0
0

آموزش سئو

149 بازدید
blank

آموزش سئو

قبل از شروع آموزش سئو بهتر است در ابتدا تعریفی از آن داشته باشیم, سئو به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است. ولی هدف اصلی آن کسب رضایت کاربران است نه موتورهای جست و جو.  موتور جست و جوی گوگل تمرکز خاصی بر روی کسب رضایت مندی کاربران از نتیجه های جست و جو دارد و سعی در این دارد که سایت هایی که در رتبه های اول خود قرار می دهد دارای محتوای راضی کننده برای آن ها باشد. رضایت کاربر از محتواهای وب سایت شما به موارد زیر بستگی دارد:

  • کیفیت محتوا
  • ادبیات شما
  • سرعت سایت
  • اطلاعاتی که ارائه می شود
  • نحوه نمایش و ارائه محتوا
  • پاسخگویی در اسرع وقت برای کاربران
  • نمایش صحیح در موبایل

شاید برای همه این سوال پیش بیاید که سئو به چه دردی می خورد؟ و برای چیست؟ سئو برای این که  با استفاده از نکات آن وب سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید تا شامل توجه الگوریتم های گوگل شده و بر همین اساس رتبه های خوب گرفته و سایت شما در رتبه ی اول موتورهای جست و جو قرار گرفته و این کار موجب می شود تا بازدید وب سایت شما بالا برود. البته ذکر این مطالب نیز خارج از بحث نیست:

  • سئو تنها یک نکته ندارد!
  • در سئو هر اندازه که نکته ها زیادتر رعایت شوند بهتر است.
  • هیچ فردی توانایی رعایت تمامی نکات سئو را ندارد.
  • سئو شامل صدها نکته است که و با هر سری آپدیت گوگل نکته های جدیدی به آن اضافه می شود.
blank

آموزش اصطلاحات سئو

آموزش سئو را با معنای اصطلاحات آن شروع می کنیم که یادگیری اصطلاحات سئو می تواند خیلی مفید  برای شروع آموزش باشد:

  • لینک آبی: نمایشگر فرمتی که جهت نمایش دادن نتیجه های جست و جو توسط موتورهای جست و جو استفاده می شود که ده نتیجه ی برتر را به شکل فرمت برای کاربر به نمایش می گذارد.
  • کلاه سیاه: برخی ترفند ها و روش ها و دستور العمل هایی است که جهت گول زدن و ایجاد حقه برای الگوریتم های موتورهای جست و جو برای بالا بردن رتبه وب سایت استفاده می شود.
  • کراول کردن: فرآیندی است که موجب شناسایی صفحه های سایت بر همان اساس برای موتورهای جست و جو می شود.
  • اف اس: نمایانگر جعبه ی پاسخ هایی است که در قسمت بالای SERP ها جهت یافتن کلمات مورد نظر استفاده می شود.
  • ایندکس کردن: در طول مدت زمان کراول کردن به عملیات ذخیره سازی محتواهای پیدا شده گفته می شود.
  • کا پی آی: یعنی شاخص عملکرد کلیدی, نمایانگر این است که یک فعالیت تا چه اندازه ای به هدف تعیین شده ی خود نزدیک شده است.
  • لوکال پک: بسته ای است که از ان برای جست و کردن سه نوع شغل محلی استفاده می شود
  • ارگانیک: به محل و جایگاه قرار گیری وب سایتی در نتیجه های جست و جو به صورت طبیعی گفته می شود نه این که با صرف هزینه برای تبلیغات باشد.
  • عبارت جست و جو: رتبه بندی نتیجه های جست و جو بر پایه ی کلمات مورد جست جو را می گویند.
  • سرپ: همان صفحاتی است که بعد از فشار دادن دکمه ی جست و جو مشاهده می کنید.
  • ترافیک: نمایان گر بازدید کاربران از وب سایت ها است.
  • کلاه سفید: همان فعالیت هایی که که موتورهای جست و جو برای بهینه سازی استفاده می کنند.
  • الگوریتم ها: فرآیندی است که مطابق آن تمامی اطلاعاتی که ذخیره شده بازیابی می شود و عملیات مرتب سازی آن بر اساس معنی داری انجام می شود.
  • بک لینک ها: همان لینک های ورودی هستند که از سایر سایت ها به وب سایت شما وارد می شوند
  • کافئین: به سیستم ایندکس کردن وب موتور جست و جوی گوگل گفته می شود.
  • ایندکس: یک دیتابیس خیلی وسیعی از همهی محتواهایی پیدا شده به وسیله ی خزنده های موتورهای جست و جو است که بسیار مناسب جهت به نمایش درآوردن نتیجه های جست و جو هستند.
  • پیج رنک: به عنوان یک برنامه جهت تحلیل لینک مورد استفاده قرار می گیرد که وظیفه ی اندازه گیری اعتبار صفحات سایت را بر اساسی کیفیت و کمیت دارد.
  • ارتباط: در این قسمت ارتباط نمایانگر این موضوع است که یک شغل محلی تا چه اندازه ای مطابق با نتیجه های مفید را  انجام می دهد.
blank

