ایجاد وفاداری در مشتری و 5 نکته طلایی

ایجاد وفاداری در مشتری

شما در هر حوزه ای که فعالیت می کنید ابتدا باید سعی کنید ایجاد وفاداری در مشتری را داشته باشید.

چرا که ممکن است شما سخت در حوزه ی کاری خود مشغول ارائه خدمات باشید اما ایجاد وفاداری در مشتری را انجام نداده باشید.

در این صورت امکان دارد وقتی به خود تان می آیید، ببینید رقبای شما در حوزه ی فعالیت تان شاید محصولات کم کیفیت تری از شما داشته باشند اما چون ایجاد وفاداری در مشتری را انجام داده اند، فروش بالاتری نسبت به شما را تجربه نمایند.

ایجاد وفاداری در مشتری راه کار هایی دارد که ما در زیر به تعدادی از آن ها  اشاره می نماییم تا بتوانید ایجاد وفاداری در مشتری را انجام دهید؛

میتوانید این مقاله را نیز مطالعه کنید 4 راهکار افزایش فروش آنلاین

مزایای برندتان

برای اینکه یک مشتری از شما خرید های را انجام دهد یا سفارشاتی را بسته به نوع کسب وکارتان داشته باشد، باید ابتدا برند شما را به خوبی شناسایی کند، ارزش ها و مزیت هایی که برای او دارد را بداند تا بتوان به این برند اعتماد و اطمینان حاصل دهد.

ایجاد وفاداری در مشتری

تجربه نشان داده است دلیل وفا داری بیش تر مشتریانی که به طور مکرر از یک برند خرید هایی را ثبت می نمایند این است که آن برند را به خوبی می شناسند و شعار های آن را می دانند.

پس باید اولین کار شناسایی برند خود به مشتریان باشد.

 

کیفیت بالای خدماتی که دارید

کیفیت همیشه در ایجاد وفاداری در مشتری، می تواند تاثیر بالایی داشته باشد. به طوری که زمانی که کیفیت های بالایی را از خود برای مشتریان ارائه دهید می توانید مشتریان زیادی را برای خود ایجاد کنید و در ایجاد وفاداری در مشتری موفق باشید.

زمانی که کیفیت های شما افت داشته باشد ایجاد وفاداری در مشتری میسر نمی شود.

هم چنین شما باید در ابتدای کار خود باید بر طبق نیاز های مشتریان رفتار کنید تا بتوانید در این امر موفقیت داشته باشید.

و از دیگر راه هایی که برای موفقیت در ایجاد وفاداری در مشتری، پیشنهاد می شود این است که بین خود و مشتری راه های ارتباطی را در نظر بگیرید تا بتوانید آن ها را به صورت کامل پشتیبانی نمایید و هم چنین نظراتی را که راجب خدمات شما دارند را بدانید.

این راه های ارتباطی می تواند از طریق اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، واتساپ، تماس، ایمیل، پیامک و غیره باشد.

ایجاد وفاداری در مشتری

باید از این طریق بتوانید شکایت های مشتریان را بررسی نمایید و هم چنین به آن ها رسیدگی کنید تا بتوانید آن ها را برطرف نمایید.

 

صداقت، لازمه ی ایجاد وفاداری در مشتری

صداقت از مهم ترین معیار هایی است که مشتری از برند خود انتظار آن را دارد.

زمانی که برند شما با مشکلاتی رو به ور است باید آن ها را با صداقت کامل با مشتری خود در میان بگذارید و سعی در برطرف کردن آن مشکل نمایید.

صداقت نوعی سیاست در ایجاد وفاداری در مشتری می باشد که می تواند مشتری شما را از آنِ شما نماید و بین شما و او صمیمیتی را ایجاد کند.

میتوانید این مقاله را نیز مطالعه کنید طراحی سایت در تبریز

تولید محتوای یونیک

شما باید در وب سایت خود (در صورت وجود ) محتوا هایی را تولید نمایید که مختص خود شما باشند و در جا های دیگر این محتوا موجود نباشند.

این محتوا اگر به صورت تخصصی نوشته شوند باعث می شوند مشتری شما علاقه مند به خواندن این محتوا ها باشد و به تخصص شما پی ببرد.

چرا که محتوای شما هر چه قدر که تخصصی تر باشد، کار بلد بودن شما را برای مشتری خود نشا می دهد.

از جمله متخصصین تولید محتوا در حوزه های مختلف می توان به ویرا سئو اشاره نمود که می تواند شما را در تولید محتوای با کیفیت یاری نماید.

محتوایی که شما تولید می کنید باید بر طبق سلیقه ی مشتری خود باشد و ذائقه ی او را در اولویت خود قرار دهد.

به طوری که مشتری با خواند و دیدن محتوای وب سایت شما، سلیقه ی خود را ارضا شده بداند و به کیفیت شما پی ببرد.

چرا که این محتوا، حس ارزش مند شمرده شدن مشتری توسط شما را به او القا می نماید.

ایجاد وفاداری در مشتری

در ادامه ی این روند، شما باعث می شوید مشتری وفا داری خود به شما را تشدید کند و سعی در وفا داری بر شما داشته باشد.

هم چنین در این فرآیند باید موتور های جست و جو گر را نیز در نظر داشته باشیم و سعی کنیم سئو وب سایت ما تا حد امکان بهینه شده باشد.

چرا که در این صورت در سرچ گوگل مشتریان قرار می گیریم و می توانیم بهتر دیده شویم.

 

در نظر گرفتن مزایایی برای مشتری

در این روش شما با هر بار ثبت سفارش مشتری از شما، می توانید اعتباری را برای او در نظر بگیرید یا هدایایی را به او اختصاص دهید تا بتوانید او را راضی تر نگه دارید.

برای مثال در خرید نوشابه های کوکا کولا می بینیم برخی فروشگاه ها با خرید هر پنج عدد نوشابه، یک عدد را نیز ه صورت اشانتیون در نظر می گیرند که این عمل مشتری را به خرید هر پنج عدد نوشابه ترغیب می کند.

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است