محصولی در سبد خرید شما نیست.
امروزه اینستاگرام یک پلتفرم بزرگ برای بازاریابی، گسترش دسترسی، ایجاد تصویر برند و افزایش نرخ تبدیل همه مشاغل است. طبق گفته خود اینستاگرام، اکنون به صورت ماهانه بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در این اپلیکیشن فعالیت میکنند و حداقل 90 درصد از کاربران حداقل یک پروفایل تجاری را دنبال می کنند.
با این پلتفرم عظیم که میتوان از آن برای موفقیت در تجارت استفاده کرد، ادمین های اینستاگرام به نقشی کلیدی در موفقیت رسانههای اجتماعی تبدیل شدهاند.
از آنجایی که عناصر زیادی برای راه اندازی یک پلتفرم رسانه اجتماعی وجود دارد، یک ادمین موثر و کاربلد اینستاگرام ضروری است. استخدام افراد مناسب کلید موفقیت کسب و کار شما در صفحات اینستاگرام است.
بنابراین، بیایید ببینیم وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟
یک ادمین اینستاگرام باید به شما در دستیابی به چیزهای زیادی در پلتفرم اینستاگرامتان کمک کند و دانستن آنها به شما کمک می کند که به وظایف ادمین اینستاگرام خود آگاه باشید و سطح انتظارات خود را بدانید.
اگرچه این امر بدیهی به نظر می رسد، اما بهتر است از اصول اولیه شروع کنید. مانند هر پست مدیریتی، مهم است که ادمین اینستاگرام شما عملکرد درونی اینستاگرام و تمام ویژگیهایی را که باید ارائه کند، بداند.
بیایید نگاهی به برخی از عناصر اساسی اینستاگرام بیندازیم که یک ادمین موفق اینستاگرام باید آنها را درک کرده و از آنها استفاده کند. این اطلاعات به شما کمک می کنند فردی را با شرایط مناسب انتخاب کنید.
اینستاگرام راههای مختلفی برای اشتراکگذاری محتوا در پلتفرمها برای کاربران خود دارد. در ابتدا، این پلتفرم یک فید عکس ارائه کرد که در آن کاربران میتوانستند عکسهایی را برای اشتراکگذاری با فالوورهای خود ارسال کنند.
این روش هنوز بخش عمده ای از اینستاگرام است، اما کاربران اکنون می توانند بسیاری از انواع دیگر محتوا را ترکیب کنند. استفاده از فیلم ها، عکس ها، تصاویر گرافیکی و پست های سفارشی، همه و همه از جمله محتواهایی هستند که می توانند به صفحه اینستاگرام شما ارزش بیافزایند. ایجاد پروفایل با محتوای ارزشمند و جذاب، از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام است و این مسئولیت در هسته مدیریت اینستاگرام قرار دارد.
توصیه میکنیم مقاله تولید محتوا به چه صورت است را بررسی کنید.
اگرچه استوری های اینستاگرام یک نوع محتوای اضافی هستند، اما به خودی خود بسیار مهم هستند. اینستاگرام نیمی از کاربران فعال ماهانه خود را به اشتراک گذاشت که بیش از 500 میلیون نفر بودند و فعالانه در استوری های اینستاگرام شرکت می کردند.
داشتن یک استراتژی موفقیت آمیز استوری اینستاگرام، برای اطمینان از اینکه برند شما به تعامل موفق با فالوورهایتان ادامه می دهد، بسیار مهم است. استفاده از ابزارهایی مانند Canva یک راه عالی برای گنجاندن محتوای ارزشمند در استوری های اینستاگرام است.
استفاده از این ابزار برای برقراری ارتباط موثر با فالوورها نیز یکی از ویژگی های مهمی است که ادمین های اینستاگرام می توانند از آن استفاده کنند. یافتن راه هایی برای اجازه دادن به فالوورها برای درک واقعی محصولات ارائه شده توسط شما، یک استراتژی کلیدی برای هر ادمین اینستاگرام است.
