اسکیما چیست و نحوه استفاده از آن

اسکیما چیست؟

برای اینکه وب سایت خود را بیشتر در معرض دید موتورهای جستجو قرار دهید، باید به موتورهای جستجو آنچه را که از شما می خواهند بدهید.

موتورهای جستجو صفحات وب شما را با جزئیات اسکن می کنند تا مرتبط ترین نتایج را به کاربران نشان دهند و تجربه کاربری مثبتی را در صفحه نتایج جستجو به آنها ارائه دهند.

به همین دلیل است که نشان دادن معنی محتوای صفحه وب به آنها، نه فقط «آنچه هست»، می تواند به علامت گذاری محتوای شما به عنوان «مفید» و نمایش مکرر کمک کند.

چیزی که ما آن را «نمایش معنای سایت» می نامیم، مستقیماً با اسکیماهای گوگل، یعنی داده های ساختاریافته مرتبط است!

بیایید با بررسی اینکه داده های ساختار یافته چیست شروع کنیم.

این ابزارها که می توانیم آنها را اسکیما نیز بنامیم، کدهایی هستند که برای برقراری ارتباط سایت شما با روبات های موتورهای جستجو ایجاد شده اند.

 

اسکیما چیست و نحوه استفاده از آن

وظیفه اصلی این کدها؛

کمک به موتورهای جستجو برای نشان دادن مرتبط ترین نتایج به کاربران برای جستجوهایشان،

و متقاعد کردن موتورهای جستجو مبنی بر اینکه “چیزهای بسیار خوبی با محوریت کاربر وجود دارد”.

به طور خلاصه، در حالی که امتیاز تجربه کاربری (UX) خود را با جذاب کردن سایت برای کاربر در دنیای اینترنت افزایش می دهید، باید بدانید که چگونه به زبان موتورهای جستجو صحبت کنید.

در آن زمان است که موتورهای جستجو به احتمال زیاد متوجه می شوند که وب سایت شما دقیقا در مورد چیست و آن را بیشتر قابل مشاهده می کنند.

مقاله مرتبط: اصول سئو در تولید محتوا و کاربردهای آن

فرمت های اسکیما گوگل چیست؟

داده‌های ساختاریافته یا اسکیما‌هایی که برای الگوریتم جستجوی Google برای درک بهتر وب‌سایت خود استفاده می‌کنید ممکن است یکی از قالب‌های زیر را داشته باشند:

JSON-LD (توصیه می شود): هنگامی که از این قالب استفاده می کنید، از نماد جاوا اسکریپت تعبیه شده در تگ <script> در عنوان صفحه یا بدنه بهره می برید.

Microdata  : فرمتی است که می توانید برای جاسازی اسکیما در صفحه وب خود با استفاده از HTML  از آن استفاده کنید.

کاری که این فرمت انجام می دهد این است که ویژگی هایی را که می خواهید به موتورهای جستجو نشان دهید با علامت گذاری آنها به عنوان داده های ساختاریافته برچسب گذاری می کند. برای این کار از تگ های HTML استفاده می کند.

RDFa: یک فرمت اسکیما است که درست مانند Microdata کار می کند و می توان آن را به عنوان یک پسوند HTML5 توصیف کرد.

 

فرمت های اسکیما گوگل چیست؟

چگونه می توان اسکیما گوگل را به سایت خود اضافه کرد؟

شما باید از Google Schema استفاده کنید تا دقیقا به موتورهای جستجو بگویید جملاتی که در محتوای خود استفاده می کنید، ویدیوهایی که اضافه می کنید یا موارد دیگر چه معنایی دارند.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا به Structured Data Markup Assistant گوگل بروید.

دستیار نشانه گذاری داده های ساختار یافته گوگل

سپس تصمیم بگیرید که چه نوع اسکیماهایی را می خواهید برای وب سایت خود انتخاب کنید.

می‌توانید داده‌های ساختاریافته را برای رویدادها، صفحات پرسش و پاسخ، مقالات، آگهی‌های شغلی، محصولات یا موارد دیگر نشانه‌گذاری کنید.

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع داده را انتخاب کرده اید، می توانید رایج ترین نوع داده “مقالات” را علامت بزنید. این نشانه گذاری شما را به مرحله بعدی می برد.

در قسمت “URL” در پایین صفحه، آدرس صفحه وب را که می خواهید برچسب گذاری کنید کپی کنید.

Google شما را به صفحه “برچسب گذاری داده ها” می برد.

ابزارهای زیادی در این صفحه وجود خواهد داشت که می توانید آنها را برچسب گذاری کنید.

سپس می توانید انتخاب کنید که برای کدام قسمت از محتوا می خواهید داده های ساختاریافته تولید کنید.

اسکیما چیست؟

 

Schema.org  چیست، چگونه برای شما کار می کند؟

Schema.org  به موتورهای جستجوی غول پیکر جهان اجازه می دهد تا محتوای صفحه وب شما را بفهمند. می توانید این پلتفرم را به عنوان یک صفحه اسناد کد در نظر بگیرید.

صدها گزینه نشانه گذاری مختلف در انواع داده های ساختاریافته مختلف به عنوان سرفصل در دسترس هستند. شما می توانید با زدن تیک زیر شاخه مورد نظر در نوع داده ساختاریافته مورد نظر، قطعه مربوطه را از اینجا دریافت کنید.

کد بدون علامت گذاری، کد میکروداده، کد RDFa و کد JSON-LN برای انواع مختلف داده های ساختاریافته را می توانید در اینجا بیابید.

در کل 841 نوع داده ساختاریافته یا اسکیما در صفحه Schema.org وجود دارد.

 

Schema.org چیست؟

 

آیا به دنبال یافتن پر استفاده ترین گزینه های داده های ساختاریافته در shema.org و اعمال آنها در سایت خود هستید؟ پس بیایید همین الان آنها را برای شما فهرست کنیم:

  • آثار خلاق (مورد استفاده برای کتاب‌ها ، سریال‌های تلویزیونی ، موسیقی ، دستور غذاها و غیره)
  • اشیاء بدون محتوای متنی (برای فایل های صوتی ، فایل های تصویری یا فایل های ویدئویی استفاده می شود )
  • مناسبت ها
  • اشیاء مرتبط با فرآیندهای بهداشتی یا پزشکی
  • سازمان ها و رویدادها
  • مکان ، کسب و کار محلی ، رستوران ها
  • محصولات یا پیشنهادات
  • نظرات یا رتبه بندی ها
  • سوالات متداول
مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است