سرنخ فروش چیست؟ 5 نکته کلیدی سرنخ فروش !

سرنخ فروش چیست؟

در زبان لاتین کلمه ای به نام lead  وجود دارد که ترجمه ی آن به فارسی سرنخ فروش می شود.

منظور از سرنخ فروش زمانی است شرکتی که شما دارید حداقل برای یکی از خدماتی که ارائه می دهد، اطلاعاتی را از شماره های تماس، ایمیل و نام فرد علاقه مند به خرید یا بازدید خدمات شما به دست بیاورد.

 

در کسب  و کارهای سنتی امکان سرنخ فروش برای شرکت ارائه دهنده بسیار محدود بود اما با پیشرفت تکنولوژی و روش های دیجیتال مارکتینگ، با روش هایی متفاوت از روش های سنتی می توان سرنخ های فروش بیشتری را جذب نمود.

درست است که با پیشرفت تکنولوژی پیدا کردن سرنخ فروش آسان تر است، ولی باید توجه داشت که بنا به رقابت های تنگاتنگ و طاقت فرسایی که میان رقبای پیشکسوت و فعال در این حوزه وجود دارد،
تبدیل سرنخ های فروش به خریدار واقعی محصول کاری دشوار محسوب می شود و ترفند های ویژه ای را نیاز دارد تا بتواند از شما خرید انجام دهد.

 

 

آیا سرنخ فروش به فروش های بیشتر نیز منجر می شود؟

پاسخ این سوال خیر است. با اینکه سرنخ های فروش هستند که به فروش محصولات ما منجر می شوند.

سرنخ فروش چیست؟

اما طبیعتا پاسخ این است که همه ی سرنخ فروش ها به خریدار تبدیل نمی شوند و ممکن است بعد از تبدیل شدن به سرنخ فروش صفحه ی ما را ترک نمایند.

برای این که سرنخ فروش های شما به خریدار تبدیل شوند شما باید این سرنخ فروش ها را غربال کنید. نیاز های او را حدس بزنید، قیمت های خود را مناسب کنید و هم چنین بدانید ایا شما اطلاعات تماس و نام او را به درستی دریافت کرده اید یا خیر؟

 

یافتن سرنخ فروش مناسب:

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد، همه ی سرنخ فروش ها به خریدار تبدیل نمی شوند. در روند تبدیل سر نخ فروش به مشتری و خریدار، فرآیند غربال نیز تاثیر بسزایی دارد.

سرنخی که شما برای فروش محصولات تان یا ارائه خدمات انتخاب می کنید، باید شرایط خرید از شما را دارا باشد.

قسمت زیادی از این آماده سازی بستگی به شما دارد و به عهده ی شما می باشد. به طوری که بستگی به خددمات، پشتیبانی و غیره شما دارد.

میتوانید این مقاله را نیز مطالعه کنید  آموزش سئو در تبریز

اگر دارای صفحاتی در وب سایت هستید که از این صفحات به عنوان ابزاری برای بازار یابی استفاده می کنید، بسیار مهم است که صفحات ارائه شده در چه جاهایی قرار می گیرند.

برای مثال زمانی که در کمپینی برای تبلیغ محصول یا وب سایت خود شرکت می کنید باید کاربران را به درستی شناسایی کنید و بعد از آن کمپین مورد هدف خود را به مرحله ی اجرا برسانید.

سرنخ فروش چیست؟

برای مثال تبلیغ کفش مردانه در میان محیطی زنانه به احتمال 90% فقط می تواند هزینه های شما را اتلاف کند و جز اندکی از زنان از شما خرید نمی کنند.

 

نحوه تبدیل سرنخ فروش به مشتری:

این که چه کسانی مشتری شما باشند بستگی به کسب و کار شما دارند.

ممکن است اشخاص از شما خرید یا ارائه خدمات را تقاضا کنند، یا حتی سازمان ها این کار را برای شرکت خود انجام دهند.

زمانی که سرنخ فروش شما سبد خریدی را پر می کند و مبلغی را برای تبدیل آن سبد به واقعیت پرداخت می کند، دیگر سرنخ نیست بلکه تبدیل به شمتری ای برای شما شده است که برای اولین بار از شما خرید می کند.

میتوانید این مقاله را نیز مطالعه کنید 4 راهکار افزایش فروش آنلاین

تبدیل سرنخ سازمان به مشتری:

اگر مشتری ای که در وب سایت شما ثبت نام می کند سازمان باشد، شما در حقیقت یک سازمان را می خواهید به مشتری ای تبدیل کنید تا از شما خرید یا ثبت سفارش انجام دهد.

از آن جایی که در این نوع خرید ما سازمان سفارش دهنده را نمی شناسیم باید درگاهی داشته باشیم تا اطاعات مربوط به سازمان از قبلی آدرس و نام سازمان و شماره ثابت آن در آن ثبت شود تا ما بتوانیم این سازمان را به راحتی شناسایی کنیم.

سرنخ فروش چیست؟

چرا که ما ساختمان آن سازمان را نمی دانیم و نمی شناسیم و باید مشخصات نماینده ی سازمان که از ما خدمات می خواهد را نیز داشته باشیم.

 

تبدیل سرنخ عادی به مشتری:

زمانی که سرنخ ما وابستگی به شرکتی یا همان سازمانی نداشته باشد و یک کاربر عادی باشد که خدمات ما را برای خودش می خواهد، در صورت ثبت سفارش به مخاطبی از ما تبدیل می گردد.

 

نتیجه:

از سری بزرگ ترین دغدغه هایی که می توان برای فروشنده های محصول یا ارائه دهندگان خدمات بر شمرد پیدا کردن سر نخ های فروش مناسب کسب و کار خود هستند.

با فرض این که این افراد، سرنخ هایی نیز پیدا کرده باشند، در این صورت دغدغه های بزرگ تر از آن نیز برای آنان پیدا می شود که می تواند مناسب بودن این سرنخ ها باشد.

سوال در این دغدغه این است که آیا این سرنخ های فروش پتانسیل مورد نیاز را دارا می باشند یا نه. آیا امکان خرید و ثبت سفارش را دارند یا نه.

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است