

همچنین میتوانیداین مقاله را مطالعه کنید سئو در تبریز

تبلیغات کلیکی یا ppc چیست ؟

در این میان وب سایت هایی را می بینید که در کنار بخش URL آن ها کلمه ای سبز رنگ (یا به هر رنگی) با محتوای Ad وجود دارد.

در حقیقت این وب سایت ها از روش تبلیغاتی PPC استفاده کرده اند.

در صورتی که شما بر روی هر کدام از  آن ها کلیک کنید مقداری از شارژی که ان ها در حساب گوگل خود داشته اند کاسته می گردد.

اگر کمپینی که شما دارید، کمپینی اصولی باشید در اغلب اوقات هزینه ی این نوع تبلیغات می تواند پایین  و کم نیز باشد.

البته با توجه به قیمت های دلار، جدیدا تضمین این موضوع می تواند کاری سخت باشد و باید خودتان دو دو تا چهار تا کندی تا ببینید چگونه برایتان می صرفد.

مقاله مرتبط : طراحی سایت در تبریز

موارد موثر در موفقیت کمپین تبلیغاتی شما:

-کلمات کلیدی مناسب محتوا و هم چنین انتخاب ترکیباتی مناسب برای قرار گیری در تبلیغات

-تنظیمات کمپ تبلیغاتی

-طراحی استاندارد تبلیغات و کمپین

تبلیغات کلیکی یا ppc چیست ؟

علاقه ای که گوگل در این حیطه دارد این است که نمی خواهد کاربران او محتوای به درد نخور و بدون ربط به موضوعات جست و جوی خود ببینند.

در نتیجه ی این ها، گوگل می خواهد کمپینی که شما می خواهید راه بیاندازید هوشمندانه و همه گیر باشد. هم چنین محتوای بی ربط در داخل آن وجود نداشته باشد.

 

مزیت های تبلیغات کلیکی یا ppc چیست ؟

هدف داشتن : در این نوع از تبلیغات شما قادر هستید هر میزان محدودیتی را به دل خواه روی این تبلیغات اثر دهید.

برای مثال می توانید محدودیت های جغرافیایی را اعمال کنید یا دستگاه ها و اپراتور ها را در این نوع می توانید محدود کنید.

قابلیت آنالیز: در این روش این قابلیت وجود دارد که با استفاده از ابزار هایی که از دقت بالایی برخوردارند، مقدار برگشت سرمایه و هم چنین مقدار توجه شدن به تبلیغات خود را اندازه گیری نمایید.

سریع بودن: این روش دیگر مزیتی که دارد این است که شما در قیاس با دیگر تبلیغات در تبلیغات کلیکی می توانید آمار کاربران خود را به صورت لحظه به لحظه در اختیار داشته باشید.

به طوری که کاربران شما چه مقدار در وب سایت شما حضور داشته اند و هم چنین دیگر فعالیت ها .

هزینه های کمی که بر دوش شما می گذارد : این تبلیغات چون فقط برای کاربرانی که بر روی محتوای شما کلیک می کنند از شما هزینه می گیرد، نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی مقرون به صرفه تر می باشد.

 

تشریح گوگل ادز در تبلیغات کلیکی یا ppc چیست ؟

گوگل ادز همان در زبان فارسی تبلیغات گوگلی می باشد و نام کامل آن google adwords می باشد.

این سیستم پر مخاطب ترین سیستمی است که برای تبلیغات استفاده می گردد و اجازه ی آن را می دهد که در موتور های جست و جو گر و هم چنین دیگر وب سایت ها خود را تبلیغ کنید.

زمانی که فردی در گوگل کلمه ای را سرچ می کند، ربات های گوگل از میان انبوهی از مطالبی که بر روی سرور های آن ها وجود دارد چند مورد را منتخب می کنند و آن ها را در نتایجی که جست و جو کرده اید به نمایش در می آورند.

تبلیغات کلیکی یا ppc چیست ؟

دیگر روش های موجود در تبلیغات کلیکی:

در حالت جامع آن می توان اینطور تعریف کرد که زمانی که به ازای تبلیغی (هر چه که می خواهد باشد) ، مبالغی را پرداخت بنمایید در آن صورت تبلیغ شما از نوع تبلیغات کلیکی می باشد.

البته روش هایی نیز برای تبلیغات وجود دارند که عبارتند از: نمایش دادن ویدیو ی تبلیغ شما و غیره که خب این موارد تبلیغ کلیکی محسوب نمی شوند.

 

انواع تبلیغات کلیکی یا ppc چیست ؟

تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارند که کاربرد ها و نقش های آن ها متفاوت هست که در زیر به انواع آن ها اشاره ای خواهیم داشت:

– تبلیغات کلیکی بنری

-تبلیغات کلیکی با استفاده از پیامک

– تبلیغات کلیکی همسان

-تبلیغات کلیکی برای اینستاگرام و تلگرام

– تبلیغات کیلیکی با بهره گیری از ویدیو و ….

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است