لینکدین چیست؟ چگونه استفاده کنیم؟ چرا مهم است؟

آموزش لینکدین

بیکاری که منبع اصلی استرس در سراسر جهان است، روز به روز در حال افزایش است.

در مقایسه با گذشته، تعداد تحصیل کرده ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

با این حال، ترس افراد از ناتوانی در یافتن شغل یا ایجاد شغل از بین نرفته است و امروزه مشکل و ترس اصلی بسیاری از افراد بیکاری است.

رسانه های اجتماعی که با ورود اینترنت به مرحله Web 2.0 ظهور کردند و امروزه در مرکز زندگی همه قرار دارند، تنها برای سرگرمی یا اخبار استفاده نمی شوند.

شبکه های اجتماعی در بین خود دسته بندی می شوند.

“لینکدین”  به عنوان یک شبکه اجتماعی حرفه ای ظاهر شده است.

 

آموزش لینکدین

لینکدین چیست؟

شبکه‌های اجتماعی که برای دنیای اینترنت ضروری هستند، بدون وقفه و در تمامی عرصه‌های زندگی استفاده می‌شوند.

نسل جوان در عجله برای یافتن شغل مناسب خود هستند.

به همین دلیل است که آنها باید خود را به مؤثرترین شکل بیان کنند و شبکه ای بسازند. اما چگونه؟ اینجاست که لینکدین وارد عمل می شود.

تاریخچه لینکدین

صفحه وب لینکدین که در دسامبر 2002 در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد، در 5 می 2003 افتتاح شد.

این شبکه که در سال 2006 ، 20 میلیون بار مشاهده شد، در ژوئن 2013 به بیش از 200 میلیون کاربر ثبت نام شده از 200 کشور مختلف رسید.

لینکدین در کوتاه ترین تعریف خود؛ یک شبکه اجتماعی است که برای حرفه ای ها در زندگی تجاری یا افرادی که آماده ورود به زندگی تجاری هستند طراحی شده است.

این شبکه که در سال 2016 توسط مایکروسافت به مبلغ 26 میلیارد دلار خریداری شد، همچنان موثرترین پلتفرمی است که جویندگان کار و کارفرمایان را در کنار هم قرار می دهد.

این شبکه دارای فرهنگ “لینک سازی” است و افراد را قادر می سازد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

و اجازه می دهد تا کاربران از همه اقشار، سنین و بخش ها، با یکدیگر تعامل داشته باشند.

به عبارت دیگر، دانشجویان یا افراد تجاری با مشاغل خوب به طور جداگانه در این سایت ارزیابی نمی شوند.

از سوی دیگر، اینجا ذهنیتی وجود ندارد که فقط افراد تجاری به اشتراک بگذارند و دانشجویان بخوانند.

این ممکن است یکی از جذاب ترین ویژگی های Linkedin باشد.

یک جوینده کار و شاید بدون تجربه می تواند با یک متخصص که نام خود را به میلیون ها نفر رسانده است،

یا صاحب شرکت، یک مدیر بخش، یک مدیر ارشد، مدیر دولتی، رئیس، مدیر عامل، ارتباط برقرار کند.

آنها همچنین می توانند فعالیت های یکدیگر را ببینند.

به طور خلاصه؛ لینکدین که برای یافتن شغل، ایجاد شغل یا پیگیری تحولات مهم در زندگی تجاری استفاده می شود، بزرگترین شبکه تجاری حرفه ای جهان است.

برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، پروفایل عضو در لینکدین در واقع یک CV کوتاه و خلاصه است.

تاریخچه لینکدین

 

چگونه از لینکدین استفاده کنیم؟

مانند تمام شبکه های اجتماعی، برای ثبت نام در لینکدین یک آدرس ایمیل لازم است.

علاوه بر آدرس ایمیل، باید اطلاعات اولیه مانند نام، نام خانوادگی، رمز عبور را در لینکدین وارد کنید.

به طور خلاصه، ثبت نام در این شبکه بسیار ساده است.

نکته مهم، پروفایلی است که پس از ثبت نام برای خود ایجاد می کنید.

نمایه شما باید شما را به بهترین شکل ممکن منعکس کند.

شما باید علایق خود را شناسایی کنید و به اندازه کافی موثر باشید تا توجه افرادی را که می خواهید به آنها برسید جلب کنید.

اما در عین حال، ایجاد یک CV ساده که باعث سردرگمی اطلاعات نشود، مفید است.

قسمتی در سایت وجود دارد که می توانید در مورد تحصیلات و تجربه کاری خود اطلاعاتی ارائه دهید.

بهتر از همه، شما می توانید نه تنها تجربه کاری، بلکه مهارت های خود را نیز به لینکدین اضافه کنید.

به طور خلاصه، می‌توانید مهارت‌های خود، مانند فعالیت‌هایی را که برای شغل خود یا ارتقای سطح خود انجام می‌دهید، با ارتباطات Linkedin خود به اشتراک بگذارید.

 

چگونه از لینکدین استفاده کنیم؟

آمار لینکدین

اکنون بیش از 500 میلیون نفر از لینکدین استفاده می کنند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان کشوری با بیشترین تعداد کاربر از نظر استفاده در رتبه اول قرار دارد و پس از آن هند، برزیل، بریتانیا و کانادا قرار دارند.

