تاثیر  UX و UI در فروش و استراتژی های بازاریابی دیجیتال

تاثیر  UX و UI در فروش

امروزه تجربه کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) نقش بسزایی در استراتژی های بازاریابی دیجیتال دارند.

اگر نمی دانید UX و UI چیست و چه تاثیری در فروش دارند، با ما همراه باشید.

برای فردی که با اصطلاحات UX و UI آشنا نیست، درک اینکه هر موقعیت مستلزم چیست و چگونه بر تجارت شما تاثیر می گذارد می تواند گیج کننده باشد.

مهم نیست که درک فعلی شما چیست، توضیح می دهیم که تاثیر UX و UI در فروش، به چه صورت می باشد.

 

تاثیر  UX و UI در فروش

تعریف UX و UI

تجربه کاربری (UX) فرآیند تحقیق، توسعه و اصلاح تمام جنبه های تعامل کاربر با یک شرکت است.

طراحان UX تلاش می کنند تا با بهبود قابلیت استفاده و اطمینان از ارزش در تعاملات بین مشتریان و محصولات، رضایت و وفاداری مشتری را افزایش دهند.

مسئولیت تمام تعاملاتی که کاربران با برند دارند، چه آنلاین و چه آفلاین، مانند پشتیبانی مشتری یا خریدهای آنلاین، بر عهده طراح UX است.

رابط کاربری (UI) به هر چیزی اطلاق می شود که کاربر می تواند در حین تعامل با یک محصول یا خدمات دیجیتال با آن تعامل داشته باشد.

طراح UI مسئول تمام عناصر بصری یک صفحه وب مانند تصاویر، متن، تراز صفحه، دکمه ها، آیکون ها و تعامل کلی صفحه است.

طراحی سایتِ چشمگیر به لطف طراح رابط کاربری است.

ابزارهای کاربردی: طرح های رنگی، تایپوگرافی، عکاسی، نرم افزار طراحی گرافیک

نحوه تاثیر  UX و UI در فروش و بازاریابی دیجیتال

در این عصر تکنولوژی مدرن، بازاریابان تاکید بیشتری بر روش های دیجیتالی دارند.

مصرف‌کنندگان دائما از همه جهات پیام‌های تبلیغاتی را دریافت می‌کنند.

اما برای بازاریابان مهم است که استراتژی ارائه شده، آن ها را از دیگران متمایز کند.

بهینه سازی UX و UI در این راه، بسیار تاثیرگذار است.

وظایف یک طراح UX

یک کمپین بازاریابی موفق، باید باعث شود مصرف کنندگان هر آنچه را که شما ارائه می دهید، دوست داشته باشند.

دستیابی به این امر مستلزم یک محصول با طراحی خوب است.

در بیشتر موارد، طراحان UX از نزدیک با تیم بازاریابی دیجیتال کار می کنند و مسئول بهینه سازی کمپین هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، تصور کنید که یک محصول جدید را در وب سایت خود راه اندازی کنید.

در این سناریو، طراح UX مسئول موارد زیر است:

بخش های صفحات وب سایت خود و هدفی که هر بخش در خدمت آن است را به وضوح تعریف کند.

این کار ممکن است شامل سرصفحه‌هایی برای سازماندهی بهبودیافته، تصاویری برای توصیف بهتر محصولات و اتصالات به سایر صفحات مرتبط در سایت باشد.

خوانایی را بر اساس محتوا و سازماندهی صفحه افزایش دهد.

در نظر گرفتن مخاطب و نحوه تعامل آنها با صفحه می تواند به طراح UX ایده واضح تری در مورد بهترین ساختار صفحه ارائه دهد.

هر زمان که یک طراح UX صفحه ای را تغییر می دهد، شخص دیگری باید به صفحه نگاه کند و بر تعامل نظارت کند.

دریافت دیدگاه بیرونی قبل از اینکه مصرف کننده آنها را لمس کند برای شناسایی اشکالات کار، مهم است.

