کپی رایتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

کپی رایتینگ چیست؟

برای فروش یک محصول یا خدمات، یک کسب و کار باید پیامی متقاعدکننده را به مخاطبان خود منتقل کند. عمل نوشتن این پیام کپی رایتینگ است.

کپی رایتینگ یک عنصر ضروری در بازاریابی، تبلیغات و فروش است. در اصل، متقاعدسازی در نوشتن است.

کپی باید الهام بخش افراد برای انجام اقداماتی باشد که می تواند خرید، رزرو کلاس، کلیک کردن روی پیوند، اهدای کمک مالی باشد.

کپی رایتینگ چیست؟

نوشتن نسخه ای که مردم را وادار به عمل کند، هم هنر است و هم علم.

این یکی از قوی ترین مهارت هایی است که می توانید داشته باشید.

نمونه هایی از کپی رایتینگ چیست؟

می‌توانید نمونه‌هایی از کپی‌نویسی را در همه جا ببینید: در فید خبری فیس‌بوک، در صندوق ورودی ایمیل‌تان، در یک روزنامه محلی، روی بیلبوردی که در راه رفتن به محل کارتان هستید.

کپی رایتینگ را می‌توان به صورت آنلاین، چاپی، تلویزیونی، رادیویی، حتی در کتاب‌فروشی‌ها یافت.

همه جا وجود دارد.

کپی رایتینگ سئو چیست؟

کپی رایتینگ سئو در مورد نوشتن کپی است که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهد.

به عنوان مثال، اگر شما نیاز به نوشتن یک صفحه فروش دارید که قرار است ترافیک گوگل را جذب کند،

باید یک کلمه کلیدی را که می‌خواهید با این کپی هدف قرار دهید انتخاب کنید تا زمانی که شخصی در جستجوی این کلمه کلیدی است، بتواند شما را پیدا کند.

کپی رایتینگ سئو چیست؟

یک کپی رایتر دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

یک کپی رایتر استاد کپی است.

آنها برای وب سایت ها، صفحات فرود، تبلیغات فیس بوک، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی کپی می نویسند،

تا مردم را متقاعد کنند که اقدامی انجام دهند: ثبت نام در خبرنامه، ثبت نام در یک وبینار، خرید.

اما کپی رایتینگ تنها کاری نیست که کپی رایترها انجام می دهند. فعالیت های دیگر آنها عبارتند از:

توسعه استراتژی های ارتباطی

مصاحبه با مشتریان و کارشناسان

انجام تحقیق

طراحی صفحات فروش

تنظیم توالی ایمیل

و غیره.

تفاوت بین یک کپی رایتر و یک محتوانویس چیست؟

کپی رایترها کپی می نویسند که می فروشد.

نویسندگان محتوا، محتوایی را ایجاد می کنند که الهام بخش، آموزش، سرگرمی یا اطلاع رسانی است.

نویسندگان محتوا معمولا برای ایجاد محتوای طولانی مانند مقالات وبلاگ، کتاب های الکترونیکی، کاغذهای سفید و مطالعات موردی استخدام می شوند.

کپی رایترها برای ایجاد کپی برای صفحات فروش، ایمیل ها، تبلیغات و سایر مواد بازاریابی طراحی شده برای فروش محصولات یا خدمات استخدام می شوند.

مقاله مرتبط:  تولید محتوا به چه صورت است؟

تفاوت بین یک کپی رایتر و یک محتوانویس چیست؟

برای اینکه یک کپی رایتر باشید به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

نوشتن

پژوهش

تفکر خلاقانه

تفکر تحلیلی

تفکر بصری

ارتباط موثر

بازاریابی

کپی رایترها چگونه حقوق می گیرند؟

کپی‌رایترها بسته به صنعتی که در آن کار می‌کنند، سطح تجربه‌شان، کشوری که در آن زندگی می‌کنند و نحوه هزینه‌شان (در هر ساعت، هر پروژه یا هر کلمه) می‌توانند دستمزد متفاوتی دریافت کنند.

برای نوشتن مطالبی مانند پست های وبلاگ می توانید به ازای هر کلمه هزینه ای دریافت کنید.

اما اگر برای مثال در حال کار بر روی ایجاد نسخه برای یک صفحه فروش هستید، توصیه می کنم برای هر پروژه قیمت ثابتی دریافت کنید.

برای تعریف آن قیمت ثابت، سعی کنید تمام فعالیت هایی را که برای نوشتن یک صفحه فروش انجام می شود و اینکه چقدر برای هر یک از این فعالیت ها صرف می کنید، فهرست کنید.

سپس، ساعت ها را در نرخ ساعتی خود ضرب کنید (25، 35 دلار، 50 دلار، بستگی به شما دارد)، و قیمت ثابت خود را دریافت نمایید.

آیا کپی رایتینگ می تواند شما را ثروتمند کند؟

من معتقدم اگر بخواهید تلاش کنید هر چیزی می تواند شما را ثروتمند کند.

یک چیز عالی در مورد کپی رایتینگ این است که می تواند یک کار جانبی، یک شغل تمام وقت یا یک تجارت باشد.

در ابتدای کار خود باید بر یادگیری نحوه انجام کار واقعا خوب تمرکز کنید، زیرا اگر در کاری که انجام می دهید عالی باشید، پول به دنبال آن خواهد آمد.

آیا کپی رایتینگ می تواند شما را ثروتمند کند؟

به نظر من کپی رایتینگ یک حرفه عالی است! چرا؟

هر کسب و کاری به آن نیاز دارد

به شما امکان می دهد جنبه خلاقانه خود را بیان کنید

اگر یک کپی رایتر هستید، نیازی نیست که در یک مکان ثابت باشید و می توانید تمام وقت سفر کنید

شما برنامه خود را تنظیم می کنید

کار به عنوان یک کپی رایتر شما را با مهارت های ارزشمندی مجهز می کند که بتوانید هر چیزی را به

هر کسی بفروشید.

آیا هر کسی می تواند یک کپی رایتر شود؟

من می گویم کپی رایتینگ برای افرادی که دارای مدرک روزنامه نگاری، بازاریابی، زبان یا ارتباطات هستند مناسب تر است.

اما برای اینکه یک کپی رایتر شوید لزوما نیازی به داشتن مدرک در این زمینه ها ندارید. هر کسی می تواند یکی شود. تنها چیزی که نیاز دارید عشق به نوشتن و تمایل به یادگیری این هنر است.

یادگیری کپی رایتینگ آسان نیست.

البته یادگیری قوانین آن چندان سخت نیست، آنچه سخت است درک بازار و مشتری است.

این مسئله نیاز به سالها تجربه دارد.

شما می توانید قوانین اساسی را در سه ماه یاد بگیرید، اما حرفه ای شدن در این کار واقعا ممکن است یک عمر طول بکشد.

کجا می توان کپی رایتینگ را تمرین کرد؟

پیشنهاد می کنم ابتدا چند دوره را بررسی کنید. تعداد زیادی از آنها در اینترنت وجود دارد.

توصیه من 10X Sales Pages by Copy Hackers  است.

این منبع بسیار کاربردی است، مجموعه ای از راهنماها و آموزش های مفید را به شما می دهد و واقعا ارزشش را دارد.

همچنین می توانید با ثبت نام در برنامه های کارآموزی ارائه شده توسط شرکت هایی که به دنبال کپی رایتر هستند، کپی رایتینگ را تمرین کنید.

می‌توانید آن‌ها را در برخی از سایت‌های کاریابی محبوب در کشور بررسی کنید.

چگونه می توانم یک کپی رایتر شوم؟

قوانین کپی رایتینگ را یاد بگیرید.

جایگاه خود را پیدا کنید و پیشنهاد ارزش خود را بسازید.

یاد بگیرید چگونه خود را برندسازی کنید.

در وب سایت هایی مانند Fiverr و Upwork کنسرت های کوچک دریافت کنید.

از شکست خوردن نترسید.

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است