0
0

بازاریابی اینترنتی چیست

133 بازدید

بازاریابی اینترنتی

وقتی که با عبارت بازاریابی اینترنتی برخورد می کنید اولین چیزی که در ذهن شما مجسم می شود شبکه های اینترنتی نظیر اینستاگرام است و یا برخی افراد به وب سایت ها و وبلاگ ها فکر می کنند, همه ی این موارد جهت ایجاد تبلیغات قابل قبول بوده و در کنار هم اگر قرار بگیرند می توانند یک بازاریابی اینترنتی  خیلی گسترده را به وجود آورند. برای هر شغلی که قصد توسعه و درآمدزایی دارید باید برای این کار یک بازاریابی اینترنتی داشته باشید حتی اگر این کار زیاد بزرگ نبوده و فعالیت آن در سطح محلی باشد. با قرار گرفتن در اینترنت به راحتی می توان حوزه ی فعالیت خود را به افراد دیگر معرفی کرده و به مشتریان هدف خود برسید. و سپس به معرفی و فروش محصولات خود بپردازید. همه ی این کارها را می توان بدون نیاز به اشخاص متخصص در این زمینه نیز انجام داد ولی اگر شما قصد گسترش برند خود را از طریق اینترنت دارید می توانید با استفاده از بازاریابی اینترنتی که کانال هایی مبتنی بر وب بوده به راحتی پیغام خود را راجع به کالا و خدمات خود به کاربران هدف برسانید.

با پیشرفت در زمینه ی تکنولوژی و افزایش رغبت مردم برای استفاده از فضاهای اینترنتی موجب شده که کسب و کارهای زیادی برای گسترش برند خود اقدام به استفاده از انواع بازاریابی های اینترنتی و دیجیتالی نمایند. تا به وسیله ی این موضوع مشتریان زیادی را با کالاها و خدمات خود آشنا سازند. روش هایی که با استفاده از آن می توان کسب و کار خود را بازاریابی اینترنتی کرده به صورت زیر دسته بندی شده است:

  • ایمیل مارکتینگ
  • شبکه های مجازی
  • تبلیغات آنلاین
  • بهینه سازی موتورهای جست و جو

هدف از  بازاریابی اینترنتی یا آنلاین این است که کاربر به هنگام جست و جو و یا مطالعه و خرید و گفت و گو در شبکه های مجازی و فضای وب با استفاده از بازاریابی آنلاین نظرش سمت آن کالا جلب شده و کسی که از سایت شخص بازاریاب بازدید می کند تبدیل به مشتری جهت خرید شود.

تفاوت های بازاریابی اینترنتی با بازاریابی سنتی در چیست؟

همانگونه که مستحضر هستید بازاریابی اینترنتی با بازاریابی سنتی تفاوت های اساسی دارد به این صورت که در بازاریابی های سنتی اکثر اوقات از بازاریابی برون گرا استفاده می شود در حالی که در بازاریابی اینترنتی بیشتر از بازاریابی دورن گرا استفاده می شود. حال بیاید در ورد بازاریابی برون گرا صحبت کنیم بازاریابی برون گرا همان بروشورها و یا تبلیغات به صورت بیلبورد ها یا تراکت ها هستند که در بیرون پخش می شدند و برای تبلیغات برای اکثر کسب و کارها در نظر گرفته می شدند. با وجود توسعه ی بازاریابی آنلاین برخی کسب و کارها همچنان جهت تبلیغات از بازاریابی سنتی به صورت برون گرا استفاده می کنند و برای تبلیغ محصولات خود اقدا به پخش بروشورها و تراکت ها در سراسر محیط های اطراف می کنند ولی غافل از این که بازاریابی آنلاین می تواند جایگزین بهتری جهت تبلیغات آن ها بوده و محدود به یک محل نمی شود.

برای نمونه فکر کنید کالای تبلیغاتی شما یک مدل آبنبات است که جهت تبلیغات و معرفی کالای خود اقدام به تبلیغات در رادیو و تلویزیون می کنید و حتی تراکت هایی جهت پخش آن در محیط اطراف می کنید, در صورت این که تبلیغات شما به درستی به دست مخاطبین هدف شما برسد این کار می تواند موجب افزایش در فروش محصول شما شده ولی ذکر این موضوع نیز خارج از بحث نیست که هیچ گونه آنالیزی برای تخمین میزان بازده این تبلیغات وجود ندارد. در حالی که در بازاریابی اینترنتی با صرف هزینه های خیلی اندک شروع به تبلیغات محصول و کالای خود کرده و بعد از معرفی آن به راحتی میزان جذب مخاطب را در کمپین های مختلف ببینید و تا زمانی که به نتیجه برسید می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را ادامه دهید.

