0
0

اینفلوئنسر کیست و چه نقشی در بازاریابی دارد؟

172 بازدید
اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر کیست؟

ما دوست داریم افراد بزرگ را در رسانه های اجتماعی دنبال کنیم.

هر یک از ما، افراد زیادی را در اینستاگرام دنبال می کنیم، هر کدام به دلیل خاصی!

اما چگونه می توان اصطلاح “اینفلوئنسر اینستاگرام” را تعریف کرد.

آیا معیار از پیش تعریف شده ای برای تبدیل شدن به یک شخص تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟ اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

انواع مختلف تاثیرگذارهای اینستاگرام؟

برای دریافت پاسخ سوالات خود، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

 

اینفلوئنسر کیست؟

 

شخص تاثیرگذار در اینستاگرام چه کسی است؟

اینفلوئنسرهای اینستاگرام کاربران عادی اینستاگرام هستند، اما با توانایی منحصر به فرد در تاثیرگذاری بر دیگران، اعتبار تثبیت شده و مخاطبان بسیار زیاد!

از دیدگاه بازاریابی، اینفلوئنسر در واقع فردی با قدرت تاثیرگذاری بالا بر خریداران بالقوه یک محصول یا خدمات است.

یک تاثیرگذار اینستاگرام معمولا تعداد فالوورهای زیاد و نرخ تعامل بالایی دارد.

آنها می توانند دیگران را به خرید محصولی، به دلیل اصالت و قابل اعتماد بودن ترغیب کنند.

تعداد فزاینده ای از شرکت ها با تاثیرگذارهای اینستاگرام ارتباط برقرار می کنند تا دسترسی خود را در این پلتفرم گسترش دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در حال افزایش است زیرا مصرف کنندگان به این اشخاص بیشتر از برندها اعتماد دارند.

مقاله مرتبط: چگونه در سال 2022 وارد اکسپلور اینستاگرام شویم!

چرا اینفلوئنسرهای اینستاگرام امروزه مهم هستند؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار یا بازاریاب، می توانید از تکنیک های مختلف بازاریابی برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده کنید

اینستاگرام در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است.

این پلتفرم به طور مداوم ویژگی‌های شگفت‌انگیزی را اضافه می‌کند تا مخاطبان خود را با حفظ پایگاه کاربری خود درگیر نگه دارد.

بزرگترین اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد.

با این حال، به طور فزاینده ای برای کسب و کارها دشوار می شود که حضور خود را مطرح کنند.

اینجاست که اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام جزء مهمی از استراتژی های بازاریابی موفق می شود.

 

چرا اینفلوئنسرهای اینستاگرام امروزه مهم هستند؟

 

در اینجا چند آمار وجود دارد که به شما در درک اهمیت این اشخاص در اینستاگرام در سال 2020 و بعد از آن کمک می کند:

93 درصد از بازاریابان از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند.

از هر 10 بازاریاب 9 نفر فکر می کنند که بازاریابی تاثیرگذار یک استراتژی بازاریابی موثر است.

استفاده از اینستاگرام طی پنج سال گذشته 10 برابر افزایش یافته است.

سه صنعت برتر که با افراد تاثیرگذار در اینستاگرام کار می کنند، برندهای لوکس، لباس های ورزشی و برندهای زیبایی هستند.

89 درصد نشان دادند که اینستاگرام مهمترین کانال رسانه اجتماعی برای اینفلوئنسر مارکتینگ است.

82 درصد از مصرف کنندگان می گویند که به احتمال زیاد توصیه های اینفلوئنسرهایی را که دنبال میکنند، تاثیرگذار بوده است.

70 درصد نوجوانان به افراد تاثیرگذار در اینستاگرام، بیشتر از سلبریتی های قدیمی اعتماد دارند.

تعداد زیادی از مصرف کنندگان پس از دیدن یک محصول در اینستاگرام یا یوتیوب، آن را خریداری می کنند.

در دنیای پر سرعت، برندهای مترقی نمی‌توانند بازاریابی تاثیرگذار را از دست بدهند،

به خصوص وقتی اینستاگرام یکی از اجزای کلیدی استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی آنها باشد.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها

برای برندها، اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد آگاهی و درآمدزایی سریع است.

جالب است بدانید که بازاریابی تاثیرگذار سریعتر از تبلیغات دیجیتال رشد می کند.

