معرفی بهترین کتاب های بازاریابی
بازاریابی یک علم اجتماعی مهم است که با زمینه های زیادی مرتبط است.
از گذشته تا به امروز، درک بازاریابی تاثیر خود را با همگام شدن با پیشرفت و تغییر افزایش داده است.
امروزه در هر زمینه کسب و کار، به طریقی با یک بخش بازاریابی مواجه می شویم.
با توجه به مزایا و زمینه های استفاده، بازاریابی در هر دوره ای نقش فعالی در زندگی ما خواهد داشت.
بهترین کتاب های بازاریابی و آموزش های بازاریابی که امروز در مورد آنها صحبت خواهیم کرد نیز مطالب مفیدی در زمینه های کسب و کار در اختیار شما قرار می دهند.
بر اساس دانش و تجربه متخصص، کتابهای بازاریابی که میتوانیم توصیه کنیم به شما نیز میگویند که بازاریابی واقعا چیست و چگونه در دنیای تجارت منعکس میشود.
مقاله مرتبط: بازاریابی عصبی و 3 روش اصلی آن
4 مورد از بهترین کتاب های بازاریابی
بازاریابی امروز؛ شامل بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا، بازاریابی تجربی و بازاریابی عصبی می باشد که با تقسیم آنها به شاخه های مختلف ارزیابی می شود.
متناسب با این وضعیت، کتاب های بازاریابی از نظر موضوع متفاوت است.
بهترین کتاب های بازاریابی که معتقدیم برای شما مفید خواهد بود نیز شامل موضوعات و زمینه های تخصصی مختلف می باشد.
اگر میخواهید با بازاریابی آشنا شوید و به دنبال شغلی در این زمینه باشید، میتوانید با بهترین کتاب های بازاریابی موجود در فهرست ما شروع درستی داشته باشید.
- نسل چهارم بازاریابی: از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتالی / فیلیپ کاتلر
غیرممکن است که بتوان کتاب هایی را در زمینه بازاریابی توصیه کرد و بدون ذکر کاتلر از کنار آن عبور نکرد.
کاتلر امروزه به عنوان «پدر بازاریابی» شناخته می شود و با کتاب ها و توصیه هایش نشان می دهد که چرا شایسته این عنوان است.
به خصوص اگر می خواهید به دنبال دانش تخصصی در مورد درک بازاریابی دنیای دیجیتالی باشید، دلیلی برای نخریدن کتاب Marketing 4.0 وجود ندارد.
در واقع کتاب های کاتلر برای کسانی که می خواهند خود را در زمینه بازاریابی ارتقا دهند، محتوای راهنمای جذابی دارد.
اگر می خواهید اثرات بازاریابی 4.0 را که مرحله جدیدی در بازاریابی است بدانید، کتاب بازاریابی کاتلر آماده پاسخگویی به درخواست شماست.
- فروش نامرئی/ هری بکویث
کتاب فروش نامرئی هری بکویث یکی از آثار نادر بازاریابی در زمینه بازاریابی خدمات است.
شما می توانید اطلاعات و کاربرد نحوه بازاریابی خدمات را جدا از محصول در این کتاب بیابید.
این کتاب که به جزئیات بایدها و نبایدهای بازاریابی خدماتی می پردازد، یکی از مفیدترین منابع برای افزایش دانش در زمینه بازاریابی است.
- خرید شناسی/ مارتین لیندستروم
یکی از پربازدهترین و بهترین کتاب های بازاریابی، این کتاب است.
به طور خلاصه، درک بازاریابی با هدف تشویق به خرید، بدون فعال کردن مصرف کننده و مشتری نمی تواند دوام بیاورد.
مشاور بازاریابی مارتین لیندستروم روی این واقعیت ساده اما غیرقابل درک تمرکز می کند و آنچه را که در مورد خرید در جریان است به خوانندگان منتقل می کند.
- همه بازاریاب ها دروغگو هستند/ نوشته ست گودین
نویسنده کتاب گاو بنفش تخصص خود را در زمینه بازاریابی و تبلیغات در این کتاب نشان می دهد.
این کتاب که به موضوعی میپردازد که بازاریابهای امروزی چه چیزی باید بگویند و چرا، بر داستانگویی تاکید دارد.
این کتاب با تاکید بر ارزش داستان سرایی و ادعا در رویکرد بازاریابی امروزی، نگاهی به دنیای بازاریابی دارد.
ست گودین که مخصوصا او را با توصیههایش در کتاب گاو بنفش میشناسیم، با بیان اینکه همه بازاریابها دروغگو هستند،
اما دروغگویی که داستان میگوید، به اهمیت داستان در نظر مصرفکننده اشاره میکند.
اگر به تبلیغات، بازاریابی یا روابط عمومی علاقه دارید، استفاده از این کتاب را فراموش نکنید.
بهترین کتاب های بازاریابی مقدماتی و پیشرفته
علاوه بر کتاب های بازاریابی موجود در لیست فوق، می خواستیم کتاب های بازاریابی مبتدی و پیشرفته را نیز در مقاله خود قرار دهیم.
کتابهایی که میتوانید دانش خود را به خصوص در زیر شاخههای بازاریابی افزایش دهید، به شما کمک میکند تا شیوههای غالب در بازاریابی را بشناسید.
برخی از کتاب های موجود در این لیست در مورد بازاریابی دیجیتال هستند.
هر چه بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتال به عنوان درک غالب بازاریابی امروزی بدانید، نتایج سریعتر و مثبت تری می توانید بدست آورید.
علاوه بر این ، اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ هدف شغلی دارید، میتوانید با مطالعه کتابهای دیجیتال مارکتینگ برای پیشرفت خود ، برای این رشته آماده باشید.
جدای از بهترین کتاب های بازاریابی در سطح مقدماتی و پیشرفته، همچنین می توانید با مطالعه کتاب های زیر، وارد حوزه هایی شوید که تحت تاثیر بازاریابی قرار می گیرند.
- بازاریابی A تا Z فیلیپ کاتلر (سطح مبتدی)
- 10 گناه مرگبار بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر (پیشرفته)
- بازاریابی دیجیتال/ دیمین رایان (سطح ورودی)
- بازاریابی دیجیتال – استراتژی، اجرا و پیاده سازی / دیو چافی، فیونا الیس-چدویک (پیشرفته)
- بازاریابی عصبی – فشار دادن دکمه خرید در مغز مشتری / پاتریک رنویز (پیشرفته)
- قوانین مدیریت محتوا در عصر دیجیتال/ آن هندلی، سی سی چپمن (پیشرفته)
- 22 قانون بازاریابی / آل ریس، جک تروت (مقدمه)
خواندن بهترین کتاب های ازاریابی چه سودی دارد؟
مطالعه بهترین کتاب های بازاریابی به شما کمک می کند تا با حوزه بازاریابی بیشتر آشنا شوید.
در دنیای بازاریابی امروز، از آنجایی که بازاریابی-فروش بر اساس یک درک یا استراتژی انجام نمی شود، برنامه های کاربردی به دست آمده از هر زمینه، مسیر بازاریابی را تعیین می کند.
کتابهای بازاریابی که معتقدیم مفید هستند به شما کمک میکنند تا بفهمید بازاریابی فعلی چگونه پیش میرود.