سئو داخلی سایت Onpage

سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت اصولا قدم اصلی و اولی است که در طراحی سایت پیشنهاد می شود و شامل فعالیت ها و اموری است که باعث بهینه شدن داخل وب سایت می شود.

سئوی یک سایت شامل دو قسمت می شود، سئوی داخلی وب سایت سئوی خارجی آن. سئوی داخلی که به آن onpage seo نیز گفته می شود بسیار مهم است اما متاسفانه دیده می شود که بسیاری از سئو کاران به سئوی داخلی اهمیت زیادی نمی دهند.

 

تکنیک هایی وجود دارند که برای سئوی داخلی سایت ها بسیار مهم هستند که در ادامه به توضیحات آن می پردازیم:

 

عنوان صفحه در سئو داخلی:

از عوامل مهمی که در سئوی داخلی سایت بسیار مهم است، page title است. عنوان صفحه تنها باید یک عدد تگ H1 باشد که حاوی کلمات کلیدی و مهم باشد.

 

title

تگ متا:

گوگل در الگوریتم های خود توجه بسیاری به این تگ دارد، از این رو باید پر کردن آن را فراموش نکنیم و کلماتی که با متن و محتوای ما مرتبط هستند را باید به عنوان کلمه ی کلیدی در آن قرار دهیم.

این تگ که همان تگ توضیحات است باید فقط در حد صد و پنجاه کلمه باشد تا گوگل بتواند این کلمات را در متن شما پیدا کند و بشناسد.

اگر این چنین نباشد به مرور گوگل سایت شما را به عنوان اسپم شناخته و جریمه می کند.

می توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید  سئو در تبریز

ساختار URL ها:

هر چه قدر آدرس URL شما کوتاه تر باشد سایت شما دارای بهینگی بالایی باشد. درست است که این عامل به تنهایی نمی تواند موثر باشد، اما می تواند در بهبود روند سئوی داخلی اهمیت زیادی را دارا باشد. هم چنین قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس صفحه، می تواند اهمیت آن را بالا ببرد و اینکه اگر حداقل یک بار در آدرس استفاده شود سئو را تا حد ممکن بهینه می سازد.

url e1634064518530 سئو داخلی سایت Onpage

تگ ها ی هدر  در بدنه ی متن:

تگ ها از تگ H1 شروع می شوند تا تگ H6. اهمیت این تگ ها بسیار زیاد است و در خوانایی متن تاثیر بسزایی دارند. هم چنین باعث می شوند زمانی که ربات های گوگل سایت شما را بررسی می کنند، چون الگوریتم این ربات ها به گونه ای است که محتوا را تکه تکه بررسی می کنند و یک جا بررسی نمی کنند، در نتیجه در این بررسی سایت ما از خود عملکرد محبوبی را نشان می دهد و رنک آن در گوگل بالا می آید.

اما در صورتی که شما مطالب خود را به طور ساده ای بارگذاری کنید و از این تگ ها استفاده نکنید، عملکرد سایت خود را بر عکس می کنید. چرا که هیچ کدام از مخاطبان و کاربران سایت دوست ندارند بیشتر از یک یا دو سطر را یک جا ببینند، چه برسد به اینکه آن را مطالعه کنند. در نتیجه ی این کار ها مخاطب خسته می شود و از سایت شما خارج می شود که این ها همگی باعث می شوند بازدید سایت شما و در نتیجه ی آن، سئو و رتبه ی آن کاهش یابد.

تگ H1 برای عنوان اصلی صفحه استفاده می شود و بهترین کار این است که یک بار استفاده شود. تگ H2 برای عناوین داخلی این تگ استفاده می شود و از دیگر تگ ها برای عناوین کوچک تر استفاده می شود.

 

چگالی و تراکم کلمه های کلیدی:

اگر بخواهید سئوی خوبی داشته باشید، باید از کلمات کلیدی در متن استفاده کنید. ربات های گوگل این کلمات را اساس کار خود قرار می دهند و در نتیجه آن ها را از سایت شما کاوش می کنند تا متوجه موضوع اصلی آن شوند و آن را بتوانند در موتور های جست و جو گر بالا ببرند یا آن را اسپم شناسایی کنند.

بهتر است دو الی پنج درصد متن شما را کلمات کلیدی تشکیل بدهند چرا که اگر از این مورد بیشتر باشد برخلاف دوران پیشین و بنا به بروز رسانی های گوگل، مخالف مققرات سئو است و در ادامه باعث اسپم شدن سایت و جریمه شدن آن می شود.

و هم چنین بهتر است در ابتدای متن نیز، در کلمات کلیدی لینک های داخلی بدهیم تا از لحاظ لینک دهی نیز سئوی سایت مشکل پیدا نکند.

و با این عمل می توان کاربر را از صفحه ای در سایت به صفحه ای دیگر ارجاع داد که باعث افزایش بازدید می شود.

 

بهینه سازی عکس ها:

طبیعتا معلوم است که استفاده از عکس درون محتوای متنی ، می تواند از لحاظ بصری نیز جذابیت زیادی به مخاطب القا کند. البته قرار دادن عکس برای متن به تنهایی کافی نیست و بهتر است برای رتبه گیری بهتر، آن را از دیدگاه موتور های جست و جو گر بهینه کرد.

برای بهینه کردن عکس باید از امکاناتب مانند ALT و Title بهره برد.

تایتل باعث می شود زمانی که کاربر ماوس خود را روی عکس شما برد، موضوع عکس را به آن نشان بدهد.

و Alt مختص زمانی است که عکس به دلیلی در سایت بارگذاری نشود و یا برای کاربر باز نشود. در این صورت است که متن جایگزین عکس برای کاربر نشان داده می شود.

در سئوی داخلی عکس نباید از کلمات دل به خواهی استفاده کرد. بلکه باید از کلمات کلیدی ای استفاده کرد که در داخل متن به کار رفته است.

در این صورت اگر کاربر گوگل، عکسی را با کلمات کلیدی متن شما جست و جو کند گوگل عکس شما را به آن نشان می دهد.

و در صورت کلیک کاربر، به سایت شما انتقال پیدا می کند که می تواند در بازدید سایت شما به طرز عجیبی تاثیرگذار باشد.

 

لینک دهی های داخلی:

همان طور که در بند های بالایی اشاره شد، از مهم ترین فاکتور هایی که در سئوی داخلی وب سایت شما بسیار تاثیرگذار است، همان لینک هایی است که بین سفحات داخلی ایجاد می کنید.

لینک های داخلی هم باعث پیمایش راحت کاربر در بین صفحات وب سایت شما می شوند، و هم باعث راحتی فهم ربات های گوگل بر طبق الگوریتم می شوند.

لینک دهی های داخلی د سئو داخلی

این لینک ها، باعث این می شوند که مقالات و محتوای قدیمی شما زنده باشد. به طوری که خاک نخورد و باعث استفاده ی مجدد آن ها می شوند.

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است