0
0

چگونه در سرچ گوگل قرار بگیریم؟

300 بازدید
blank

چگونه در سرچ گوگل قرار بگیریم؟

قرار گرفتن در سرچ گوگل برای صاحبان سایت یک موقعیت فوق العاده ای است.

و ممکن است در ابتدای ایجاد سایت و راه اندازی آن این مورد ذهن شما را درگیر کند که چگونه در سرچ گوگل باشیم, با ذکر یک مثال برای شما اهمیت این موضوع را  مشخص می کنیم.

شاید در صورتی که سوالی ذهن شما در مورد کارایی یک وسیله ی برقی درگیر کرد اولین کاری که می کنید به موتورهای جست و جوی واقع در اینترنت مانند گوگل مراجعه کرده و شروع به جست و جوی کارایی آن می کنید.
و از نتیجه هایی که برای شما در صفحه ی اول گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگر برای شما می آورد یکی از وب سایت ها را انتخاب می کنید.

البته این موضوع شایان به ذکر است که از چند وب سایتی که در بالای نتیجه های جست و جو برای شما آمده است شما برای رفع سوال خود انتخاب می کنید.

پس از این مطلب نتیجه می گیریم که هر اندازه وب سایت شما در نتیجه های بالای موتورهای جست و جو قرار بگیرد امکان بازدید و دیده شدن آن برای کاربران زیاد می شود.

پس بر همین اساس اهمیت قرار گرفتن وب سایت در سرچ گوگل برای افرادی که به دنبال جواب قانع کننده بر این سوال بودن مشخص می شود.
 در صورتی که صاحب وب سایت موقع ایجاد سایت برای کسب و کار خود استراتژی آینده نگری را داشته باشد مطمئنا در آینده ضرر نخواهد کرد.

در مثال بالا همان گونه که گفتیم کاربر جست و جو گر سعی در پیدا کردن پاسخ سوال خود در سه یا نهایتا 5 وب سایت اول می شود
و شاید برای همه این اتفاق رخ بدهد که تا الان برای جست و جوی پاسخ خود به صفحات دوم مراجعه نکرده باشد.
چون به احتمال زیاد دلیل بی توجهی آن این است که در همان سه وب سایت اول جواب سوال خود را پیدا کرده است.

بنابراین قرار گرفتن وب سایت در سرچ گوگل و رنک های اول و صفحات اول موتور جست و جو از اهمیت بالاتری برخوردار است.

blank

 

برای این که وب سایت شما در سرچ گوگل قرار بگیرد باید کدام ترفند ها را رعایت کنید:

 وب سایت برای این که در جست و جوی گوگل در رتبه های برتر قرار بگیرد باید از لحاظ سئو سایت بسیار قوی باشد و برخی ترفندهایی برای این کار و قرار گرفتن در سرچ گوگل وجود دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم:

  • ثبت آدرس سایت در گوگل:

    صد در صد که بعد از طراحی و بهینه سازی وب سایت خود که بهترین شکل انجام داده اید بی صبرانه منتظر فشار دادن دکمه ی انتشار آن هستید

    و دوست دارید تا محتوا و مطالبی را که برای مخاطبین خود تهیه کرده اید را به اشتراک بگذارید.
    ولی خوب همان گونه که می دانید موتور جست و جوی گوگل روزانه صدها وب سایت را کراول کرده و مطابق با فاکتورهایی که برای رتبه بندی خود دارد به هر یک از صفحه های وب رتبه می دهد.
    برای این که به این پروسه ی موتورهای جست و جو سرعت داد باید در گوگل برای وب سایت خود آدرس ثبت کنید.
    با این کار علاوه بر بهبود دادن به پروسه ی ایندکس شدن وب سایت موجب می شود از الگوریتم های جدید موتور جست و جو و به روز رسانی های جدید آن باخبر شوید.
    برای این کار و قرار گرفتن در سرچ گوگل می توانید بعد از ایجاد حساب کاربری در گوگل سرچ کنسول از آن برای ثبت آدرس وب سایت خود استفاده نمایید.
    این روش بهترین و آسان ترین روش می باشد.
    در صورت این که تاکنون در سرچ کنسول وب سایت خود حساب کاربری ایجاد نکرده اید هر چه سریع تر برای قرار گرفتن وب سایت خود در سرچ گوگل اقدام نمایید.
  • تولید عناوین ترغیب کننده

  • بهینه سازی سرعت وب سایت

  • اعتبار نام دامنه

  • استفاده از بک لینک های معتبر

  • تهیه ی مقاله های بیشتر

  • استفاده از ادورد برای قرار گرفتن در سرچ گوگل

blank

 

انتخاب کلمه کلیدی چه تاثیری بر روی قرار گرفتن وب سایت در سرچ گوگل می تواند داشته باشد؟

  • انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب: یکی دیگر از 200 فاکتوری که موتور جست و جوی گوگل برای ایندکس کردن و یا کراول کردن صفحات وب سایت برای قرارگیری در سرچ کنسول انجام می دهد انتخاب کلمه ی کلیدی متناسب با اصول سئو است.
    کاربران هدف با دیدن کلمه های کلیدی متداول در محتواها و عنوان ها و تگ های موتور جست و جو می تواند متوجه این موضوع شود که کسب و کار وب سایت در مورد چه چیزی می باشد
    و موجب نمایش چه صفحه هایی و مرتبط با چه موضوعاتی را به مخاطبین می شود.