 سئو خارجی چیست؟

سئو در دو نوع سئو داخلی و سئو خارجی می باشد که به توضیح آن ها می پردازیم. سئو خارجی همان مواردی هستند که شما در بیرون از سایت خود جهت معرفی تمامی برند ها و خدمات خود انجام می دهید. اگر بخواهیم توضیحی در مورد این موارد نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم

  1. جهت شناسایی وب سایت و تمامی محصولات و خدمات سایت ها به مشتریان با استفاده از انواع شبکه های مجازی مثل اینستاگرام, تلگرام
  2. جهت معرفی انواع محصولات با استفاده از آپارات برای مشتریان.
  3. وبلاگ ها برای معرفی سایت برای مشتریان در اینترنت با استفاده از روش های پست گذاری در آن
  4. برای معرفی انواع محصولات با استفاده از فرایند ایمیل مارکتینگ که با ارسال کردن ایمیل به تعداد زیادی از مشتریان اقدام می کند
  5. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و نحوه انتخاب آن و قرارگیری آن در موتورهای جست و جو
  6. استفاده از کلمات کلیدی ترند که موجب شناسایی سریع آن به وسیله موتورهای جست و جو می شود.
  7. با استفاده از سرویس هایی که موجب بهبود وضعیت سئو سایت می شود وضعیت سئوی سایت خود را بررسی کنید.این سرویس ها می تواند شامل سرویس گوگل آنالیتیکس و سرویس کنسول گوگل

در صورت استفاده از این موارد ذکر شده می توان موجب معرفی سایت خود برای انواع مشتریان و کاربران شد. با استفاده از این موارد می توان مشتریان زیادی را به سایت خود جذب کرده و باعث افزایش فروش شوید.

blank

سئو داخلی چیست؟

 

اصلی ترین بخش سئو را باید در وب سایت خود انجام دهید تا یک محتوای سئو شده برای خود تهیه کنید. و یا با به روز رسانی و بازنویسی محتوای قدیمی خود مطابق با استانداردهای سئو اقدام نماید برهی از مواردی که در سئو داخلی به کار رفته می شود شامل موارد زیر است:

  1. شناسایی خیلی بهتر موتورهای جست و جو در صورت استفاده از تگ تایتل
  2. برای نمایش توضیحات مختصر و خلاصه شده با استفاده از بخش توضیحات متا که در زیر لینک به هنگام جست و جو دیده می شود .
  3. استفاده از عناوین جذاب و گیرا که موجب جذابیت کاربر و  خواننده می شود.
  4. استفاده از تمامی لینک های داخلی برای مرتبط کردن مطالب به بخش های متفاوت در سایت خود
  5. برای ثبت محتوای تصویری در موتورهای جست و جو استفاده از تمامی اصول نامگذاری تصاویر
  6. افزایش سرعت سایت و طراحی زیبا و جذاب سایت

بر اساس انجام همین موارد سئوی داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است خصوصا در سال های اخیر که گوگل با الگوریتم های جدیدی مانند مرغ مگس خوار و رنک برین که توجه زیادی به سئو داخلی دارد اکثر وب سایت ها برای این که رتبه ی سایت آن ها بیشتر شود و در بالاترین رتبه ها قرار بگیرد سعی در بالا بردن سئو سایت خود دارند.

blank

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
http://viraseo.ir/?p=6162
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
blank

نظرات

0 نظر در مورد آموزش سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.