4 استراتژی مفید برای تعیین چگالی کلمات کلیدی در سئو

اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو

تراکم کلمات کلیدی یکی از مفاهیم اساسی و مهم سئو داخلی است.

استفاده به نسبت مناسب، می تواند به جلب توجه موتورهای جستجو و افزایش دید صفحه در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک کند.

در صورتی که چگالی کلمات کلیدی در سئو نادیده گرفته شود، می تواند نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشد. یعنی می تواند یک صفحه را از رتبه های برتر محروم کند و حتی آن را به طور کامل از SERP ها حذف کند و در نتیجه، جریمه شود.

چگالی کلمات کلیدی در سئو

میتوانید این مقاله رانیز مطالعه کنید طراحی سایت در تبریز

چگالی کلمه کلیدی چیست؟

چگالی کلمه کلیدی، یک عنصر بهینه سازی  است که نشان می دهد چند بار از کلمه کلیدی هدف در یک محتوا یا صفحه وب استفاده شده است.

در عین حال، چگالی کلمه کلیدی درصدی است که موتورهای جستجو برای تعیین اینکه آیا یک قطعه از محتوا به یک کلمه کلیدی یا عبارت هدف خاص مرتبط است یا خیر، از آن استفاده می کنند.

چگالی کلمات کلیدی در سئو چگونه محاسبه می شود؟

اندازه گیری چگالی کلمات کلیدی در سئو بسیار آسان است.

می‌توانیم نسبت چگالی را با تقسیم تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی مورد نظر در یک صفحه استفاده می‌شود بر تعداد کل کلمات صفحه محاسبه کنیم.

برای مثال فرض کنید در صفحه ای با 1000 کلمه، از کلمه کلیدی 20 بار استفاده شده است. در این مورد، نرخ ما 2٪ خواهد بود.

چگالی کلیدواژه ایده آل چیست؟

نرخ مشخصی برای چند بار استفاده از یک کلمه کلیدی در یک صفحه وجود ندارد.

ابزارهای رایگان زیادی برای اندازه گیری این نسبت ها وجود دارند.

اگرچه موتورهای جستجو درصد چگالی را مشخص نکرده اند، اکثر سئوکاران نسبت ایده آل را در حال حاضر حدود 1-2٪ می دانند.

 

چگالی کلیدواژه ایده آل

4 استراتژی کاربردی برای تعیین چگالی کلمات کلیدی در سئو

از آنجایی که هیچ چگالی کلمه کلیدی ایده آلی توسط موتورهای جستجو تعیین نشده است،

ما باید برنامه های کاربردی را برای بهینه سازی کلمات کلیدی به جای چسبیدن به درصد ترجیح دهیم.

بهترین راه برای دستیابی به نسبت ایده آل چگالی کلمات کلیدی در سئو، استفاده از استراتژی های زیر است:

  • ابتدا محتوای خود را بنویسید، سپس روی استفاده از کلمه کلیدی تمرکز کنید.

به یاد داشته باشید که محتوایی که می نویسیم باید ابتدا برای خوانندگان جذاب باشد.

محتوای خود را به روشی مناسب، با کیفیت و جذاب بنویسید و از کلیدواژه مورد نظر خود بدون تمرکز بر تعداد در وهله اول استفاده کنید.

پس از پایان نگارش محتوای خود، به ابتدا برگردید و شروع به اضافه کردن و حذف کلمات کلیدی خود کنید تا به تراکم حدود 1-2٪ برسید.

  • کلمه کلیدی موجود در محتوای خود را برای استفاده از تغییرات کلمه کلیدی هدف، استخراج کنید.

فرآیند اشتقاق به توانایی موتورهای جستجو برای تشخیص و مرتبط کردن انواع کلمات مشابه مرتبط با کلمه کلیدی هدف اشاره دارد.

معمولا در اشتقاق، کلمه کلیدی، یک پیشوند، پسوند یا جمع به کلمه کلیدی اصلی اضافه می شود.

به عنوان مثال؛ فرض کنید کلمه کلیدی اصلی ما «مدیر سئو» است. در این مورد، «مدیران سئو» یا «مدیریت سئو» نمونه‌هایی از تغییرات مختلف عنصر اصلی ما هستند.

 

چگالی کلمات کلیدی در سئو

 

  • از کلمات کلیدی معنایی برای تطبیق و حمایت از کلمه مورد نظر استفاده کنید.

کلمات کلیدی معنایی، اصطلاحاتی هستند که مترادف، متغیر یا به طور متناوب با کلمه کلیدی هدف مرتبط هستند.

در اینجا مسئله معنای کلمات است، نه اینکه خود کلمات چه هستند.

موتورهای جستجو از سئوی معنایی برای درک صفحات وب و رتبه بندی آنها بر اساس اهمیت استفاده می کنند. بنابراین، کلمات کلیدی مرتبطی را که می خواهید استفاده کنید شناسایی کنید و آنها را در محتوای خود قرار دهید تا از کار سئوی داخلی خود پشتیبانی کنید.

  • از قرار دادن بیش از حد یا بی منطق کلمات کلیدی در محتوای خود خودداری کنید!

پس از پایان نوشتن محتوای خود، از ابزاری برای بررسی چگالی کلمات کلیدی و سایر عوامل سئوی درون صفحه قبل از انتشار آن برای کاربر کمک بگیرید.

مطمئن شوید که به اندازه کافی از کلمه کلیدی مورد نظر استفاده می کنید تا به موتورهای جستجو بگویید که صفحه درباره چه چیزی است.

بدون اینکه فرآیند صرفا پر کردن را طی کنید و سایت خود را برای جریمه های جستجو به خطر بیندازید.

مقالاه مرتبط: سئو در تبریز

چرا چگالی کلمات کلیدی در سئو مهم است؟

 

اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو

محتوای شما، بلوک های ساختمانی اصلی سایت شما، مهم ترین عناصری هستند که سایت شما را زنده نگه می دارند.

اگر به موتورهای جستجو بگویید محتوای شما در مورد چیست، نتایج موفقی خواهید داشت.

موتورهای جستجو سیگنال هایی را از کلمات کلیدی موجود در محتوای شما دریافت می کنند و اگر آنها را به نسبت مناسب استفاده کنید، در جایگاه مناسبی قرار می گیرید.

نرخ  مناسب چگالی کلمات کلیدی در سئو، برای موتورهای جستجو به صورت زیر است:

گوگل: 1.23%

بینگ: 2.8٪

یاهو: 2.4%

Yandex: 3٪

این نرخ ها نرخ های تحقیق شده هستند.

البته حتی اگر جزو معیارهای موتورهای جستجو باشد، به نظر ما تولید محتوا با پر کردن کلمات کلیدی فقط منجر به بی کیفیتی آن می شود.

در واقع پیشنهاد ما برای کسانی که می‌خواهند سریع رشد کنند، صرف نظر از اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو، این است که محتوای خود را در جهت ارائه اطلاعات صحیح به بازدیدکنندگان، تولید کنند.

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است