بر همین اساس باید اهمیت ویژه ای را در انتخاب کلمه ی کلیدی محتوای وب سایت خود داشته باشید.
چون کلمه ی کلیدی می تواند موجب بهبود رتبه ی وب سایت شما قرار گرفته،
و آن را در سرچ گوگل قرار دهد و در صورت انتخاب نادرست آن ممکن است رتبه ی وب سایت شما را از لحاظ قرار گرفتن در نتیجه های جست و جو بسیار پایین آورده و در نهایت موجب بازخورد کم آن شود.

 

چگونه در سرچ گوگل قرار بگیریم؟


در موقع انتخاب کلمه ی کلیدی متناسب با محتوا  و وب سایت خود باید به اندازه ی جست و جو شدن کلمه ی کلیدی و مطابقت داشتن آن با نیاز کاربرها دقت داشته باشید.
و یک نکته بسیار مهم در مورد انتخاب کلمه ی کلیدی این است که در وب سایت خود کلمه ی کلیدی مرتبط با محتواهای موجود به کار ببرید.

  • استفاده از کلمه های کلیدی طولانی:
    بعضی موارد شاید نتیجه ای از کلمه ی  کلیدی در رقابت ها دریافت نکنید و دلیل آن را ندانید, علت آن را می توانید با استفاده از کلمات کلیدی طولانی رفع کنید.

      مانند این که با انتخاب سرچ گوگل به عنوان کلمه کلیدی نتوانید در صفحه ی اول موتور جست و جوی گوگل قرار بگیرید.

    برای این کار می توانید با تغییر سرچ گوگل به کلمه ی کلیدی طولانی تر مثل چگونه در سرچ گوگل باشیم شانس خود را برای این کار بیشتر کنید.

البته ذکر این موضوع نیز خارج از قاعده نمی باشد که هر عبارت طولانی امکان دریافت ترافیک بالا را برای سایت شما به ارمغان نمی آورد.
فقط زمانی می توانید با انتخاب کلمه کلیدی طولانی  موجب بهبود عملکرد آن شوید و وب سایت خود را در سرچ گوگل ببینید این است که کلمه ی کلیدی طولانی را به تعداد زیادی در محتوای خود استفاده کنید.

 

چگونه در سرچ گوگل قرار بگیریم؟ کلمات کلیدی

 

طبق آمار به دست آمده از تحقیق ها و بررسی های اخیر این موضوع مشخص شده که بخش قابل توجهی از سرچ گوگل را کلمه های کلیدی طولانی مختص خود کرده است.

و همین طور ذکر این نکته از قاعده مستثنی نمی باشد که احتمال رتبه گرفتن کلمه های کلیدی طولانی و نمایش آن در سرچ گوگل نسبت به کلمه های کلیدی کوتاه بیشتر است چون رقابت بر سر آن خیلی کمتر می باشد.
و از آن جایی که جست و جوی کاربران بر روی عبارات بلند نسبت به کلمه های کلیدی کوتاه بیشتر است

به دلیل این که آن ها علاقه دارند به صورت مستقیم اطلاعات دقیق و مورد نظر خود را پیدا کنند.

 

مواردی وجود دارند که با رعایت آن ها  می توان سرچ در گوگل را بهبود داد:

تگ عنوان:

این تگ اصلی ترین تگی است که ربات گوگل در ابتدا مورد بررسی قرار می دهد، بهتر است تنها یک تگ از این نوع در صفحه ی شما وجود داشته باشد.
هم چنین این نگ شامل کلمات کلیدی است که متن شما راجب آن ها می باشند و در متن شما راجب این کلمات توضیح داده شده است.
این متن بهتر است بین حدود سی تا شصت کاراکتر داشته باشد. البته تا شصت و پنج کاراکتر نیز می توان استفاده کرد اما بهترین حالت همان بین سی تا شصت است.
چرا که گوگل برای جایگزینی این متن 512 پیکسل را در نظر گرفته و اگر بیش از این باشد به حالت نقطه نقطه در می آید.

