0
0

سئو موبایل چیست؟ راهنمای سئو موبایل برای سایت شما

148 بازدید
سئو موبایل چگونه انجام می شود؟

سئو موبایل چیست؟

اگر صاحب سایت تجارت الکترونیک هستید، حداقل دانش اولیه ای در مورد سئو دارید. اما سئو موبایل یک عملیات متفاوت است.

سئو در دسکتاپ و موبایل متفاوت عمل می کند و باعث می شود سایت شما در موتور جستجو بالاتر ظاهر شود و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.

بر این اساس، بهینه سازی کلاسیک سایت تجارت الکترونیک شما ممکن است برای عملکرد تلفن همراه شما موثر نباشد.

سئو موبایل چیست؟

سایت تجارت الکترونیک که در رتبه اول صفحه نتایج جستجوی دسکتاپ قرار دارد ممکن است در جستجوهای موبایلی در رتبه های پایین تری ظاهر شود و حتی به صفحه دوم یا سوم سقوط کند.

با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مشتریانی که خرید آنلاین را ترجیح می دهند، کاربران موبایل هستند، این یک مشکل بسیار جدی است.

راه حل این مشکل بهینه سازی موتور جستجوی موبایل است. بنابراین سئو موبایل چگونه انجام می شود، چه مزیت هایی دارد؟

سئو موبایل فرآیند بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجوی موبایل است.

سئو موبایل که پس از جداسازی نتایج جستجوی دسکتاپ و موبایل توسط گوگل به یک روند تبدیل شده است، یکی از مهم ترین بخش های رقابتی، به ویژه بین سایت های تجارت الکترونیک است.

بهینه سازی موتور جستجوی موبایلی که کاربران گوشی های هوشمند را هدف قرار می دهد نه تنها برای SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)، بلکه برای افزایش تجربه کاربر نیز مهم است.

توسعه طراحی، محتوا و عناصر مشابه و بهینه سازی آنها برای قالب گوشی های هوشمند، تعریف سئوی موبایل است.

سئو موبایل چگونه انجام می شود؟

در فرآیند سئو موبایل راه های مختلفی وجود دارد که باید دنبال کنید.

زیرا برای سازگاری کامل، سایت باید از همه طرف مدیریت شود.

ابتدایی ترین عنصر البته طراحی است، اما همه جزئیات داخل سایت در اینجا مهم است، مانند بهینه سازی موتورهای جستجوی دسکتاپ.

با این حال، این بدان معنا نیست که سایتی که با قوانین سئوی دسکتاپ مطابقت دارد، در موبایل نیز کاملا سازگار است.

به همین دلیل است که مفهوم سئو موبایل وجود دارد و از یک طرف باید مداخلاتی برای بهبود تجربه و تبدیل سایت دسکتاپ به موبایل انجام داد.

سئو موبایل چگونه انجام می شود؟

در واقع، سئو موبایل اساسا از سئوی کلاسیک تغذیه می‌کند.

به عبارت دیگر، عناصری مانند کلمات کلیدی و بک لینک ها با ادغام وب سایت در موبایل پشتیبانی می شوند. نیازی به تغییر کلمه کلیدی و سازماندهی بک لینک سایت نیست.

با این حال، هنگامی که صحبت از تماس های برقرار شده از دستگاه های تلفن همراه می شود، سازگاری بصری و همچنین بهینه سازی فنی در اولویت قرار می گیرد.

بنابراین می توان با موبایل پسند ساختن سایت از نظر ظاهری و طراحی، سئو موبایل را شروع کرد.

سایت سازگار با موبایل

3 روش مختلف وجود دارد که می توان برای یک وب سایت سازگار با موبایل ترجیح داد.

با هر یک از این روش‌ها، همان سایتی که روی دسکتاپ نمایش داده می‌شود، روی صفحه گوشی هوشمند نمایش داده می‌شود.

  • طراحی تعاملی

طراحی ریسپانسیو، کاربردی ترین روش برای تهیه سایت سازگار با موبایل است.

زیرا در این روش صفحات موجود در سایت، ساختار HTML و URL سایت، تصاویر، متون و هر چیز دیگری ثابت می مانند.

هنگامی که سایت از طریق یک دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی است، صفحه مبتنی بر CSS مرتب شده و نمایش داده می شود.

این چیدمان بر اساس عرض صفحه نمایش دستگاه است. بنابراین، سایت همچنان به نمایش حداکثر عملکرد در تمام دستگاه های تلفن همراه ادامه می دهد.

علاوه بر این، طراحی ریسپانسیو روشی است که گوگل توصیه می کند.

همه این سه روش برای گوگل قابل قبول است، اما سایت هایی با طراحی واکنش گرا به راحتی و بدون هیچ گونه کاربرد فنی اضافی بهینه می شوند.

