صفحات amp و 5 استاندارد اصلی آن

صفحات  amp چیست؟

صفحات  ampیا “صفحات موبایل شتاب” یک روش کدگذاری است که بسته به دستورالعمل های توسعه یافته­ی گوگل، صفحات موبایل را قادر می سازد سریعتر باز شوند. صفحاتی که تایید شده و با دستورالعمل‌های Google AMP  مطابقت دارند، در حافظه پنهان Google ذخیره می‌شوند و با کلیک کردن از عبارت‌های جستجو سریع‌تر بارگیری شده و تجربه کاربر تلفن همراه را افزایش می‌دهند.

ما یک راهنمای جامع برای رفع سردرگمی در مورد AMP گردآوری کرده‌ایم. بیایید با هم به سفری در دنیای AMP برویم.

بزرگترین مزیت پروژه AMP این است که دارای کدهای منبع باز است، بنابراین هر کسی می تواند با پیروی از دستورالعمل های AMP صفحات سفارشی ایجاد کند.

موضوعات اصلی که برای ایجاد صفحه در استانداردهای AMP باید به آنها توجه کنید، عبارتند از:

۱. طراحی / کدنویسی، چیدمان و محتوا

۲. در دسترس بودن / دسترسی، باز بودن برای موتورهای جستجو

۳. تایید / گزارش صفحه در کنسول جستجوی  Google

۴. داده های ساختاریافته / غنی سازی محتوای صفحه با داده های ساختار یافته

۵. تشخیص خطا در صفحه وضعیت / آمپر

اگر با HTML خوب هستید، می توانید به راحتی یک صفحه AMP ایجاد و منتشر کنید. می توانید صفحه را با استفاده از کدهای HTML منبع باز در مرحله طراحی ایجاد کرده و مطمئن شوید که صفحه برای موتورهای جستجو مانند گوگل قابل دسترسی است.

می‌توانید از داده‌های ساختاریافته برای افزایش دسترسی و جذاب‌تر کردن صفحه خود استفاده کنید. پس از آن، می توانید صفحه را با Google Search Console به گوگل گزارش دهید و در صورت وجود خطا در صفحه، آن را شناسایی کنید.

 

صفحات amp چیست؟

استفاده امروزی صفحات  amp

این فناوری که در سال 2017 به طور مکرر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت، امروزه تقریبا در تمام وب سایت های محبوب مورد استفاده قرار می­گیرد. در اکتبر 2017، تقریبا 25 میلیون دامنه و بیش از 4 میلیارد صفحه وب با AMP به روز شدند. امروزه می توان گفت که این اعداد حداقل دو برابر شده اند. در نتیجه افزایش سریع تعداد کاربران موبایل در مقایسه با کاربران کامپیوتر در جهان، AMP  جایگاه مهمی پیدا کرده است.

هدف از استفاده از AMP چیست؟

تا این مرحله، ممکن است فکر کرده باشید، “من هم باید از AMP استفاده کنم”. همانطور که اشاره کردیم، استفاده از AMP اجباری نیست، یک وب سایت همچنان می تواند بدون استفاده از این فناوری از مزایای ترافیک ارگانیک بهره مند شود.

با این حال، به خصوص سایت های خبری، وبلاگ هایی که اغلب به روز میشوند، سایت های تجارت الکترونیک و صفحاتی که ترافیک سنگین را هدف قرار می دهند می توانند از فناوری AMP استفاده کنند. این فناوری بسیاری از فناوری های جانبی را بر اساس HTML پشتیبانی می کند و می تواند به روشی بسیار ساده، اپلیکیشن ها را ارائه دهد، می توان گفت با زبان توسعه دهنده نرم افزار قابل «پیاده سازی» است.

هدف از استفاده از AMP چیست؟

به عبارت دیگر، می توانید از فناوری هایی مانند CSS اصلی و جاوا اسکریپت مطابق با قوانین خاصی استفاده کنید. با این حال، باید به این نکته اشاره کنیم که هدف شماره یکِ صفحات  amp این است که به اصطلاح، صفحه را بسیار سریع بارگذاری کند. در حین انجام این کار، ممکن است مجبور شوید برخی از عملکردها را در صفحه لغو کنید، می توان گفت که در نظر گرفتن برنامه از این منظر بسیار مفید خواهد بود.

این فناوری که بر سرعت بارگذاری صفحه تمرکز دارد، به ویژه در سایت هایی با انتظارات عملکرد تبدیل گرا بسیار خوب عمل خواهد کرد. وقتی از این منظر به آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که موارد بسیار اساسی وجود دارد که باید به کاربر ارائه شود.

برای مقابله با یک سناریوی ساده؛ در صفحه محصول یک سایت تجارت الکترونیک که در دو ثانیه بارگذاری می شود، می توان گفت که شما به چیزی غیر از «محصول، جزئیات محصول و دکمه خرید» نیاز ندارید. کاربر با استفاده از موتور جستجو وارد صفحه شده، محصول را در صفحه بارگذاری فوق سریع مشاهده کرده و بدون هیچ مشکلی سفارش خود را تکمیل می­کند. اگر در نظر بگیریم که همه اینها در ده تا پانزده ثانیه اتفاق می افتد، بهتر می توانیم بفهمیم که AMP چقدر مفید است.

پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه در سرچ گوگل قرار بگیریم را نیز مطالعه کنید.

AMP   چگونه کار می کند؟

 

AMP چگونه کار می کند؟

پروژه AMP، توسط گروه کدی که گوگل به طور خاص برای ایجاد صفحاتی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند و با دستگاه‌های تلفن همراه سازگارتر به نظر می‌رسند، ایجاد شده است. هنگامی که از سیستم کد موجود در دستورالعمل‌ها استفاده می‌شود و این وضعیت به Google گزارش می‌شود، بلافاصله شناسایی می‌شود. از آنجایی که نسخه‌های صفحات  amp در حافظه Google ذخیره می‌شوند، اگر توسط یک عبارت جستجو فعال شوند، می‌توانند بلافاصله بارگیری شوند.

یک صفحه وب می تواند هم نسخه استاندارد و هم نسخه AMP داشته باشد. می توان گفت که این موضوع صرفا یک اولویت است. همچنین می توانید صفحات خود را فقط به عنوان نسخه AMP منتشر کنید. با این حال، توصیه می کنیم صفحات خود را با هر دو نسخه منتشر کنید. اگر صفحات خود را به عنوان نسخه استاندارد و AMP منتشر می کنید، بهتر است که در صفحه به گوگل اطلاع دهید.

 

مطالب مرتبط
گذاشتن دیدگاه

ایمیل تان را وارد نکرده اید .وارد کردن ایمیل الزامی است