اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

یکی از روش هایی که دارای بازدهی بالایی در شبکه های مجازی است اینستاگرام مارکتینگ هست که در این مقاله به آن به صورت کامل توضیح خواهیم داد. در ابتدا با تعریفی از اینستاگرام شروع می کنیم.
از آن جایی که به عنوان یکی از شبکه های مجازی پر جمعیت شناخته شده است و دارای چندین میلیون کاربر فعال است و با اندکی نگرش می فهمیم که به خوبی جایگاه فیسبوک را گرفته است.
بنابراین بازاریابی اینستاگرام می تواند یکی از روش های بازاریابی پربازده برای کسب و کار در نظر گرفته شده و در صورت استفاده آن می توانید مخاطبین هدف را پیدا کرده و با این روش موجب رونق کسب و کار و افزایش فروش شده است.  


اینستاگرام مارکتینگ برای کدام کسب و کارها مفید است؟

 

اینستاگرام مارکتینگ برای کدام مشاغل خوب بوده و می تواند مفید واقع شود:

در پاسخ به  این سوال باید گفت که همه ی کسب و کارها را شامل می شود. و اینستاگرام مارکتینگ می تواند برای همه ی مشاغل از کارخانه دار گرفته تا به یک مغازه ی لوازم التحریر فروشی اثربخش بوده و برای این کار فقط یادگیری این روش کافی است. به دلیل این که اینستاگرام هر روز در حال پیشرفت است برای این که در این نوع بازاریابی موفق شوید باید تمامی روش ها را در این روش بلد باشید. و هدف مشاغل را از قرار گرفتن در اینستاگرام تعیین کنید و قبل از این که اقدام به آغاز فعالیتی کنید شناسایی آن اهداف خیلی بهتر است چون کسب و کارها اهداف متفاوتی دارد:

  •  بعضی از مشاغل برای این که با مشتریان خود تعامل بالاتری داشته باشند به اینستاگرام وارد شده تا مخاطبین هدف موجب جذب فعالیت ها و آشنایی با فرهنگ کاری آن ها با این کسب و کار و برند شود.
  • برخی از مشاغل گسترده برای این که جایگاه خود را ثابت کنند از اینستاگرام بیشتر استفاده می کنند. برای نمونه شرکت اپل برای افزایش فروش از این اپلیکیشن استفاده نمی کنند بلکه برای ثابت کردن برند خود و همچنین برای معرفی فعالیت های خود از اینستاگرام استفاده کرده به این صورت سعی می کنند در ذهن مردم ماندگار شوند.
  • بعضی از کسب و کارها هم از این اپلیکیشن برای افزایش فروش خود استفاده می کنند و اینستاگرام مارکتینگ را یک روش برای افزایش فروش خود می دانند برای نمونه دیجی کالا که می تواند با استفاده از این اپلیکیشن مشتری های خود را از تخفیفاتی که دارد آگاه کرده و موجب فروش بیشتر شود.
insta اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

 

برای شروع به اینستاگرام مارکتینگ چندین اصل را باید یاد بگیرید که به شکل زیر است:

به خاطر بهینه تر شدن و بهتر شدن پروفایلی که برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید رعایت اصول زیر الزامی است: 