مطالعه مقاله راهکارهای افزایش فروش آنلاین نیز پیشنهاد میشود.

وظایف یک طراح UX

 

تاثیر  UI در فروش

گام بعدی این است که مطمئن شوید وب سایت شما جذاب به نظر می رسد.

صفحات به سرعت اجرا می شوند و همه آیکون های مورد نیاز شما را دارند.

در صورتی که محتوای سایت برای کاربران شما جذاب نباشد یا استفاده از آنها دشوار باشد، خطر از دست دادن مشتریان خود را دارید.

طراحان رابط کاربری با اتخاذ تصمیمات مهم، مسئول انجام این کارها هستند:

پالت رنگی مناسب:

رنگ، نقش مهمی در اثربخشی یک وب سایت دارد.

وقتی کاربران، سایت شما را می بینند چه احساسی دارند و چگونه جذب آن می شوند.

به عنوان مثال، استفاده از یک رنگ در سراسر صفحه می تواند آن را تار به نظر برساند و تشخیص بخش ها را برای بینندگان دشوار کند.

استفاده از دو یا سه رنگ می تواند به صفحه عمق دهد و توجه را به قسمت های مورد نظر شما جلب کند.

در مورد اینکه از کدام رنگ استفاده شود، ایدئولوژی هایی در مورد معنای رنگ های مختلف وجود دارد.

مثلا قرمز نمادی از قدرت و اهمیت است و آبی احساس آرامش بیشتری می دهد.

طراح رابط کاربری بر اساس لحن و الگوی طراحی برند، تصمیم می گیرد چه احساسی را برانگیزد.

فونت مناسب:

استفاده از فونت های مناسب که واضح و خوانا باشند برای تاثیرگذار بودن صفحه و اعتبار آن بسیار مهم است.

استفاده از فونت های دشوار یا سخت خوان می تواند بین پیام شما و برداشت بینندگان مغایرت ایجاد کند.

همچنین به برند شما احساس عدم اقتدار در فضا بدهد.

طراحان رابط کاربری بهترین فونت ها را برای خوانایی و جذابیت بصری سایت انتخاب می کنند.

افزونه های مناسب:

تعبیه افزونه‌های جذاب در صفحه شما به جلب توجه کاربران کمک می‌کند و بر پیامی که می‌خواهید انتقال دهید، تاکید بیشتری می‌کنند.

طراحان رابط کاربری، مهارت خود را هنگام قرار دادن گیف یا ویدیو برای افزایش جذابیت، بدون کاهش سرعت سایت، به کار می برند.

 

تاثیر  UX و UI در فروش

پیاده سازی رابط کاربری تعاملی و تاثیرات UX و UI

آخرین روند در طراحی UI امروزه استفاده از رابط های تعاملی (CUI) است.

با پیشرفت فناوری تشخیص گفتار، طراحی های تعاملی و دستیارهای مجازی، محبوب تر می شوند.

به تدریج طراحان، اصول طراحی این رابط مدرن و نحوه جذب بهترین مشتریان را با جزئیات بیشتری بررسی خواهند کرد.

مزایای زیادی وجود دارد که با یک تجربه کاربری خوب همراه است.

یکی از آنها وفاداری مشتری است.

توصیه می کنیم مقاله ایجاد وفاداری در مشتری را نیز مطالعه نمایید.

با هماهنگی مناسب طراحان بازاریابی، تاثیر  UX و UI در فروش نمایان می گردد.

و ما تجربه خوبی را برای کاربران خود فراهم می کنیم که باعث بهبود تعاملات و افزایش تعامل مشتری می شود.

بنابراین هر چه بیشتر در این بخش‌های تجاری، یعنی UX و UI سرمایه‌گذاری کنید، مشتریان وفادار بیشتری را می‌توانید جذب کنید.

و بالاخره این هدف بازاریابی است. اینطور نیست؟!!

 

رابط کاربری تعاملی

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است