زمانی که شما برا متن تان از تگ متای عنوان استفاده نکنید، گوگل خود برای شما از طریق متنی که نوشته اید ، عنوانی را در نظر می گیرد و برای شما ثبت می کند. 

از آن جایی که این عنوان توسط ربات ها است و امکان دارد دقیق نباشد، پس بهترین کار این است که به جای آن که  گوگل عنوان شما را حدس بزند، خودتان عنوانی را برای متن خود انتخاب و ثبت کنید.

 

متا تگ:

متا تگ یا تگ توضیحات، قسمتی است که شما در آن برای متن خود توضیحاتی را ارائه می نمایید که این توضیحات، متن شما را توصیف می کند. 

این قسمت در صفحه ی نتیایج گوگل، در زیر URL سایت به نمایش می آید و معمولا د حدود یک الی دو سطر است.

 

متا تگ meta tag

 

متن توصیفی باید بین هفتاد الی صد و پنجاه کاراکتر باشد. در صورتی که از این مقدار کم تر یا بیشتر باشد با نتیجه ی عکس مواجه می شود که در این صورت  در رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد و در سرچ های گوگل پایین تر می آیید.

در تگ متا، باید از کلمات کلیدی که در نظر گرفته اید هم استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری به دست بیاورید.

 

کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما دارند. متنی که شما می نویسید اصولا باید حداقل پانصد کلمه باشد تا ربات های گوگل بر طبق الگوریتم آن را یک مقاله ی متنی به حساب بیاورند.

با این حال بهترین کار این است که مقاله های خود را بین هزار و دویست تا هزار و ششصد کلمه بنویسید.

در این متن باید کلمات کلیدی اصلی ای را تعیین کنید که مقاله ی شما راجب آن است. کلمات کلیدی را باید عباراتی قرار دهید که می دانید کاربر آن ها مورد جست و جو  قرار می دهد.

مهم است که کلمات کلیدی چه تعدای داشته باشند.

در صورتی ک کم باشند تاثیری در سئو نخواهد داشت.

و در صورتی که زیاد باشند موجب جریمه توسط گوگل باشد.

اصولا چگالی کلمات باید میان یک تا سه درصد باشند. هم چنین باید در نظر گرفت که در قسمت ابتدایی متن از کلمات کلیدی بیش تر استفاده کرد.

 

لینک های درونی:

این لینک ها که به آن ها لینک های داخلی نیز گفته می شود باعث متصل کردن صفحات وب سایت به هم می شوند.

در متن شما باید سه لینک داخلی وجود داشته باشد. این لینک ها علاوه بر فوایدی که از لحاظ سئو دارند می توانند باعث این شوند که کاربر هنگامی که متن شما را می خواند و می خواهد از مطالب بیشتر آگاهی یابد، روی آن لینک کلیک کند و به صفحه ی دیگری از سایت شما منتقل شود.

 

link لینک

 

به این ترتیب بازدید سایت شما افزایش پیدا می کند و گوگل به محبوبیت شما پی می برد و در نتیجه شما را به صفحات و رنک های اول منتقل می کند.

 

از دیگر مواردی که می توانند در این امر بسیار سهیم باشند عبارتند از موارد زیر:

انتخاب نام مناسب برای دامنه و هم چنین پسوند مناسب برای آن – معرفی و شناساندن وب سایت به موتور جست و جو گر گوگل –

اشتراگ گذاری در شبکه ها و فضا های اجتماعی با پروفایل تجاری خود وب سایت در این شبکه ها – درست کردن لینک در سایت های پر بازدید و به روز –

اضافه کردن وب سایت به گوگل وب مستر – ساخت نقشه ی سایت در گوگل مپ و هم چنین قرار دادن این نقشه در سایت – لزوم داشتن سرعت بالا برای وب سایت – داشتن بخش وبلاگ برای اخبار به روز  و مقالات یونیک و واحد – استفاده از ویدیو برای جذب بیشتر مخاطب و نگه داشتن ان برای افزایش بازدید و مصرف سایت – لزوم ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن وب سایت –

فرانت اند و یو آی و یو ایکس جذاب برای جلوگیری از خستگی چشم ها کاربر و سر گیجه – استفاده و بهره بردن از گوگل آنالیتیکس –

تصاویری که کپی نباشند و محتوای آن ها یا به صورت عکس برداری توسط خود باشد یا آن ها را به نحو حرفه ای فتوشاپ کرده و در سایت بارگذاری کنید – بخش پرسش و پاسخ و نظرات برای نظر سنجی از کاربر و اطلاع داشتن از میزان رضایت کاربر در استفاده از وب سایت.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://viraseo.ir/?p=6252
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
blank

نظرات

0 نظر در مورد چگونه در سرچ گوگل قرار بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.