آنچه که برندها می توانند از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام دریافت کنند، عبارتست از:

  • سهولت دستیابی به یک مخاطب هدف جدید
  • بهبود رتبه جستجو
  • افزایش تبدیل
  • توسعه مشارکت های سودآور

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها

انواع مختلف افراد تاثیرگذار در اینستاگرام

می‌توانیم افراد تاثیرگذار در اینستاگرام را بر اساس تعداد فالوورها، نوع محتوا، صنعت و سطح نفوذشان به چند دسته تقسیم کنیم.

بیایید انواع تاثیرگذارها را به 4 دسته تقسیم کنیم:

  • مگا
  • ماکرو
  • میکرو
  • نانو
  1. مگا اینفلوئنسر

این اشخاص کسانی هستند که تعداد زیادی فالوور در شبکه های اجتماعی دارند.

اگرچه هیچ قاعده پذیرفته شده ای وجود ندارد که بین انواع مختلف تاثیرگذارها مرزبندی کند.

با این حال، مگاها معمولا بیش از یک میلیون دنبال کننده در حداقل یک کانال اجتماعی دارند.

اکثر مگاها افراد مشهوری مانند سوپر استارهای سینما، خوانندگان یا ورزشکارانی هستند که معروفیت و اعتبار خود را به صورت آنلاین به دست نیاورده اند.

با این وجود، برخی از مگاها از طریق فعالیت های آنلاین خود، فالوورهای بسیاری را جذب کرده اند.

مثلا، تونی رابینز، یک استراتژیست تجاری، یک تأثیرگذار بزرگ با بیش از 5 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام است.

فقط برندهای بزرگ و مشهور معمولا با مگاها همکاری می کنند زیرا همکاری با آنها هزینه زیادی در پی دارد.

  1.  ماکرو اینفلوئنسر

اینفلوئنسرهای ماکرو کاملا شبیه به مگا اینفلوئنسرها هستند.

با این حال، آنها برخلاف مگا اینفلوئنسرها از طریق اینترنت به شهرت می رسند.

تعداد فالوورهای یک ماکرو اینفلوئنسر معمولا چیزی بین 100 هزار تا یک میلیون است.

ماری فورلئو، کارآفرین و میزبان پادکست، نمونه کاملی از یک تأثیرگذار بزرگ است. او بیش از 600 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

  1.  میکرو اینفلوئنسر

میکروها با تعداد فالوورهای بین 1 تا 100 هزار، افراد عادی هستند که به دلیل اطلاعات یا تخصص خود در یک زمینه شناخته می شوند.

آنها معمولا روی یک موضوع کار می کنند و از دانش یا مهارت های خود برای تبدیل شدن به رهبران فکری استفاده می کنند.

آنها طرفداران نسبتا زیادی در رسانه های اجتماعی به دست می آورند.

 

میکرو اینفلوئنسر

اما نمی‌توان تنها با مشاهده تعداد فالوورها میزان نفوذ را تعیین کرد.

این تعاملی است که یک فرد تاثیرگذار در اینستاگرام با فالوورهای خود دارد و قدرت آنها را برای متقاعد کردن مردم تعیین می کند.

مانند ماکرو یا مگا، اینفلوئنسرهای میکرو نیز می توانند در مورد اینکه با چه کسی همکاری می کنند، حساس باشند.

میکرو اینفلوئنسرها برای کسب و کارهای کوچک بسیار موثرتر از اشخاص ماکرو یا مگا هستند.

  1. نانو اینفلوئنسر

افراد تاثیرگذار نانو اخیرا به لطف انفجار رسانه های اجتماعی در صنعت بازاریابی به رسمیت شناخته شده اند.

این افراد تعداد فالوورهای کمی دارند اما در یک زمینه بسیار تخصصی متخصص هستند.

در بیشتر موارد، افراد تاثیرگذار نانو حداقل در یک پلتفرم رسانه اجتماعی بیش از یک هزار دنبال کننده دارند.

اما آن تعداد محدودی از فالوورها مایل به تعامل و گوش دادن به نانو اینفلوئنسر هستند.

شرکت‌هایی که محصولات خاص تولید می‌کنند یا می‌فروشند باید ایجاد روابط با تاثیرگذارهای نانوی مرتبط را در نظر بگیرند.

 

نانو اینفلوئنسر

چه کسی بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارد؟

کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی به وضوح در صدر جدول قرار دارد. این ستاره فوتبال بیش از 380 میلیون دنبال کننده دارد.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://viraseo.ir/?p=7524
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد اینفلوئنسر کیست و چه نقشی در بازاریابی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.