تنها مکان برای قرار دادن لینک های خارجی قابل کلیک در اینستاگرام، از طریق پروفایل اینستاگرام است. به عنوان یک ادمین اینستاگرام، وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که فالوورها و کاربران هدف شما می توانند به برند شما و تمام عناصر دیگری که برای یک تجربه مثبت نیاز دارند دسترسی داشته باشند.
علاوه بر این، نمایه شما باید راهنمای سریعی برای کاربران باشد تا همه محتوای شما را درک کنند. بسیاری از ادمین های اینستاگرام همچنین از ابزارهای پیوند مانند درخت پیوند استفاده می کنند تا تجربه کاربر را در هنگام درگیر شدن پیوندهای خارجی ساده کنند.
به عنوان بخشی از یک صفحه کاری یا پر بازدید، بهتر است نکات مهم اینستاگرام را درج کنید. اینها را می توان در هایلایت های اینستاگرام شما مشاهده کرد و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد به محتوای مهم یا اطلاعات مرتبط در مورد برند شما دسترسی داشته باشند. همه اینها باید یک عنصر بصری منسجم باشند و برای کاور هایلایت ها از تصاویری مرتبط با تصویر برند شما استفاده شود.
هایلایت های اینستاگرام اساسا از استوری های گذشته اینستاگرام شما تشکیل شده اند، بنابراین مهم است که استوری های اینستاگرام جذابی به اشتراک بگذارید و برنامه ریزی کنید که بعدا در صورت لزوم این پست ها را به آلبوم هایلایت اینستاگرام اضافه کنید. یک ادمین موفق اینستاگرام می داند که چگونه از طریق هایلایت های اینستاگرام به صفحه پروفایل خود ارزش بیافزاید.
یک ادمین اینستاگرام کاربلد باید راههای موثر تعامل با طرفداران را بداند. تعاملات اساسی در اینستاگرام شامل لایک، واکنش استوری، کامنت و دایرکت در محتوای منتشر شده است. ادمین اینستاگرام شما نه تنها باید راه هایی برای تشویق فالوورها برای مشارکت پیدا کند، بلکه باید فعالانه با فالوورها تعامل داشته باشد. این کار به دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام شما نشان می دهد که به آنها اهمیت می دهید.
یکی از ویژگی های کلیدی اینستاگرام این است که کاربران اکنون می توانند هشتگ ها را دنبال کنند. هنگامی که کاربران یک هشتگ را دنبال می کنند، تمام پست های حاوی هشتگ مد نظر در فید آنها ظاهر می شود. این روش، یک راه عالی برای گسترش دسترسی شما به طرفداران جدید است و باید بخشی از استراتژی شما باشد.
موارد بالا برخی از عملکردهای اساسی اینستاگرام بود که یک ادمین اینستاگرام باید بداند تا بتواند تعاملات مفیدی با فالوورهای شما ایجاد کند.
ادمین اینستاگرام باید درک کاملی از عناصر کلیدی گردش کار و زمان بندی داشته باشد. از آنجایی که عناصر زیادی برای ایجاد یک پروفایل اینستاگرام ارزشمند وجود دارد، ادمین باید بداند که چگونه زمان خود را متعادل کند و به هر یک از عناصر اینستاگرام توجه لازم را داشته باشد. این فاکتور شامل تولید محتوا، زمانبندی و انتشار محتوا، تعامل با کاربران در پلتفرم شما، استراتژیهای هشتگ و زیرنویسها، تحلیل و رشد فالوور و غیره میباشد.
از آنجایی که یافتن تعادل بین این عناصر می تواند چالش برانگیز باشد، حتی بهترین ادمین های اینستاگرام، همیشه ابزارهای اضافی را برای کمک به موفقیت بیشتر در اینستاگرام به همراه دارند.