مزیت های بازاریابی اینترنتی:

  • بررسی و آنالیز اثربخشی کانالهای متفاوت: یکی از اصلی ترین مزیت های این روش بازاریابی در بررسی کانال های متفاوت است که به راحتی صاحبان مشاغل می توانند مسیر حرکت کاربران و افرادی که از وب سایت آن ها بازدید می کنند را دنبال کنند و با زیر نظر قرار دادن راه هایی که مخاطبین برای رسیدن به وب سایت شما طی می کنند می توانند تاثیر کانال ها  و بازاریابی اینترنتی را بر روی محصول خود ببینند. با بررسی این کانال ها می توانید کانالی را که برای محصول شما دارای بازدهی بالاتری است را انتخاب کرده و با استفاده از آن موجب افزایش کاربران هدف خود شوید.
  • بررسی رفتار مشتریان: با بررسی رفتارهای مشتریان و برخی مشخصات آن ها مثل سن آن ها جنسیت و موقعیت های جغرافیایی آن ها به وسیله ی قابلیت هایی که در بازاریابی اینترنتی است به راحتی می توانید مخاطبینی که دارای پتانسیل بیشتری جهت خرید از محصولات شما را دارند را شناسایی نمایید.  و با استفاده از همین ابزارها به راحتی سعی در تولید محصولی که کاربر شما دوست دارد و با سلیقه ی آن ها مرتبط هستند را تولید و در اختیار آن ها قرار دهید.
  • دسترسی سریع و راحت: با گسترش فضاهای اینترنتی و استفاده از تبلیغات آنلاین که موجب می شود مشتریان با استفاده از یک کلیک با کالای شما آشنا شده و اقدام به خریداری محصولات شما بعد از طی مراحلی نمایند
  • هزینه های خیلی کم برای انجام تبلیغات: یکی دیگر از مزیت های استفاده از این روش بازاریابی در هزینه های پایین این روش و همچنین جواب گیری سریع و و تاثیر بالای آن و صرفه جویی در وقت است.  برای نمونه در نظر بگیرید که قصد این را دارید تا با استفاده از تراکت تبلیغ کنید برای این کار باید یک روز به پیدا کردن طرح مناسب و مطالب جدید برای روی آن کنید و یک روز دیگر صرف چاپ آن و تا زمان آماده شدن و پخش آن و رسیدن آن تراکت ها به مشتریان هدف روزهای زیادی را باید طی کنید در صورتی که بازاریابی اینترنتی با ساخت یک کلیپ و یا بنر تبلیغاتی در عرض چند ثانیه به دست هزاران مخاطب می رسد.
  • هدف گیری مشترک: در این روش به راحتی می توانید با دسته بندی مخاطبین خوب و پیشنهاد های مناسب برای هر دسته از آن ها تمرکز خود را بر روی آن ها بگذارید تا نتیجه ی بهتری را در این زمینه دریافت کنید.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

برای این که در این زمینه فعالیت داشته باشید باید با ابزارهای متفاوت در این زمینه آشنایی داشته باشید و با استفاده از آن ها اقدام به معرفی و آشنایی محصولات خود بکنید. چون به اندازه ای که میزان کاربران وب و فضای اینترنتی بیشتر می شود حس رقابت در بین مشاغل متفاوت در این فضاها خیلی بیشتر می شود و شدت می گیرد. با استفاده از این ابزارها و استراتژی های مناسب می توانید بازاریابی اینترنتی خود را به صورت موثر در این فضا انجام دهید. بازاریابی آنلاین شامل شاخه های زیر می باشد که برای شما دسته بندی کرده ایم:

  1.  بازاریابی محتوایی
  2. بازاریابی موتورهای جست و جو
  3. تبلیغات کلیکی
  4. سئو یا همان بهینه سازی برای موتورهای جست و جو
  5. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  6. بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ
  7. بازاریابی وابسته به همکاری در فروش

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://viraseo.ir/?p=6170
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

0 نظر در مورد بازاریابی اینترنتی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.