57 درصد از شرکت ها صفحه شرکت لینکدین دارند.

87 میلیون نفر در نسل Y از لینکدین استفاده می کنند.

طبق مطالعه ای که در سال 2017 انجام شد، 122 میلیون نفر به لطف پروفایل لینکدین خود به مصاحبه رفتند.

بر اساس همین تحقیقات، 35.5 میلیون نفر توسط کارفرمایی که در لینکدین به آن وابسته بودند، استخدام شدند.

57 درصد از ترافیک وب در لینکدین از دستگاه های تلفن همراه است.

کاربر به طور متوسط هر ماه 17 دقیقه را در این سایت صرف می کند .

3 میلیون پست شغلی فعال در لینکدین وجود دارد .

28 درصد از کاربران لینکدین بین 0 تا 300 لینک در داخل سایت دارند .

نزدیک به 150 میلیون نفر در ایالات متحده از این شبکه استفاده می کنند.

40 درصد از کاربران شبکه هر روز از این پلتفرم استفاده می کنند.

40 میلیون دانشجو و فارغ التحصیل اخیر از این شبکه استفاده می کنند.

در هر ثانیه 2 نفر به لینکدین می پیوندند.

4 درصد از میلیونرها از لینکدین استفاده می کنند.

یک مدیر عامل در لینکدین به طور متوسط ​​930 اتصال دارد.

 

آمار لینکدین

مزایای لینکدین چیست؟

هر شبکه اجتماعی زبان، فرهنگ و هدف استفاده منحصر به خود را دارد.

علاوه بر اهدافی مانند سرگرمی، اطلاع رسانی، اخبار و اجتماعی، از شبکه های اجتماعی «تجارت محور» نیز استفاده می شود.

لینکدین نیز در رده شبکه های اجتماعی «کسب و کار» قرار دارد.

بنابراین، این شبکه مزایای منحصر به فردی دارد، که عبارتند از:

اگر در ابتدا خیلی ساده فکر کنیم، لینکدین شما را قادر می سازد تا در شبکه کسب و کار خود فعال باشید.

به عبارت دیگر، به جای رفتن به مصاحبه شغلی، این فرصت را دارید که به لطف لینکدین، پویایی زندگی تجاری را از نزدیک دنبال کنید.

قبل از ارسال رزومه، لازم نیست منتظر بمانید تا موسسات یک آگهی شغلی ارسال کنند.

نمایه لینکدین شما نیز CV شماست.

بنابراین، حتی اگر تلاش اضافی انجام ندهید، کارفرمایان یا افراد علاقه مند همیشه می توانند رزومه شما را در این شبکه ببینند.

این کار شانس شما را برای جلب توجه و یافتن شغل مناسبتان، بسیار افزایش می دهد.

می توانید مراجع قوی دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متصل شوید.

پس در این شبکه فعال باشید.

 

مزایای استفاده از لینکدین

 

شما می توانید با کار یا استعدادهای خود توجه افراد قدرتمندی را که با آنها ارتباط دارید جلب کنید.

همچنین می توانید از آنها بخواهید که شما را معرفی کنند و از شما حمایت کنند.

می توانید کار خود را به صورت عکس، یادداشت و ویدئو یا با دادن لینک به اشتراک بگذارید.

زیرا پیوندهای شما؛ بهترین راه برای نشان دادن تجربه، ظرفیت و استعداد خود این است که کار خود را با آنها به اشتراک بگذارید.

با عضویت در گروه های لینکدین، می توانید با افرادی با علایق و مشاغل مشابه در آن زمینه آشنا شوید.

از این طریق می توانید با افرادی که در زمینه های مورد علاقه شما به دستاوردهایی دست یافته اند آشنا شوید و از تجربیات آنها بهره مند شوید.

راه هایی برای دیده شدن در لینکدین

شما باید نمایه Linkedin خود را مرتبا به روز کنید.

عکسی که در پروفایل خود استفاده می کنید باید مرتب، رسمی و به روز باشد.

یک عکس قدیمی یا یک قاب که به گونه ای گرفته شده است که با محیط کسب و کار مناسب نیست ممکن است تأثیر مثبتی بر افراد نداشته باشد.

شما باید عنوان لینکدین خود به روز نگه دارید و عنوانی را که استفاده می کنید با کلمات کلیدی تقویت کنید. بنابراین، هنگامی که شخصی آن کلمه کلیدی را جستجو می کند، پروفایل شما را می بیند.

با کلمات کلیدی که به بخش “مهارت ها” اضافه می کنید، بیشتر در جستجوهای لینکدین ظاهر می شوید.

می‌توانید آمار نمایه‌تان را بررسی کنید یا به‌طور مکرر آمار را به اشتراک بگذارید و ببینید چه کاری را باید بهتر انجام دهید.

به این ترتیب می توانید ببینید کدام یک از پست هایی که به اشتراک می گذارید بیشتر جلب توجه می کند و این موضوع را به یک مزیت تبدیل کنید.

 

راه هایی برای دیده شدن در لینکدین

شما باید تحولات جاری را دنبال کنید.

شما باید یک شبکه عمیق و گسترده از ارتباطات بسازید.

به گروه ها بپیوندید و با افرادی که در همان گروه علایق یکسانی دارند ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است