  1. سعی در انتخاب نامی درست و قابل مفهوم و متناسب با برندینگ و نوع فعالیت و کسب و کار خود کنید چون مخاطبین با توجه به آن نام شما را جست و جو و پیدا می کنند و دنبال کرده و در صفحات خود نام پیج شما را تگ می کنند. برای همین علت باید در انتخاب نام پیج خود یک مقدار وسواسیت به خرج داده و نامی که به راحتی نوشته و خوانده شود را انتخاب کنید.
  2. 2)      پروفایل یک فعالیت شغلی باید به صورت پابلیک و یا عمومی باشد تا همه بتوانند به مطالب و پست های آن دسترسی داشته و بتوانند خیلی بدون هیچ مانعی آن را ببینند. و این کار کاملا غلط و اشتباه است که برخی پیج های کاری صفحات خود را به صورت خصوصی قفل می کنند.
  3. یکی دیگر از نکته های اساسی برای داشتن یک اینستاگرام مارکتینگ پربازده در مورد انتخاب عکس پروفایل می باشد که باید مطابق با لوگوی کسب و کار و برندینگ باشد و از وضوح و کیفیت بالاتری برخوردار باشد چون عکس بی کیفیت ممکن است برای کاربران جالب نباشد.
  4. و نکته ی چهارم  در اینستاگرام مارکتینگ می تواند در مورد انتخاب اسم پیج که در زیر تصویر پروفایل قرار می گیرد باشد. این قسمت را برای این که کاربران به راحتی بتوانند شما را جست و جو و پیدا کنند به صورت فارسی بنویسید.
  5. و اما نکته ی دیگر در داشتن اینستاگرام مارکتینگ پر بازده در یادداشت بیو پروفایل آن است. چون بیو در اصل مانند لباس بر تن پیج شما محسوب می شود و باید به صورت کاملا رسمی و جذاب باشد.  از آن جایی که بیو محدود به 150 کاراکتر است باید در انتخاب کلمه ها که دارای بیشترین جلوه ی اثربخشی باشند حساسیت کامل نشان دهید. به این صورت می توانید بیشترین تاثیر را بر روی کاربران داشته باشید
  6. برای این که موجب بهبود اینستاگرام مارکتینگ خود شوید باید در قسمت وب سایت آدرس وب سایت کسب و کار و یا برند خود را وارد کرده تا به این صورت مخاطبین به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
  7. برای این که در قسمت اکسپلور اینستاگرام دیده شده و کاربران زیادی را برای خود جذب کنید می توانید از تگ لوکیشن برای این کار استفاده کنید. برای نمونه پستی از محیط شغلی خود به اشتراک گذاشته و در آن پست با تگ لوکیشن می توانید محل عکس را مشخص کنید  به این وسیله موجب بیشتر دیده شدن پست خود می شوید و این به معنای جذب و داشتن کاربران زیاد است.
  8. سعی در استفاده از تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا در پیج خود باشید. چون در صورت داشتن عکس های بی کیفیت موجب می شوید که حوصله ی کاربر سر رفته و در نتیجه از پروفایل شما بیرون رود. برای این کار به اکسپلورر مراجعه کرده و از عکس های با کیفیت موجود الهام بگیرید.
  9. برای داشتن اینستاگرام مارکتینگ پر بازده به هیچ عنوان از تاثیر هشتگ ها غافل نشوید. هر پست در اینستاگرام دارای محدوده ی 30 هشتگ است که می توانید با استفاده از هشتگ های اثربخش تا 10 یا 11 هشتگ در پست خود قرار دهید.
insta2 اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

 

تاثیرات اینستاگرام مارکتینگ به چه صورت است:

از اصلی ترین مزایای استفاده از اینستاگرام مارکتینگ در این است که موجب ارتباط کاربر با صاحبان مشاغل شده و به صورت مستقیم آن ها را با پیشنهاد ها و محصولات و آفر ها و تخفیفات خود با خبر سازد پس زمانی که چشمگیر و فوق العاده هستید آن را با اشتراک گذاری محصولات خود بگذارید تا همه ببینند, چون همانگونه که می دانید تمامی افراد دوست دارند تا آگاهی لازم را در مورد کسب و کارهای موفق و چشم گیر را داشته باشند برای همین علت است که  استفاده از اینستاگرام مارکتینگ در سال های اخیر با استقبال زیاد کسب و کار ها و برند ها شده است ولی این که آیا این پلتفرم توانسته تاثیر لازم را بر روی فروش آن ها داشته را با رعایت برخی اصول و نکته ها در ادامه ی بحث به شما یاد می دهیم. استراتژی لازم برای تاثیر اینستاگرام مارکتینگ به صورت زیر است:

  • شناسایی مخاطبین هدف
  • مشخص نمودن هدف های تجارت خود
  • مشخص کردن وظایف اعضای تیم
  • تعیین تم اینستاگرام مخصوص برای کسب و کار خود
  • مشخص نمودن ماهیت برند کسب و کار مخصوص
  • بهره گیری از استوری ها در اینستاگرام
  • قرار دهی تقویم در داخل فضای شبکه های مجازی
  • بررسی مرتب تحلیل های مرتبط با صفحه های خود

 

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است