ایمیل مارکتینگ چیست؟

email2 ایمیل مارکتینگ چیست؟

 در صورت فراگیری و آموزش ایمیل مارکتینگ به شکل مستقیم و در اسرع وقت می توانید موجب رشد و رونق و افزایش بازدهی و فروش کسب و کار اینترنتی خود شوید. با استفاده از ایمیل مارکتینگ به راحتی می توانید در مدت زمان خیلی کم فروش خود را چندین برابر کنید. براساس آمار گرفته شده ایمیل مارکتینگ به عنوان سومین روش برتر در دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید که برای افزایش بازدید و ترافیک و در نهایت برای افزایش درآمد سایت ها تاثیر زیادی دارد. آموزش ایمیل مارکتینگ یکی از مواردی است که با عرض تاسف برخی افراد آن را به عنوان یک موضوع بی خود و ممکن ناپذیر برای افرادی که قصد یادگیری برای کسب و کارهای خود دارند اعلام می کنند و از سوی دیگر خود آن افراد سودجو به شدت در پی آموزش روش ها و متد های جدید آن هستند تا از این روش بتوانند محصولات و خدمات خود را به صورت میلیونی به فروش برسانند.

این مورد شاید برای همه پیش بیاید که در صندوق ورودی خود با کلی ایمیل های ناشناس مواجه شود که در زمان های گذشته ممکن بود حس هک شدن به شما پیش بیاید. ولی با گسترش ایمیل مارکتینگ دیگر چنین افکاری نه تنها به ذهن شما خطور نمی کند بلکه با شوق زیاد برای دیدن تخفیف های جدید برند مورد نظرتان آن ایمیل ها را دنبال کنید. چون استراتژی ایمیل مارکتینگ به گونه ای است که به هنگام خرید ایمیل شما ایمیل خود را نیز وارد می کنید و به دنبال آن منتظر آفرها و اخبار جدید برند مورد نظر خود هستید.

email ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

آموزش ایمیل مارکتینگ به چه صورت است؟

قبل از آموزش ایمیل مارکتینگ اگر بخواهیم در یک تعریف ساده بگوییم که ایمیل مارکتینگ چیست. بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از روش های بازاریابی است که جهت معرفی کالاها و خدمات یک کسب و کار استفاده می شود و اولین سال شروع به کار آن در 1978 بود که در آن سال 13 میلیون دلار فروش داشت و امروزه به عنوان یکی از کانال های بازاریابی محسوب می شود شاید به اندازه ی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جالب به نظر نیاید ولی به عنوان یکی از روش های اثربخش برای جذب مخاطب است. در بازاریابی به روش ایمیل مارکتینگ صاحبین مشاغل با ارسال  یک ایمیل که شامل یک پست از محصول و یا خدمات یک کسب و کار را به افرادی که ایمیل  آن ها درج شده است ارسال می کنند.

قبل از آموزش ایمیل مارکتینگ باید بدانیم که برای این که بازاریابی ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار شما بازدهی داشته باشد باید در ابتدا استراتژی این کار را داشته باشید. فرض بر این که مخاطبین شما روزانه چندین ایمیل را دریافت می کنند و در صورت باز کردن  صندوق ورودی وقتی که با حجم زیادی از پیام ها روبه رو شوند به طبع ایمیل شما گم شده و یا نخوانده مستقیما به اسپم انتقال می یابد.

email2 ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

استراتژی های آموزش ایمیل مارکتینگ

 در صورت برنامه ریزی مناسب به راحتی می توانید استراتژی آموزش ایمیل مارکتینگ را فرا بگیرید و بدانید که ایمیل را به چه کسانی ارسال کرده تا موثر واقع شود. برای این کار می توانید با رعایت پنج مرحله ای که در پایین ذکر شده است اقدام به بازاریابی نمایید:

  • مخاطبین خود را مشخص کنید: برای ارسال یک ایمیل موثر باید در ابتدا مخاطبین خود را شناسایی کنید به این صورت که با دریافت پرسونای خریدار خود می توانید بدانید که دقیقا دنبال کدام مخاطب هستید و نیازهای آن به صورت دقیق چیست.
  • اهداف خود را تعیین کنید: با جمع آوری ابتدایی مفاد  می توانید از هدف های خود را تعیین کنید. به این صورت می توانید به راحتی بفهمید که به دنبال چی هستند و به این صورت کمپین هایی که قصد ایجاد آن را دارید مطابق با نیازهای کاربران خود کمپین خود را راه اندازی کنید. و با بررسی متوسط آمار ایمیل خود برای این که به هدف های خود برسید از آن به عنوان معیار استفاده کنید.
  • راهی برای ثبت نام کاربران جدید در سایت خود داشته باشید: از آن جایی که شما برای ارسال ایمیل های خود نیازمند کاربر و مخاطبین هستید. لیست ایمیل های مخاطبینی که برای شما جهت ارسال پیام های تبلیغاتی اجازه داده اند این امکان را می دهد که شما به این روش اقدام به بازاریابی کنید. اما برای این که لیستی از ایمیل های فراوان با مخاطبین هدف داشته باشیم باید تمامی سعی خود را جهت دریافت ایمیل ها داشته باشید به این صورت که راه های مختلف را شناسایی و امتحان کنید.
  • برنامه ریزی داشته باشی: برای این که ایمیل شما بازدهی لازم را داشته باشد باید همواره برای ارسال ایمیل های خود برنامه ریزی داشته و مخاطبین خود را از این برنامه خبردار کنید به این صورت که ایمیل های موجود در لیست شما از انتظاراتی که از شما دارند آگاهی داشته باشند. همین برنامه ریزی موجب می شود که فراموش نشوید و هم چنان مخاطب منتظر پیام های شما باشد.
  • نتیجه ها را بررسی کنید: برای این که بازاریابی شما بر روی کسب و کار مشخصی جوابگو باشد باید تمامی موارد را اندازه گیری کرده و حتی کوچکترین موارد را از زیر ذره بین خود عبور داده تا با بررسی و آنالیز کافی نتیجه های بزرگی را بگیرید.
email3 ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

نکته های مهم و اساسی در ایمیل مارکتینگ

زمانی که قصد ارسال ایمیلی برای هم کلاسی و یا دوست خود دارید به هیچ عنوان به ساختار آن توجه نمی کنید ولی در صورتی که ایمیل مارکتینگ به این شکل کار نمی کند و باید دقت زیادی روی آن شود و نیازمند تمرکز بیشتر و صرف زمان زیادی است. مشخصات بارز این روش را برای این که یک محتوای پربازده را برای مشتریان خود ارسال کنید به صورت زیر دسته بندی کرده ایم:

  • متن: متن و محتوای ایمیل که شامل مطالبی است که شما با آن ها قصد جذب مشتری را دارید باید کاملا نمایان گر موضوعی باشد که شما آن را تبلیغ می کنید
  • عکس: عکسی که برای محتوای خود انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که در همه ی صفحه نمایش ها قابل مشاهده بوده و با موضوع بازاریابی همخوانی داشته و موجب جذب مخاطبین باشد.
  • فراخوان: فراخوان ایمیل مارکتینگ شما باید همواره به سمت یک پیشنهاد و یا آفری که با موضوع مرتبط است باشد و بسیار واضح و برجسته بوده به نوعی که تنها چیزی که موجب جلب نظر مخاطب می گردد فراخوان شما باشد.
  • زمانبندی:  با توجه به آمار گرفته شده بر روی چندین میلیون ایمیل بهترین زمان ارسال ایمیل  ساعت 11 صبح روز سه شنبه است . البته ممکن است این زمان بندی با توجه به مخاطبین شما متفاوت باشد.
  • واکنش گرایی: از آن جایی که اکثریت ایمیل های فرستاده شده به وسیله ی ایمیل مارکتینگ ها با گوشی های موبایل باز می شوند برای همین علت باید محتوای ارسال شده مطابق با انواع دستگاه های موبایل باشد.
  • شخصی سازی: باید زبان نوشتن ایمیل ها به گونه ای باشد که برای دوست صمیمی خود یک مطلبی را می خواهید ارسال کنید و دارای لحن صمیمانه و آشنا باشد.
  • عنوان: عنوان محتوای ایمیل باید به گونه ای باشد که جذاب و آشکار باشد به گونه ای که سازگاری لازم را با ایمیل شما داشته و موجب گیرایی بیشتر برای مخاطب باشد.
email4 ایمیل مارکتینگ چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *