نحوه ایجاد برند شخصی
برای ایجاد یک برند شخصی کامل چه باید کرد؟ در این مقاله 6 نکته برای ساختن یک برند شخصی عالی آورده شده است!
تعریف سنتی برندسازی شخصی به شرح زیر است:
تعریف یک برنامه بازاریابی برای خود و ایجاد شغل به عنوان یک برند.
اما در واقعیت؛ برندسازی شخصی بسیار فراتر از بازاریابی خوب برای خودتان است.
شما باید نام دیگری به آن بدهید!
هیچ کس با ایده افزایش شهرت خود در صنعتی که می خواهد توسعه دهد مخالف نیست.
در واقع، برند شخصی شما فقط همین است: شهرت شما.
نمونه های برند شخصی
در صحنه دیجیتال مارکتینگ، برندهای شخصی دیجیتال مشهور مثل نیل پاتل، متخصص بازاریابی دیجیتال است که ویدئوهای منظم لینکدین و یوتیوب و یک پادکست روزانه را به اشتراک می گذارد.
ریچارد برانسون، بنیانگذار گروه ویرجین، یکی از معروف ترین نمونه های برندسازی شخصی است.
حضور مداوم در مصاحبهها و فیلمبرداریهای تبلیغاتی تلویزیونی، تمدید حسابهای رسانههای اجتماعی، همه شخصی و جهت تقویت برند شرکت می باشد.
و با این حال، علیرغم این نمونههای پرطرفدار، برای ساختن یک برند شخصی قوی، لازم نیست آنقدر هم مشهور باشید.
به عبارت دیگر، برای اینکه یک برند شخصی باشید، نیازی به معروف بودن ندارید. نام تجاری شخصی شما فقط باید وجود داشته باشد و کمی بدرخشد.
توصیه میشود مقاله مدیریت برند و استراتژی برندینگ چیست را مطالعه نمایید.
6 نکته کاربردی برای ایجاد یک برند شخصی عالی
کارشناسان چند پیشنهاد برای بنیانگذاران برند شخصی دارند:
- حساب های رسانه های اجتماعی خود را مرتب کنید
صفحات لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر خود را ایمن کنید. حتی تمام حسابهای رسانههای اجتماعی که محتوای آنها را خودتان مدیریت میکنید، ایمن کنید.
هنگام ایمن سازی حساب های خود، فراموش نکنید که تصاویر یا ویدیوهای غیرحرفه ای را از پروفایل فیس بوک و نظرات توهین آمیز را در اینستاگرام و توییتر حذف کنید.
- موقعیت و مخاطب خود را درک کنید
مهمترین جنبه ایجاد برند شخصی شما این است که بدانید هدفتان چیست چه چیزهایی را خوب می دانید و با چه کسانی می خواهید تعامل داشته باشید.
با آگاهی از این دو مورد، میتوانید درک کنید که چگونه چیزهایی که به اشتراک میگذارید و در مورد آنها نظر میدهید میتوانند به افراد دامنه شما کمک کنند.
- ارسال محتوای ثابت
برند شخصی شما شامل محتوایی است که ایجاد میکنید و به اشتراک میگذارید، از بهروزرسانیهای لینکدین تا پستهای وبلاگ وبسایت شما.
حساب شخصی شما و پستهای شبکههای اجتماعی شرکت باید سازگار و همسو باشند.
امروزه کانالهای رسانههای اجتماعی جایگزین کارتهای ویزیت شدهاند، بنابراین حسابهای شما باید نشاندهنده برند شخصی باشند که امیدوارید به مخاطبان هدف خود ارائه دهید.
آیا شما شجاع هستید؟ بامزه اید؟ احساسات شما چیست؟ کارشناسان این حوزه می گویند: پست های شما باید شخصیت شما را منعکس کند.
یکی دیگر از تاکتیک های قوی ارائه شده، یافتن، به اشتراک گذاری و بحث در مورد محتوایی است که متناسب با نیازهای جوامع باشد.
لذا بهتر است در مورد مخاطبان خود فکر کنید و ببینید به چه چیزی علاقه دارند و سپس محتوایی را که واقعا می خواهند ببینند ارائه دهید.
یکپارچگی، یک امر ضروری است. پس فراموش نکنید که رمز موفقیت برند شخصی شما ثبات است.
- فید محتوای ویدیویی
محتوای ویدیویی، به ویژه محتوای ویدیویی زنده؛ بهترین ابزار برای تبدیل پیام، شغل یا شرکت شما به یک برند شخصی است.
ویدئوها همان چیزی هستند که می توانید شخصیت و احساسات خود را به کمک آن ها، بهتر و بیشتر بیان کنید. ویدئو یک شکل بسیار محبوب برای اشتراک گذاری است.
برای استوریهای اینستاگرام، کلیپهای کوتاهی از ویدیوهای خود بگیرید و هایلایت کنید، این کار پنجرهای خواهد بود تا شما را متمایز کند.
این کار به شما امکان میدهد ارتباط خود را با مخاطبان خود ببینید و تست کنید.
لباسها، انتخابهای غذایی، لحن صدا، و تنظیمات فیزیکی، همگی می توانند از وی›گی های خاص برند شما باشند.
- اهمیت شبکه های اجتماعی و تعامل با مخاطبان
شما دنبال کننده در توییتر یا اتصالات در لینکدین نمی خواهید.
شما چهره های آشنایی می خواهید که با هم تعامل داشته باشند.
برای تقویت برند شخصی خود و رسیدن به چنین آشناهایی، مطمئن شوید که کاربران حسابهای دیگر به خصوص اینستاگرام، از طریق نظرات یا لایکها با شما در ارتباط هستند.
سؤالات هوشمندانهای بپرسید که آنها را به تعامل ترغیب کنید.
به LinkedIn و Google Groups و همچنین انجمن های دیگر بپیوندید. کمک به حل یک مشکل، ارائه تحقیقات یا داده های جالب، همه راه های عالی برای مشارکت هستند.
- خلاق باش
برند شخصی شما نباید از نظر طراحی خیلی سرگرم کننده یا هیجان انگیز باشد، بلکه باید واقع بینانه باشد.
به طور معمول، شما باید در مورد آنچه برای شما و پیشرفت شما مهم است صحبت کنید.
همچنین شما باید این مطالب را صریح ارائه دهید و از اصالت دوری نکنید.
در غیر این صورت، شما در خطر ظاهرسازی مصنوعی و «فروشنده» بودن هستید.
برند شخصی شما مهمترین چیزی است که دارید.
اگر با آن راحت نباشید، هرگز به صمیمیت و خودآگاهی که عامل مهمی در هر رابطهای، چه شخصی و چه حرفهای است، نخواهید رسید.