سرچ ارگانیک چیست؟
برای مبتدیان سئو ممکن است جالب باشد که سرچ ارگانیک چیست و چرا برای موفقیت طولانی مدت یک وب سایت مهم است.
بسیاری از افراد سرچ ارگانیک را با سرچ پولی (Adwords) اشتباه می گیرند.
بیایید آنچه را که باید در مورد جستجوی ارگانیک بدانید به شکلی ساده خلاصه کنیم که هر مبتدی سئو یا صاحب وب سایت بتواند درک کند و هرگونه سوء تفاهم را برطرف کند.
جستجوی ارگانیک به نتایجی اطلاق میشود که پس از تبلیغات پولی (Google Ads) در هنگام انجام یک جستجو رتبهبندی میشوند.
نتایج سرچ ارگانیک بر اساس تعدادی از فاکتورهای رتبه بندی ارگانیک مربوط به جستجو مانند کلمه کلیدی، لینک های ورودی، اعتبار دامنه، دستگاه، مکان کاربر و بسیاری عوامل دیگر تعیین می شوند.
وقتی یک عبارت جستجو را در گوگل تایپ می کنید، نتایج زیادی برای شما به ارمغان می آورد.
نتایج اولیه برای سرچ پولی است، برچسبی در زیر عنوان وجود دارد که نشان می دهد این یک تبلیغ است. نتایجی که بلافاصله پس از این تبلیغات ظاهر میشود، نتایج سرچ ارگانیک نامیده می شوند.
سایر موتورهای جستجو از قالب نمایش مشابهی استفاده می کنند.
با این حال، نتایج جستجوی محلی ممکن است درست زیر تبلیغات پولی نشان داده شود.
این نتایج تمایل دارند نزدیکترین خدمات به مکان جستجوگر، یعنی خدمات مبتنی بر موقعیت جغرافیایی را نشان دهند، و ترافیک نتایج جستجوی محلی نیز ترافیک ارگانیک در نظر گرفته میشود.
چرا سرچ ارگانیک مهم است؟
سرچ ارگانیک مهم است زیرا با ارزش ترین نوع ترافیک وب سایت شما می باشد.
احتمال تبدیل ترافیک ارگانیک بیشتر از سایر انواع ترافیک (کانال های پولی، ارجاع) است.
تبدیل چیست؟ تحقق هدف تعیین شده برای یک صفحه وب توسط بازدید کننده. (خرید، دانلود، کلیک، ماندن در صفحه برای مدت زمان مشخص و غیره)
دلیل اینکه ترافیک ارگانیک بیشتر از ترافیک ارجاعی یا سایر انواع ترافیک هدفمند است این است که بیشتر با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد.
کاربرانی که با تایپ یک کلمه کلیدی در موتور جستجو، سرچ می کنند، به دنبال وب سایت هایی می گردند که بتوانند هدف خود را برآورده کنند.
نتایج ارگانیک بیشتر به این هدف می رسند، زیرا نتایج بر اساس محتوا و اعتبار صفحه رتبه بندی می شوند.
تبلیغات ممکن است هدف جستجو را برآورده نکنند زیرا با پرداخت هزینه در آنجا هستند.
به همین دلیل است که ترافیک ارگانیک می تواند بازدیدکنندگان را به مشتری یا بازدیدکننده تکراری تبدیل کند.
برای بهره مندی از سرچ ارگانیک، هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت شما، باید در 5 موقعیت برتر صفحات نتایج جستجو ظاهر شوید.
زیرا اکثریت بسیار بالایی از کلیک ها این 5 نتیجه اول را دریافت می کنند.
مقاله مرتبط: طراحی سایت در تبریز
تفاوت بین سرچ پولی و سرچ ارگانیک چیست؟
تفاوت اصلی بین سرچ پولی و سرچ ارگانیک در این است که نتایج جستجوی پولی با هزینه ای مشابه سیستم حراج تولید می شوند.
در حالی که نتایج جستجوی ارگانیک توسط الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو تعیین می شوند.
هر دو جستجوی پولی و ارگانیک برنامههای عملکرد دیجیتال مکمل هستند.
جستجوی پولی
آنها برنامه های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک هستند که توسط موتورهای جستجو مانند Google Ads یا Bing Ads ارائه می شوند.
و باعث می شوند که تبلیغات شما در بالای نتایج جستجو برای جستجوهای مرتبط ظاهر شود.
یک سیستم بر مبنای حراج تصمیم می گیرد که تبلیغات شما در کجا نمایش داده شود. سیستم پارامترهای زیر را در نظر می گیرد:
- موقعیت مکانی کاربر
- دستگاه مورد استفاده (موبایل، دسکتاپ، تبلت)
- جستجو
- عنوان آگهی
- ارتباط صفحه فرود (صفحه ای که کاربر وقتی روی تبلیغ کلیک می کند به آن می رود)
- بالاترین مبلغی که تبلیغ کننده حاضر است به ازای هر کلیک برای کلیک های تبلیغاتی بپردازد.
- رقابت، یعنی چند تبلیغ کننده برای یک کلمه کلیدی خاص در جایگاه های برتر پیشنهاد می دهند؟
- پرداخت به ازای هر کلیک، زمانی که کاربر روی یک تبلیغ کلیک می کند و از وب سایت بازدید می کند، تبلیغ کنندگان هزینه می پردازند.
- مبلغ قابل پرداخت به نوع کلمه کلیدی، رقابت و تعدادی از عوامل دیگر بستگی دارد.
تبلیغکنندگان میتوانند حداکثر مبلغی را که میخواهند برای یک کلیک بپردازند و کل مبلغی را که مایلند برای کمپینهای تبلیغاتی پولی خرج کنند، تعریف کنند.
محبوب ترین پلتفرم های سرچ پولی (PPC) Google Ads و Bing Ads هستند.
بزرگترین مزیت سرچ پولی این است که نتایج فورا به دست می آیند.
هنگامی که یک کمپین ایجاد می کنید، تبلیغات شما در نتایج جستجو نشان داده می شود و شما شروع به دریافت ترافیک از موتور جستجو خواهید کرد.
نکته منفی این است که هر بار که کاربر روی تبلیغات شما کلیک می کند، هزینه پرداخت می کنید و این هزینه به دلیل رقابت افزایش می یابد.
وقتی خوب برنامه ریزی نشود، هزینه آن بسیار بالا بوده و این کمپین ها را بی سود می کند.
برای اینکه جستجوی پولی به خوبی کار کند، به یک صفحه فرود بهینه، یک کمپین PPC بهینه شده، و بازگشت سرمایه محاسبه شده بر اساس تبدیل نیاز دارید.
جمع بندی
سرچ ارگانیک به نتایجی اشاره دارد که با یک کلمه کلیدی جستجو شده مطابقت دارد که خارج از تبلیغات پولی نشان داده شده است.
نتایج سرچ ارگانیک توسط الگوریتمهای جستجو تعیین میشوند و میتوانند با استفاده از روشهای SEO بهینه شوند.
بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، عمل بهینه سازی یک وب سایت برای نمایش نتایج طبیعی یا ارگانیک برای کلمات کلیدی مرتبط است.
سئو دارای سه جزء اصلی (سئو داخلی، سئو فنی و سئو خارج از صفحه) است و هر جزء دارای قوانین بهینه سازی است.
جستجوی ارگانیک بهترین نوع ترافیکی است که می توانید برای وب سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنید.
با ترافیک ارگانیک، کاربرانی که از یک موتور جستجو به سایت شما می آیند بیشتر احتمال دارد که تبدیل شوند.
برخلاف ترافیک جستجوی پولی، ترافیک ارگانیک رایگان و تکرار شونده است.
شما 24 ساعت شبانه روز از موتورهای جستجو ترافیک وب سایت خود را بدون پرداخت هزینه دریافت می کنید.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تنها راه برای به دست آوردن ترافیک جستجوی ارگانیک است.
برای بهترین عملکرد، باید هر دو روش SEO برای ترافیک ارگانیک و کانال های ترافیک پولی را در برنامه بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید.