استراتژی تبلیغات در اینستاگرام، جذب مشتریان جدید

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام که توسط بسیاری از برندها با بودجه های بزرگ یا کوچک مورد استفاده قرار می گیرد، به خصوص از سال 2019 مورد توجه بسیاری قرار گرفت و شکی نیست که در سال 2022 شاهد تبلیغات بیشتری در این پلتفرم خواهیم بود.

از آنجایی که تعداد کاربران اینستاگرام در ایران بیشتر از بسیاری از کشورهای دیگر است، جای تعجب نیست که یکی از کانال های مورد علاقه برندها برای تبلیغات باشد.

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

امروزه تعداد کاربران شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در کشور ما میلیون ها نفر است. اینستاگرام یکی از سریع ترین کانال های رسانه های اجتماعی در حال رشد است.

اما چگونه تبلیغات اینستاگرامی موثر ایجاد کنیم که بتواند توجه مخاطبان هدف شما را بیشتر جلب کند؟ استراتژی های تبلیغات در اینستاگرام موثر که می توانید در سال 2022 استفاده کنید.

برای تبلیغات موثر در اینستاگرام چه باید کرد؟

  • کمپین تبلیغاتی خود را با وعده های برند خود هماهنگ کنید!

در همان ابتدای فرآیند، استراتژی کمپین تبلیغاتی شما مطرح می شود. مهمترین چیزی که در این فرآیند باید به آن توجه کنید این است که تبلیغ شما با پیام شرکت هماهنگ باشد.

باید با استراتژی بازاریابی شما هماهنگ باشد. راه اندازی کمپین که به وضوح هدف شما را در تبلیغات نشان می دهد، نتایج شما را تسریع می کند.

  • هدف شما از تبلیغات در اینستاگرام چه خواهد بود؟

شما می توانید موارد زیادی را با تبلیغات در اینستاگرام هدف قرار دهید. به عنوان مثال؛ اگر فروش را هدف قرار می دهید، باید یک کمپین محصول محور ایجاد کنید و اگر ترافیک وب سایت خود را هدف قرار می دهید، باید یک کمپین با پیام های جذاب ایجاد کنید.

بازاریابی محتوا که یکی از گرایش های بازاریابی دیجیتال 2022 است نیز می تواند یک استراتژی موثر باشد.

اگر بتوانید محتوایی را شناسایی کنید که مخاطب هدف شما ممکن است به آن علاقه مند باشد و تنها این محتواها را با یک استراتژی سود محور در تبلیغات خود ادغام کنید، نرخ تبدیل کمپین شما بازدهی بسیار بیشتری نسبت به کمپین های تبلیغاتی با هدف فروش ارائه می دهد.

برای تبلیغات موثر در اینستاگرام چه باید کرد؟

  • از تمامی ابزارهای تبلیغات در اینستاگرام بهره ببرید

از تمام ابزارهای تبلیغات در اینستاگرام، برای افزایش عملکرد و نرخ بازگشت کمپین خود استفاده کنید. با استفاده از بخش هایی مانند تبلیغات در پست و استوری مخاطبان خود را احاطه کنید.

  • ویدئو، تصویر تک، استوری های جذاب

ابزارهای ارتباطی زیادی وجود دارد که می توانید در کمپین تبلیغاتی اینستاگرام خود از آنها استفاده کنید. برای به دست آوردن بهترین عملکرد، باید فرمت بصری را انتخاب کنید که مناسب استراتژی شما باشد.

  • مخاطبان و هشتگ های خود را با دقت انتخاب کنید!

ابزارهای اینستاگرام گزینه های زیادی را برای انتخاب مخاطب مناسب به شما ارائه می دهند. شما می توانید پارامترهای زیادی را برای کمپین خود ایجاد کنید.

مانند سن، جنسیت، علایق، مکان و غیره. در عین حال می توانید با هشتگ های جذاب و کاربردی، وارد رادار افرادی شوید که جستجوهای خاصی انجام می دهند.

استراتژی تبلیغات در اینستاگرام

  • داده ها را جمع آوری کنید و جستجوهای خود را نهادینه کنید!

با تبلیغاتی که اخیرا دیده ایم، می توانید داده های مخاطبان هدف مربوطه خود را داشته باشید و مشتریان بالقوه خود را در پایگاه داده خود بگنجانید.

نکته مهم در اینجا این است که پس از به دست آمدن فرم، داده ها با موفقیت پردازش می شوند. نرخ تبدیل فرم ها به فروش می تواند با جستجوهای شرکتی که در برند خود راه اندازی می کنید، بسیار موثرتر شود.