بنابراین، ارائه‌دهنده زیرساختی که باید ترجیح داده شود نیز در این مرحله مهم است.

 

سئو موبایل

یک وب‌سایت با طراحی واکنش‌گرا، زمانی که برای جستجو بهینه شود، برای ربات‌های جستجوگر موبایل (خزنده) نیازی به عمل متفاوتی ندارد.

با این حال، استفاده از کلید مرورگر تلفن همراه برای شناسایی مشکلات ربات جستجو که ممکن است ایجاد شود مفید است.

با این حال، اگرچه زیرساخت سایت‌هایی که در دسکتاپ و موبایل مشاهده می‌شوند دقیقا یکسان است، یک سایت تغییر اندازه ممکن است متفاوت از نسخه اصلی باشد.

به همین دلیل سرعت باز و بارگذاری باید به طور جداگانه برای سایت دسکتاپ و موبایل تست شود.

  • طراحی تطبیقی

طراحی تطبیقی ​​که به آن سرویس دینامیک نیز می گویند، سیستمی است که در آن نسخه سایت با توجه به دستگاه تغییر می کند.

سایت دارای ساختارهای مختلف HTML و CSS خواهد بود و بسته به نوع دستگاهی که می خواهد سایت را مشاهده کند، نسخه سازگار با دستگاه نمایش داده می شود.

این روش دارای ریسک هایی است و برای جلوگیری از این خطرات باید دقت کرد.

این احتمال وجود دارد که برخی از موارد در نسخه موبایل سایت نامرئی باشند.

این وضعیت که توسط موتور جستجو به عنوان پنهان کاری تلقی می شود، از نظر سئو سایت تاثیر منفی می گذارد.

اگر سایت برای بهبود تجربه تلفن همراه متفاوت است، باید به موتور جستجو گزارش شود.

این اعلان با “Vary-HTTP Header” انجام می شود.

هِدِر محتوای وب سایت را به مرورگر گزارش می دهد و باعث می شود مرورگر به درستی رفتار کند.

علاوه بر این، هدر کلیدهای کاربر را ارزیابی می کند و با سرور در مورد واکشی سایت از حافظه پنهان ارتباط برقرار می کند.

مقاله مرتبط: اهمیت سئو تصاویر سایت و نکات کلیدی آن

سایت سازگار با موبایل

زیر دامنه خصوصی موبایل

در این روش، نسخه سازگار با موبایل از سایت موجود تولید می شود.

اصولا دو سایت مختلف وجود دارد اما این دو سایت به هم مرتبط هستند. معمولا از یک زیر دامنه استفاده می شود.

به عنوان مثال، یک وب سایت با “www.ideasoft.com.tr” در دسکتاپ به عنوان یک زیر دامنه ایجاد می شود،

و یک نشریه جداگانه تحت نام “m.ideasoft.com.tr” برای کاربران تلفن همراه دریافت می شود.

مهم ترین نکته ای که هنگام باز کردن یک سایت جداگانه برای موبایل باید در نظر گرفت، ایجاد سایتی موازی با دسکتاپ است.

این در صورتی امکان پذیر است که همان صفحات آدرس URL یکسانی داشته باشند. اما از آنجایی که آدرس URL و محتوا یکسان است،

موتورهای جستجو صفحات دسکتاپ و موبایل را دارای محتوای تکراری می دانند.

در چنین شرایطی رتبه سایت کاهش می یابد. برای جلوگیری از این وضعیت، برچسب هایی به نام “تگ های سوئیچبورد” وارد بازی می شوند.

برچسب ها به موتور جستجو می گویند که این دو سایت نسخه هایی از یکدیگر هستند.

سرعت باز شدن سایت

هنگام انجام تنظیمات سئو موبایل، سرعت باز شدن سایت را نباید نادیده گرفت. محتویات صفحه در نسخه های موبایل باید برای اندازه دستگاه بهینه شود.

بارگذاری تصاویر و ویدیوهای با ابعاد بالا در دسکتاپ ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری شوند.

در حالی که این امر سرعت صفحه را کاهش می دهد، بر سئو موبایل نیز تأثیر منفی می گذارد.

 

سئو موبایل

اندازه تصاویر را می توان کاهش داد تا سرعت بارگذاری سایت افزایش یابد.

قابلیت پخش خودکار را می توان از ویدیوها حذف کرد.

تست های سرعت باید برای نسخه های موبایل جداگانه انجام شود و تا رسیدن به حداکثر سرعت بهینه سازی شود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://viraseo.ir/?p=7976
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد سئو موبایل چیست؟ راهنمای سئو موبایل برای سایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.