0
0

6 استراتژی کاربردی برای جلب اعتماد مشتری

227 بازدید
چگونگی جلب اعتماد مشتری

چگونگی جلب اعتماد مشتری

اعتماد و وفاداری مشتری برای ایجاد یک تجارت موفق ضروری است.

اگرچه ممکن است این موضوع بدیهی به نظر برسد، اما ایجاد و رشد پایه و اساس روابط بلندمدت با مشتری و به عبارتی جلب اعتماد مشتری بسیار دشوار است.

از طرفی حفظ مشتری هزینه بسیار کمتری نسبت به جذب مشتریان جدید دارد.

در واقع، دستیابی به یک مشتری جدید، 5 برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی هزینه دارد.

فراتر از حفظ، 83 درصد از مشتریان می گویند که می توانند کسب و کاری را که به آن اعتماد دارند به دیگران توصیه کنند.

بنابراین جلب اعتماد مشتری ها، نه تنها به حفظ آنها کمک می کند، بلکه کمک می کند تا مشتریان جدیدی را از طریق تبلیغات شفاهی منفعلانه به دست آورید.

مشتریان، قبل از خرید از شما باید بتوانند به شما اعتماد کنند.

آنها باید اطمینان کنند که پیام های شما درست است، آنچه می فروشید مطابق با آنچه می گویید است، و اگر مشکلی پیش آمد از آنها پشتیبانی خواهید کرد.

با این حال، جلب اعتماد مشتری به سرعت یا با تقلب امکان پذیر نیست.

شرکت هایی که اعتماد مشتریان خود را از دست داده اند این را به خوبی می دانند.

شما نمی توانید با زور و فریب مردم، اعتماد آنها را کسب کنید. در عوض، طبیعتا باید از راه های اصولی، اعتماد مشتریان را جلب کنید.

پس واضح است که ایجاد وفاداری و جلب اعتماد مشتری، یک هدف ارزشمند برای هر کسب و کاری است.

به همین دلیل است که در این مقاله به چند استراتژی می پردازیم که می توانید از آنها برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود استفاده کنید.

 

چگونگی جلب اعتماد مشتری

6 راهکار مفید برای جلب اعتماد مشتری

۱. امنیت کسب و کار خود را افزایش دهید

ابتدا مطمئن شوید که مشتریان شما هنگام خرید با شما ایمن هستند.

حتی اگر محصولات خود را از طریق یک پلتفرم تجارت الکترونیکی نفروشید، مشتریان از وب سایت و صفحات اجتماعی شما بازدید خواهند کرد.

احساس امنیتی که آنها احساس می کنند تاثیر قابل توجهی بر میزان اعتماد آنها به برند شما خواهد داشت.

به عنوان مثال، اگر سایت خود را با انواع و اقسام تبلیغات پر کنید یا فرآیندهای پردازش پرداخت شما دشوار باشد، مشتریان ممکن است فکر کنند پلتفرم شما امن نیست.

بنابراین امنیت خود را با حفاظت اولیه SSL افزایش دهید.

از گزینه های پرداخت امن استفاده کنید.

گواهی های امنیتی خود را با افتخار نمایش دهید.

اینها عوامل مهمی هستند که باعث جلب اعتماد مشتری می شوند.

حتما بخوانید: ایجاد وفاداری در مشتری و 5 نکته کلیدی!

۲. تکمیل خدمات ارائه شده به مشتریان

سطح خدماتی که به مشتریان خود ارائه می کنید تاثیر زیادی بر میزان وفاداری و جلب اعتماد مشتری دارد.

این بدان معناست که داشتن یک تیم پشتیبانی اختصاصی و تعیین استانداردهای بالا، برای سرعت و کیفیت خدمات شما کاملا ضروری است.

بعد از اینکه تیم پشتیبانی خود را جذب و آموزش دادید، باید ارتباط مشتریان خود را با آنها آسان کنید.

چندین کانال پشتیبانی ارائه دهید و آنها را به طور برجسته در سایت خود بیان کنید.

سپس، هنگامی که با سوالات و مسائل مشتری مواجه می شوید، مطمئن شوید که پاسخ های شما یکسان است.

یک لیست راهنما با پاسخ های مناسب به سوالات متداول برای نمایندگان خود ایجاد کنید.

البته، این بدان معنا نیست که خدمات مشتری شما باید رویکردی یکسان داشته باشد.

نمایندگان خود را تشویق کنید که پاسخ‌های موجود در راهنما را به عنوان چارچوب اصلی ارتباط خود ببینند.

اما با هر مشتری به گونه‌ای رفتار کنید که احساس کند راه‌حل‌های مناسب و جدیدی دارید.

راهکارهای جلب اعتماد مشتریان

 

۳. نظرات و پیشنهادات مشتریان خود را دریافت و منتشر کنید.

با دریافت و انتشار نظرات مشتریان در سایت خود می توانید از اعتماد مشتریان به یکدیگر، به نفع خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را بنویسند و آن نظرات را به صفحات محصول خود اضافه کنید.

اگر یک کسب و کار مبتنی بر خدمات دارید، از مشتریان فعلی و گذشته خود بپرسید که آیا مایلند تجربیات خود را در رابطه با شرکت شما به اشتراک بگذارند.

سپس از پاسخ های آنها برای ایجاد یک صفحه مرجع استفاده کنید.

صرف نظر از اینکه چه رویکردی را در پیش می گیرید، دریافت نظرات سایر مصرف کنندگان باعث می شود که مشتریان بالقوه احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

و از همان ابتدا به برند شما اعتماد کنند.

حتما بخوانید: 3 روش موثر برای تشخیص نیاز مشتری

۴. از نظر اجتماعی فعال باشید!

فعال بودن در رسانه های اجتماعی، از بسیاری جهات به شما کمک می کند.

فالوورهای بیشتری جذب خواهید کرد و فالوورهایی که جذب می کنید، اطلاعات بیشتری در مورد برند شما کسب می کنند.

هر چه بیشتر این جنبه از نام تجاری خود را به نمایش بگذارید، فرایند جلب اعتماد مشتری سریعتر به نتیجه می رسد.

یکی دیگر از نقاط قوتِ ایجاد دید از طریق رسانه های اجتماعی، انعطاف پذیری شما در آنجا است.

می توانید وقت خود را صرف ایجاد محتوای مرتبط، تعامل با فالوورهای جدید و قدیمی، به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها یا به روز رسانی اخبار و اطلاعات مشتریان خود در مورد برند و محصولات خود کنید.

نکته کلیدی در اینجا فعال بودن و حضور در یک پلت فرم اجتماعی است.

۵. در راستای جلب اعتماد مشتری، شفاف و روراست باشید

اگر می خواهید مشتریانتان به شما اعتماد کنند، باید لایق این اعتماد باشید.

این به این معنی است که با آنها در مورد آنچه از شرکت شما انتظار دارند، صادق و شفاف باشید.

و این باید از اولین باری شروع شود که مشتریان با برند شما تعامل دارند.

از کمپین های بازاریابی چشم نواز خودداری کنید.

سعی نکنید با ادعاهای اغراق آمیز در مورد محصولات و خدمات خود توجه بینندگان را به خود جلب کنید.

در عوض، سعی کنید تا حد ممکن در مورد آنچه ارائه می‌دهید شفاف باشید و از همان ابتدا در راستای جلب اعتماد مشتری گام بردارید.

دستیابی به این هدف مستلزم مشارکت تیم فروش شماست.

اطلاعات قیمت‌گذاری، کارمزدها و رویه‌ها (مانند بازگشت و لغو) که ممکن است در آینده بر خریداران بالقوه تاثیر بگذارد، باید به اندازه کافی واضح باشد.

در مورد اهداف و فرآیندهای خود شفاف باشید.

اگر مشکلی پیش آمد، به طور فعال خطا را تصدیق کنید.

اعتمادی که ایجاد می کنید اگر جزئیات را پنهان کنید یا از ارتباطات موثر غافل شوید، سریعا از بین می رود.

به طور کلی اطمینان از اینکه مشتریان شما از تجربه خرید خود راضی هستند، مهمتر از فروش هر چه بیشتر است.

 

با مشتریان خود روراست باشید

۶. در تعهدات و ارائه های خود استراتژیک باشید!

مصرف کنندگان مانند گذشته به برندها اعتماد ندارند، زیرا احساس می کنند به آنها دروغ گفته می شود.

بر این اساس، مهم است که در وعده ها و دستورالعمل های خود در رابطه با تمام انتظارات مشتری، استراتژیک باشید.

به عنوان مثال، اگر زمان تحویل شما یک هفته است، به مشتریان خود بگویید که تحویل آن دو هفته طول می کشد.

اگر مدت گارانتی محصول ده سال است، به آنها قول دهید که هشت سال باشد.

به این ترتیب هرگز خطر زیر پا گذاشتن وعده های خود را نخواهید داشت و می توانید در جهت جلب اعتماد مشتری موثر عمل کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://viraseo.ir/?p=7273
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین

نظرات

1 نظر در مورد 6 استراتژی کاربردی برای جلب اعتماد مشتری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. بازتاب: تجزیه و تحلیل SWOT چیست، چرا مهم است؟ - ویرا سئو