برای این کار، ارائه ها و ویدیوهای تبلیغاتی که پس از بدست آوردن داده ها برای افرادی که با آنها تماس می گیرید فوروارد می کنید بسیار موثر خواهند بود.

  • کمپین خود را آزمایش کنید

تبلیغات در اینستاگرام مانند تبلیغات معمولی که ما می شناسیم نیست. از این ویژگی استفاده کنید و کمپین خود را بهینه کنید.

مقاله مرتبط:  چگونه در سال 2022 وارد اکسپلور اینستاگرام شویم!

کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام

تغییر و هدف گذاری مجدد کمپین خود در کانال های بیلبوردی که به عنوان تبلیغات در فضای باز شناخته می شوند غیرممکن نیست، اما بسیار دشوار است. از مزایای خود در بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

پیشنهاد: بودجه خود را قبل از کمپین تبلیغاتی اینستاگرام خود تعیین کنید و با انجام تست های آزمایشی با بخش کوچکی از بودجه خود در وهله اول، زمانی که فکر می کنید هدف و تصویر درستی ایجاد کرده اید، بازده کمپین را اندازه گیری کنید.

  • مطمئن شوید که گزارش به نفع کمپین شماست

بعد از اینکه تبلیغات اینستاگرامی شما پخش شد، عملکرد خود را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تجزیه و تحلیل کنید و به طور منظم کمپین خود را بهینه کنید.

  • برای دریافت نظرات آماده باشید

قبل از کمپین، یک استراتژی در برابر نظرات مثبت یا منفی ایجاد کنید. به خصوص در پاسخ به نظرات منفی، می توانید از طریق پیام های مستقیم با کاربران، در تماس باشید.

می توانید حدس بزنید که چنین کاربرانی دائما در کانال های رسانه های اجتماعی خواهند بود.

در نتیجه وقتی نظرات منفی می‌آیند، می‌توانید فورا به اعلان‌ها برگردید و نظر را حذف کنید، اما می‌توانید با پیام‌رسانی مستقیم به مصرف‌کنندگان خود اطلاع دهید.

  • کمک های حرفه ای دریافت کنید.

بسیاری از برندها قادر به تجزیه و تحلیل مدیریت رسانه های اجتماعی در درون خود هستند. با این حال، نادیده می گیرند که تولید محتوا باید با دقت و استراتژیک بر اساس بسیاری از پارامترها تولید شود.

به همین ترتیب، اگرچه راه اندازی یک کمپین تبلیغات در اینستاگرام بسیار آسان است، اما نیاز به برنامه ریزی جدی و دانش فنی پشت آن دارد.

از دو کمپین با بودجه یکسان، هم با استفاده موثر از طرح ها و هم با انتخاب صحیح و بهینه سازی هدف گذاری، می توان عملکردهای کاملا متفاوتی را به دست آورد.

در این مرحله، کار با تیمی از متخصصان در این زمینه برای شما بسیار سودمندتر خواهد بود.

چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کرد؟

چرا تبلیغات در اینستاگرام مهم است؟

تبلیغات در اینستاگرام برای شما لازم است تا کمپین خود را به راحتی اجرا کنید، در زمان کوتاه تری به مخاطبان هدف خود برسید و حجم فروش خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، کاربران برای ترسیم یک تصویر ایمن باید یک حساب کاربری اینستاگرام داشته باشند. اینستاگرام که روزانه میلیون ها تصویر در آن به اشتراک گذاشته می شود، به دنبال کنندگان و کاربران اینستاگرام شما این امکان را می دهد تا با استراتژی تبلیغاتی مناسب به مشتریان شما تبدیل شوند.

در عین حال، اینستاگرام گزارش گیری و ردیابی نمودار قدرتمندی را ارائه می دهد. به این ترتیب می توانید دامنه کمپین و صحت استراتژی خود را نیز بررسی کنید.

اینستاگرام هر ماه توسط بیش از یک میلیارد نفر استفاده می شود. علاوه بر این، 72 درصد از کاربران اینستاگرام اظهار می کنند که قبل از خرید یک محصول، حساب تجاری مربوطه را مرور می کنند.

بنابراین می توانید با افزودن تصاویر و ویدیوهای باکیفیت در حساب خود مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید تا یک کمپین تبلیغاتی موثر ایجاد کنید!

فرآیند تبلیغات در اینستاگرام با مراحل آسان مدیریت می شود، اما تاثیر آن بسیار زیاد است.

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است